דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביקור מולדת

שגריר ארגנטינה בישראל, סרחיו אוריברי, מלווה ע"י הקונסול של ארגנטינה בישראל, הגיעו ביום חמישי, 10.9, לביקור מיוחד ומרגש בקיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה. רבים מחברי עין השלושה הם יוצאי ארגנטינה, והוא נבחר לארח את הביקור בכדי לאפשר לשגריר ללמוד על חיי הקיבוץ ללא מגבלות השפה. הביקור נועד להכיר ולהתרשם מחיי קיבוץ כחלק מהחשיבות שהשגריר מייחס לקידום הקואופרציה במדינתו
השגריר הארגנטינאי זוכה לקבלת פנים מרגשת מילדי הקיבוץ
השגריר הארגנטינאי זוכה לקבלת פנים מרגשת מילדי הקיבוץ

השגריר אוריברי קיבל את כתב המינוי מנשיא מדינת ישראל בחודש יולי לאחר ששימש מושל של פרובינציה בצפון-מערב מדינתו. הרעיון לבקר בקיבוץ נולד כשנפגש עם מזכ"ל תנועת החלוץ למרחב, אנריקה "קיקה" רוזנבורט, וסיפר לו על רצונו לקדם קואופרציה וחקלאות מקומיות בארגנטינה, כחלק מהפתרון להתמודדות עם המצב הבריאותי והכלכלי הקשה ששורר במדינה מאז התפרצות הקורונה. קיקה הציע לו להגיע לבקר בקיבוץ וללמוד על אורח החיים הקיבוצי הייחודי והשיטה הקואופרטיבית הנהוגה בקיבוצים.

קיבוץ עין השלושה, שנמצא לאחרונה בתנופה מחודשת של התפתחות, קליטה וצמיחה דמוגרפית, נבחר בשל חבריו הרבים שעלו מארגנטינה, אך גם בשל הקשיים הרבים איתם התמודד לאורך השנים ומיקומו על גבול רצועת עזה. את התנועה הקיבוצית ייצגו בביקור המזכ"ל, ניר מאיר, המשנה למזכ"ל, גיל לין, המנכ"לית, הדס דניאלי ילין, מנהלת לשכת המזכ"ל, נועה יפת ורכזת האזור מטעם התנועה, אורית בראון. מטעם הקיבוץ הובילו את האירוח אלחנדרו (אלה) פוקס (ניר יצחק) - מנהל הקהילה, גלעד אלטמן - רכז משק, ראובן קורולנקו – יו"ר הוועד, קלייר השגי - מנהלת החינוך, בתיה אומר - מנהלת התרבות שניצחה על ארגון ההפקה לכבוד השגריר, וחברי הנהלה וקיבוץ נוספים.

השגריר אוריברי במהלך הסיור בעין השלושה
השגריר אוריברי במהלך הסיור בעין השלושה

התרגשות רבה אחזה בחברים בשל הביקור הראשון בקיבוץ של נציג רשמי ממולדתם הישנה. כאשר הגיעו השגריר ופמלייתו, חיכו להם ילדים וילדות מנופפים בדגלי ארגנטינה וגם מועדון הקיבוץ שאירח את המפגש קושט בהתאם. לאחר דברי הפתיחה והכיבוד, ערך השגריר סיור בקיבוץ וזכה להתרשם מבית הכנסת, מהבית הסיעודי, היקב ומבשלת הבירה המקומיים, רפת הקיבוץ שהיא מקור גאווה ונחשבת לאחת המניבות בישראל, ובנוסף נערך לו סיור רכוב בשדות הקיבוץ והיכרות עם המציאות הביטחונית שאיתה מתמודדת הקיבוץ.

בתום הסיור זכו כולם לארוחה ארגנטינאית מסורתית ומשובחת שכללה הרבה בשר, יין ובירות שמייצר הקיבוץ. השגריר אף קיבל במתנה בקבוקי יין מקומי בתוך תיק ממותג של הקיבוץ.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, אמר לשגריר כי "זהו כבוד גדול לארח אותך. הסיפור של הקמת קיבוצים על ידי יוצאי ארגנטינה, כפי שפגשת כאן, מאוד מרגש ונוגע ללב אבל אני רוצה לדבר על הכלכלה. הקיבוצים היו במשך 90 שנים קומונות ובשני העשורים האחרונים הפכו רובם לקואופרטיבים. בביקור שלי בארגנטינה התרשמתי שהיא מובילה על ישראל בחשיבות שהיא מקנה לתפיסה הקואופרטיבית. כאן,  בישראל, אנחנו רואים כיצד ניתן להתמודד עם המשבר הנוכחי באמצעות קואופרטיבים, ובמדינה שבה לתפיסה הקואופרטיבית יש אחיזה פוליטית, זו יכולה להיות שעת הזדמנות, בעיקר כי הבעיה הגדולה כרגע היא בתעסוקה והקואופרטיבים יכולים לספק עבודה. אם תרצה להעמיק את שיתוף הפעולה במובן הקואופרטיבי - נשמח לכך מאוד."

השגריר אוריברי הודה בחום למארחים בסיום הביקור, ואמר: "היה לי מאוד מרגש מרגע הגעתי לקיבוץ. התרגשתי מאוד לראות את הילדים מנופפים בדגלי ארצי. במקום בו גדלתי היו קהילות יהודיות, ואת הקואופרטיב הראשון בארגנטינה הקים יהודי. בשנותי כמושל דאגתי לסיורים והיכרות עם המורשת היהודית וחוקקתי חוק שבכל בתי הספר ילמדו על השואה. בימים אלו אנחנו בוחנים אפשרות של התיישבות חקלאית בארגנטינה במקומות ללא אוכלוסייה, וכמו שציין מזכ"ל התנועה - הרוח הקואופרטיבית תנצח את המשבר."

הוספת תגובה חדשה