דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הגשמה תחת מגבלות הקורונה

80 חיילים וחיילות מהתנועה הקיבוצית, הצופים, נוע"ם התנועה החדשה, המשרתים בפרק המשימה הלאומית כחלק ממסלול הנח"ל, השתתפו בסמינר שנערך בסוף השבוע האחרון, ועסק ברעיון של קבוצה ומשימה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות והצבא, נמנע המפגש הארצי המרגש ותחתיו הופקו 6 סמינרים מקבילים בכל רחבי הארץ
הגשמה תחת מגבלות הקורונה

בחמש השנים האחרונות, כחלק משיתוף פעולה בין תנועות וארגונים בשם "בצוותא", מתכנסים עשרות משרתי פרק המשימה הלאומית לסמינרים ארציים כדי לעסוק יחד בשאלות של חלוציות כיום, עשייה חברתית וחיי קהילה ושיתוף. השנה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות והצבא, נמנע המפגש הארצי המרגש ותחתיו הופקו 6 סמינרים מקבילים בכל רחבי הארץ: מדימונה דרך מושב כמהין, עבור בקיבוץ העירוני תמוז בבית שמש ועד קיבוץ פלך שבגליל.

את הסמינר הדריכו חברות וחברי קבוצות שיתופיות החברות במעגל הקבוצות, שהגיעו עד קצות הארץ, בהתנדבות מלאה, במטרה לחשוף את הגרעינים הצעירים להמשך העשייה החברתית גם לאחר השחרור מהצבא. 

סמינר זה סימן את פתיחתה של השנה השניה לניהול מסלול הנח"ל המשותף לתנועה הקיבוצית ולמעגל הקבוצות. שיתוף פעולה זה הוא תוצר של החלטת מזכירות התנועה הקיבוצית לעידוד הקמת קבוצות משימתיות וליווין בתהליך התגבשותן לקיבוץ עירוני. הסמינר מסמל את היכולת של התנועה הקיבוצית והמעגל יחד, להמשיך ולפעול ביצירתיות לקידום הרעיון הקיבוצי, גם בתקופה בה מאתגר מאוד להתקבץ. 

פרויקט "בצוותא" בהובלת מעגל הקבוצות, נועד לליווי תנועות וגרעינים להצמחת קהילות משימתיות בעיר ובקיבוץ. בפרויקט משתתפות התנועה הקיבוצית, הצופים, תנועת נועם והתנועה החדשה, מתוך רצון להרחיב את מגמת הקהילות המשימתיות והקיבוצים העירוניים, ולהצמיח את הדור הבא של מנהיגות שיתופית, סוציאל דמוקרטית ומשימתית.

מעגל הקבוצות הוא פדרציה של קבוצות עצמאיות על בסיס שיתופי סוציאליסטי. המעגל מעודד את עצמאות הקבוצות, וכל קבוצה בו מגבשת את אורחותיה מבחינת מידת השיתוף ואופן הפעולה המשימתי. חלק מקבוצות המעגל מאוגדות ומאורגנות בקיבוץ עירוני (דוגמת קיבוץ תמוז בבית שמש) או כפרי (דוגמת קיבוץ פלך), וחלקן הן קבוצות צעירות המקיימות אורח חיים שיתופי משימתי בערים. מעגל הקבוצות מפעיל מסלולי הצמחת קבוצות (דוגמת פרויקט בצוותא ושנת השירות) וכן פעולות חברתיות, חינוכיות, כלכליות ופוליטיות שונות.

הוספת תגובה חדשה