דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דווקא עכשיו - הצטרפו לעוד עשרות קיבוצים בתהליך הקמת ועדת צעירים

נגיף הקורונה שיבש את שגרת החיים בעולם ובישראל בפרט ובקיבוצים חיזק את תופעת חזרת הצעירים לקיבוץ. בהמשך לתהליך בניית המענים לצעירים בקיבוצים יזמה רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית בשיתוף מרכז המועצות האזוריות מפגש דיגיטלי ראשון מסוגו למובילי תחום הצעירים בקיבוצים
דווקא עכשיו- הצטרפו לעוד עשרות קיבוצים בתהליך הקמת ועדת צעירים

המפגש, שהיה יריית הפתיחה לבניית פורום ארצי , כלל כ- 130 משתתפים שהתחברו מכל חלקי הארץ מחבל אילות ועד קיבוץ דן, וביניהם מנהלות מרכזי הצעירים, רכזי וועדות צעירים, מנהלי קהילה, צעירים (ולא רק!) שאכפת להם ורוצים לקדם ולפתח את תחום הצעירים. המטרה הרחבה היא בניית  פורום ארצי למובילי הצעירים בכדי ללמוד, לקבל כלים ולפתח את תחום הצעירים, בנפרד וביחד.

את המפגש יזמה רותם שניצקי מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, בשיתוף פעולה עם מרכז המועצות האזוריות  והוא כלל בין היתר הרצאה של ד"ר נעמה מירן, מנכ"לית קרן גנדיר, בת גבעת ברנר והיום תושבת קיבוץ גת שחשפה בפני המשתתפים את תמונת המצב של הצעירים בתקופת הקורונה וקיימה שיח על המקום וההשפעה שיש למובילי תחום הצעירים והקהילה דווקא בתקופה זאת. בהמשך המפגש הושק בבמה החגיגית 'המדריך לפיתוח תחום הצעירים'  הכולל מידע על מאפייני הצעירים בקיבוצים, כלים להקמת ועדה צעירים ולבניית תכנית עבודה שנתית, מעורבות צעירים בהנהגה ועוד. לאחר מכן עלו עמיחי זיגר (דפנה), סמדר כהן (חצור) ובר אלמקייס (החותרים) ששיתפו וסיפרו על תהליך הקמת ועדת הצעירים בקיבוצם, יזמות צעירה ופרויקטים שוועדת הצעירים מובילה בקורונה ובשגרה.  לבסוף, התחלקו כל משתתפי המפגש לחדרי דיון להיכרות מצומצמת יותר ושיח על הנושאים שמעסיקים אותם בימים אלו.  

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: "מדהים לראות את ההיענות למפגש, זה רק ממחיש את הצורך בהקמה ופיתוח של ועדות צעירים בקיבוצים, ועדות שיסתכלו בפריזמה רחבה על הצעירים, גילאי 18-40, בחלוקה ע"פ סטטוסים (חיילים, משוחררים, סטודנטים, צעירים ללא ילדים ומשפחות צעירות). בדגש על כלל הצעירים שגרים בקיבוץ, בנים ובנות, משפחות נקלטות מבחוץ, שוכרים, תושבי הרחבה וכל צעיר וצעירה שחיים בקיבוץ. ועדות שיהוו פלטפורמה וקרש קפיצה להתפתחות ולמעורבות של הצעירים בקהילה הקיבוצית, באזור ובחברה הישראלית".

מירב בן שימול ראש תחום חינוך , רווחה וקהילה, מרכז המועצות האזוריות: "צעירים במרחב הכפרי יודעים מה הם רוצים! תפקידנו להנגיש להם את השירותים ולהקנות להם את הכלים על מנת שיהיו מעורבים בקהילה ויהפכו את הקהילה למשמעותית ורלוונטית עבורם. כיום במציאות שנכפתה עלינו , אנו מבינים שככל שנעצים את הקהילה נוכל לחזק את הערבות ההדדית  ואת החוסן הקהילתי . שמחים על השותפות עם התנועה הקיבוצית ובתקווה לפתח ולטפח תוכניות נוספות". 

ראש אגף צעירים, עפרי רביב, אמר כי "המפגש הוא חלק מהתהליך שעוברת התנועה הקיבוצית מתקופות המשבר ללא הצעירים לתקופה בה הקיבוץ הומה ורוחש בצעיריו ממגוון גילאים. מטרתנו היא ללוות את הקיבוצים להתמודדות מיטבית עם צרכי הצעירים והעצמת הצעירים למיצוי פוטנציאל ההובלה בקיבוץ, באזור הגיאוגרפי ובחברה הישראלית".

להקלטה המלאה של המפגש: https://zoom.us/.../cNJSC_efvsOmHBZK...
סיסמא: +D$W966a

המעוניינות והמעוניינים לקבל את המדריך הדיגיטלי - שלחו אלינו בקשה לדוא"ל: hareshettkz@gmail.com

הצטרפו אל רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית:
 באתר האינטרנט:
 https://hareshet-tkz.co.il/
ובעמוד הפייסבוק:https://www.facebook.com/groups/hareshet

 

הוספת תגובה חדשה