דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החלוץ למרחב - חוגגים את יום העלייה הממלכתי - לעוד הרבה שנים של עשייה

חלוץ למרחב
בוגרי הגרעינים במפגש המרגש השבוע

ב1948, הקמת המדינה והידיעות הראשונות על הקשיים שנוצרו בישראל, המלחמה שנראתה כבלתי אפשרית, הגעתם של אלפי ניצולי השואה שברחו מן התופת וכו' גרמו לזעזוע גדול בקהילה היהודית בארגנטינה, שבאותם הזמנים הייתה בין הקהילות הגדולות והמאורגנות ביותר, ובעיקר בקרב הנוער.

בתוך חדר של "מכבי בואנוס איירס" נולדה "למרחב", התנועה שתהיה בסיס ביחד עם תנועת "החלוץ עצמאי" לתנועת הנוער "החלוץ למרחב" הקיימת היום כ69 שנה.

בשנות החמישים התחברה התנועה הצעירה עם התנועה הקיבוצית וכך צמחו גרעינים להקמת 4 קיבוצים: נאות מרדכי, מגל, אלומות והקיבוץ הראשון שהוקם כבלתי מפלגתי, בחן.
חלוצים אלו, לחמו קשות בהקמת הקיבוצים ביחד עם גרעינים ישראלים וכמובן שחקו תפקיד חשוב במלחמות ישראל.

אתמול צוין יום העלייה הממלכתי, ובמפגש מרגש במיוחד נפגשו כל אותם בוגרי הגרעינים הללו לחגוג את היום המשמעותי ששינה את חייהם. במפגש הגיעו כ98 בוגרים וותיקים שעלו בגרעינים בין שנות ה50 עד שנות ה70. היה רגע של זכרון ונוסטלגיה, רגע של צחוקים, של חיבוקים ובעיקר מפגש בין אנשים שעד היום התנועה והציונות חשובה להם.

פסח כהן מקיבוץ מגל הנחה את האירוע עם ברק בעיניים וכל הזמן ציין, כמה חשובה הייתה התנועה בבניית הזהות והפעילות שלהם כיהודים בארגנטינה ואזרחים במדינת ישראל.

מזכ"ל התנועה החלוץ למרחב, קיקה רוזנבורט, אשר תמך ועזר לארגן את האירוע ציין בגאווה שתנועתו הינה בעלת עבר משמעותי, הווה פורח ועתיד מאתגר: "כאשר האתגר שלנו הינו לא רק להמשיך להביא עולים ולעבוד למען חברה ישראלית יותר צודקת, אלא גם תפקידה של התנועה להוות פלטפורמה מאחדת ופלורליסטית מול תופעות ההתחרדות וההתבוללות בקהילות בגולה. הבלתי מפלגתיות של תנועת החלוץ למרחב, מאפשרת לנו להיות השולחן העגול בכל הקהילות אשר נמצאת התנועה, כדי לקרב יהודים לישראל וליהדות חברתית. שנה הבאה, בשנת 2019, התנועה תחגוג 70 שנה להקמתה ואנו ומקווים להביא את החברים למפגש בין דורות גדול עוד יותר".

החלוץ למרחב שהחלה בשלושה מוקדים בלבד, פועלת כיום ב15 קהילות בארגנטינה, בשתי קהילות במקסיקו ומתחילה אף לפתח שותפויות באירופה.

הוספת תגובה חדשה