דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גלאון למען הקיבוצים

שר האוצר משה כחלון נעתר לבקשתה של יו״ר מרצ, זהבה גלאון, להקים ועדה שתבחן את משבר הבנייה בקיבוצים, בראשותו של ח"כ לשעבר חיים אורון (ג'ומס)
גלאון למען הקיבוצים
גלאון: המנהל לא צריך להכנס לתחום "הקו הכחול" בקיבוץ. צילום: דנה בר-און

יו"ר מרצ גלאון: "הקיבוצים הם אבן יסוד של בנין הארץ, אבל היום אנחנו רואים כיצד המדינה, באמצעות רשות מקרקעי ישראל, מפנה להם עורף כשהם מבקשים לפתח את יישובם. זכויות הקיבוצים והמושבים בקרקע חייבות להיות שוות לאלה של המגזר העירוני, יש לאפשר לקיבוץ לקבל החלטות על הבנייה באזור "הקו הכחול" שלו מבלי שהמנהל יתערב בכך. יש להעביר את האחריות על תחום השימושים החורגים בקרקע לוועדת התכנון האזורית שתחליט היכן ניתן לבנות ולאשר שימוש חורג במקומות שניתן לעשות זאת".
גלאון מוסיפה: "מדובר בפריצת דרך שנולדה מדיונים של למעלה משנה, שמסתכמים בהסכמה של השר כחלון להקים ועדה שתבחן את סוגיית הקרקעות והבנייה והתכנון בקיבוצים ותציע פתרון מאוזן ומקובל שיאפשר לקיבוצניקים להרגיש בטוחים במקום מושבם, עם קו אופק ברור, ועם הזדמנויות ועתיד".

 

 יושב-ראש החברה להגנת הטבע, יו"ר מפלגת מרצ לשעבר, מטעמה כיהן כחבר הכנסת ושר החקלאות לשעבר חיים אורון (ג׳ומס): ״כדי לצמצם את העיכובים הבלתי הגיוניים בקידום הבנייה בתנועה הקיבוצית ובעיקר בפריפריה, אני שמח לעמוד למשימה ולתרום לקידום הנושא. תודה לשר האוצר, כחלון וליו"ר מרצ גלאון על הבעת האמון וקידום הנושא".

 

לפני שקיבל על עצמו את התפקיד התייעץ ג'ומס עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, וקיבל את ברכתו החמה לעניין. 

 

הוספת תגובה חדשה