דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

'גוף זר' - תערוכת יחיד של אילנה סלמה אורתר

גוף זר
גוף זר

ביום חמישי 21.6.18 בשעה 20:00 תיפתח בגלריה הקיבוץ  תערוכה של:

אילנה סלמה אורתר
גוף זר - Foreign Body
2015-2018

21.6.18 – 20.7.18

 

המיצב 'גוף זר' עוסק במסע נוסף בשרשרת המסעות של האמנית. הפעם היא שבה למרסיי, עיר של מהגרים שהייתה נקודת מוצא לפרויקט האמנותי רב השכבות שיצרה על 'מחנה היהודים' Le camp du grand Arénas . זהו מחנה צבאי שהוקם בפאתי מרסיי בשנת 1945 ונהיה למחנה המעבר המרכזי של מרבית יהודי צפון אפריקה ופליטי השואה בדרכם לישראל. כמוהם שהתה גם אילנה סלמה אורתר במחנה זה, עם הוריה בהיותה תינוקת, כשנעקרה מאלכסנדריה בדרך לחיפה.

המיצב ייבנה סביב הקובייה שבמרכז הגלריה. זו תכיל עבודת סאונד - שיחות עם מהגרות בצרפתית ערבית ועברית, אשר תישמענה במעומעם. את קירות הקובייה יכסה באותיות לטרסט, מונולוג מתורגם עם מהגרת אלג'יראית (גב' עבאס).

על קירות הגלריה מסביב תתלנה 90 עבודות קטנות, כל אחת, עשויות בטכניקה מעורבת על נייר. בכל עבודה מופיעים במרכז כתמים רב שכבתיים, כאילו היו משהו אורגני ובצידה מוטבעת חותמת זעירה - אמא בעברית ערבית וצרפתית.

אומרת האמנית: "בשנת 2015 אני שבה למרסיי ומשוטטת בעיר מתוך רצון להכיר נשים בגילי, הנושאות עמן ועליהן את עקבות הטראומה של עקירה, מעברים והגירה, הקשורים למקום הזה. בעקבות מפגשים מקריים רבים, פתחנו, במרכז מהגרים שקיים במרסיי, סדנה אשר נמשכה בקביעות במשך שלש שנים. רציתי לשתף נשים שמעולם לא עסקו באמנות, ביצירה ואגב כך נוכל לדבר, להעלות זיכרונות, תחושות, דעות.

בשיחותינו חזרו הנשים והעלו את האמהוּת, הגוּף והזרוּת, כנושאים מרכזיים.

בשובי לסטודיו שלי הייתי מקשיבה להקלטות, שעשיתי בסדנה. הייתה זו השיחה עם גב' עבאס אשר לא הרפתה ממני. הקשבה לשיחות איתה הולידה את שרשרת כתמי הצבע הרב שכבתיים, שבאו כהפתעה וכגילוי רב עוצמה עבורי.

היום אני חושבת שאולי את דבריה הנוקבים, החושפים, הקסומים, ואותה, מעין אלטר אגו שלי, חיפשתי כאשר פתחתי בתחילת המסע את הסדנה לנשים מהגרות במרסיי".

בתערוכה זו הגלריה תהיה פתוחה גם בימי שבת בנוכחות האמנית, אילנה סלמה אורתר

תאריכי השבתות: 23.6.18 | 7.7.18 | 14.7.18, בין השעות 11:00 ל 14:00

יעל קיני.

 

לפרטים נוספים: גלריה הקיבוץ | 03-5232533    
דב הוז 25, תל-אביב. |  k.gallery@tkz.co.il | www.kibbutzgallery.co.il

הוספת תגובה חדשה