דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"הטרור חקלאי מכה בנו שוב": נזק בעשרות אלפי שקלים. צינורות השקיה הוצתו בשדות קיבוץ מזרע

36 "תופים" המשמשים לפריסת צינורות וטפטפות נמצאו שרופים בשדות חמניות של הקיבוץ שבעמק יזרעאל. הצינורות היו מיועדים להיפרש על פני 300 דונם לקראת עונת ההנבטה של החמניות. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "להכריז מלחמת חורמה בטרור החקלאי"
טרור חקלאי בקיבוץ מזרע
תופי צינורות ההשקיה שנפגעו הבוקר במזרע

36 תופי מתכת המשמשים לפריסת צינורות השקייה הוצתו הלילה (ראשון) בידי אלמונים בשדות קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל. צינורות ההשקיה נועדו להיפרש בימים הקרובים על פני 300 דונם של שדות חמניה בשטחים החקלאיים של הקיבוץ - ועליהם היו אמורות להיות מולבשות טפטפות. זאת, לקראת עונת ההנבטה של החמניות. הנזק הכספי שנגרם בעקבות ההצתה נאמד ביותר מ-200 אלף שקל. טרם הוגשה תלונה במשטרה. 

ארז אגוזי, מרכז המשק של קיבוץ מזרע, אמד את הנזקים בראיון בגלי צה"ל הבוקר: "זהו בוקר קשה מאד עבורנו ותקופה קשה מאד עבור החקלאים ברחבי הארץ בכלל. בכל בוקר אנחנו קמים ומגלים נזקים חדשים וזהו טרור לכל דבר, אין דרך אחרת להסתכל על זה. אם אנחנו נצטרך לשים שומר על כל צינוק השקיה או על כל טרקטור אנחנו נפשוט את הרגל, פשוט לא נצליח לעמוד בזה, שלא נדבר על הנזקים העתידיים בתוצרת בשל המחסור בציוד שהושמד הבוקר. אנחנו צריכים את עזרת המדינה לטפל בנושא. שבוע שעבר היו אלה חקלאי הגליל העליון והבוקר אלו אנחנו - זוהי מכת מדינה". אגוזי הוסיף כי זו איננה הפעם הראשונה שקיבוצו נפגע באירועי הטרור החקלאי, וכי לפני כשלוש שנים הוצתו 3 מתבנים, גם כן בנזק של מאות אלפי שקלים. גם אז לא נמצאו האשמים ולא השתנה כלום בעקבות האירוע החמור. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר הגיב בזעם על פגיעה נוספת בחקלאים, הפעם בקיבוץ מזרע: "שבוע חדש, טרור ישן, ואף אחד לא עושה דבר כדי להגן על חקלאי ישראל. שוב נופלים  החקלאים ורכושם קורבן לטרור חקלאי, הגובה נזק ישיר ועקיף במיליוני שקלים. הבעיה שכמו לפני שבוע בעמק הירדן ובמקרים דומים בעבר, עובדי האדמה אינם זוכים להגנת הגופים האמונים על שמירת החוק והסדר מטעם המדינה. קצנו בהודעות של כוונות לעשות או התפארות במקרים בודדים בו מובאים האשמים לדין, אני ממשיך ודורש מהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן וממפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך – הכריזו מלחמת חורמה בטרור החקלאי ומבצעיו! הקצו לכך משאבים וכוחות מיד, עשו את תפקידכם והפסיקו את הפגיעה באנשי העמל המעבדים והשומרים על קרקעות המדינה".

הוספת תגובה חדשה