דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בשל תנאי מזג-האוויר – מסע י"ב ישונה למתווה חלופי

באגף החינוך בתנועה הקיבוצית לא לוקחים סיכונים - בשל חשש לתנאי מזג אוויר קשים באיזור, מסע י"ב יקוצר ליומיים: "האכזבה היא רבה, אבל  האחריות שלנו היא קודם כל לשלומם של בני הנוער והמדריכים"
מסע י"ב

ההיערכות למסע יב מתקיימת מזה מספר חודשים, בימים האחרונים עקבו באגף החינוך אחר תחזיות מזג האויר וקיימו היוועצויות עם הגורמים הפורמליים ואנשי הערבה המכירים את משמעות תחזית מזג האויר ומידת השפעתה על מסע האופניים.

הנהלת התנועה הקיבוצית ואגף החינוך בתנועה הקיבוצית קיימו אמש והבוקר הערכת מצב ביחד עם חברת לחיזוי מזג-אויר והמשטרה, לאחריה הוחלט לשנות את מסע האופניים המסורתי, שתוכנן להתקיים החל ממחר בבוקר בערבה התיכונה, בשל תנאי מזג האוויר הצפויים באיזור וההבנה כי לא יוכלו לקיים את המסע בבטיחות ולעמוד במטרות החינוכיות שהציבו.

על פי התחזית יש חשש לסופות חול, אובך וקשיי ראות לאורך המסע החל מיום שלישי בצהרים, וכן הובהר על ידי המשטרה כי כלל לא יהיה אפשרי לקיים את הרכיבה במסלול המתוכנן בנחל ערבה  (ביום השלישי) ויתכן שכבר בערב היום השני ייתכן פינוי מהאזור בשל תחילת גשמים וייתכנו גם שטפונות.

התנאים אינם מאפשרים לצוות המסע להבטיח ככל שניתן רכיבה בטוחה וניהול מיטבי של טור הרוכבים, ומעבר לכך - הנאה מהאתגר הפיזי עבור בני הנוער ואפשרות לקיים את מעגלי השיח לאורך ציר הרכיבה ובחניון הלילה, הטקסים והמפגש החברתי המהנה בין בני נוער מכל הארץ. ועל כן במקביל להתייעצויות עבדו באגף החינוך על תוכנית חלופית, שנבחנה וסוכמה עם מזכ"ל התנועה.

באגף החינוך מזמינים את כל מי שנערך למסע י"ב המסורתי ליומיים משמעותיים ורלוונטיים לשלב הבא בחיי נערי ונערות השכבה, ביומיים האלו יעסקו בני הנוער והמדריכים בכל מטרות המסע, פרט להיכרות עם חבל ארץ בלתי נודע - ערבה - גבול ירדן.

מטרות המסע כפי שכולנו מכירים הן:

1.         עידוד לשירות משמעותי לפיקוד ומנהיגות בצה"ל. ביצוע שירות לאומי לבעלי פטור רפואי מצה"ל.

2.         עידוד היציאה לשנת שירות – דחיית השירות הצבאי בשנה לטובת שנת התנדבות ומשימות בחינוך ובהתיישבות.

3.         היכרות עם חבל ארץ בלתי נודע - ערבה - גבול ירדן.

4.         חיבור בני הנוער והצוות החינוכי לנושאים הבוערים והמשמעותיים בחברה הישראלית כחלק מהרצף החינוכי השנתי.

5.         חשיפת מחזור י"ב לערכי התנועה הקיבוצית וחזונה


על פי החלופה – הנערים והנערות יגיעו ביום רביעי (25.12) ל"חי נגב" בקיבוץ רביבים, שם יעברו פעילות על תרומה לחברה בישראל ושירות מיטבי בצה"ל, וביום חמישי יגיעו לדבר איתם בכירי המפקדים מבית הספר לקצינים, בה"ד 1.

תוכנית מפורטת תשלח לקיבוצים במהלך היום (ראשון).  

באגף החינוך ייצרו קשר אישי עם כל המדריכים שהיו שותפים בהיערכות לקראת ועם מנהלי החינוך ומנהלי יחידות הנוער במועצות האזוריות

ראשת אגף החינוך, דבי ברא"ס ומנהל המפעלים החינוכיים בתנועה אורי פלד-נקש מסרו: "מתחילת הארגון של המסע לפני כחצי שנה אנחנו נמצאים בקשר הדוק ושוטף עם אנשי המשטרה באיזור. בימים האחרונים עם היוודא תחזית מזג אוויר לא נוחה לטיול, קנינו מחברת חיזוי תחזית ספיציפית לגבי מסלול הרכיבה ואיזור הלינה שקבענו, החלטנו שאנחנו לא ניקח סיכון לקיום מסע האופניים בתנאים לא בטיחותיים, חוסר נוחות בריאותית או אחרת של אף אחד מהנערות והנערים שנרשמו. האכזבה היא רבה, אבל האחריות שלנו היא קודם כל לשלומם של בני הנוער".

 

הוספת תגובה חדשה