דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בונים קהילה של קהילות בערבה הדרומית

בשנה האחרונה עמלה המועצה אזורית חבל אילות בשיתוף התנועה הקיבוצית ביצירת הכשרה אזורית שמטרתה לחזק את המנהיגות הקהילתית. לשמר את הקיים ויחד עם זאת לייצר קבוצת עמיתים מקצועית שתפעל בקיבוצים וביישובי החבל ויחד תחזק את הקהילות והחבל כולו. במקביל בתים חדשים ממשיכים להגיע לקיבוצי המועצה במסגרת פרויקט "בית קטן בערבה", והשבוע לאילות.

בונים קהילה של קהילות בערבה הדרומית

"זכינו לפתוח קורס של מנהיגות קהילתית בחבל אילות במועצה שלנו שהיא קהילה של קהילות. בכל אחת מהן נכון להצמיח מנהיגות בעלת הכשרה מתאימה להוביל את הקהילה שלו/שלה לצמיחה, התחדשות פיתוח וטיפוח. הקורס מקצועי עם שותפים עמיתים שרוכשים את המבט קדימה כל אחד ואחת לישוב שלו ולחבל כולו". כך סיכם את פתיחת קורס ההכשרה בחבל אילות, ראש המועצה חנן גינת.

מסע היצירה החל יחד עם ממלאי תפקידים שונים בחבל אשר "ציירו" תמונת עתיד משותפת של חבל אילות 2030 החל מאיפיון הצרכים העתידים של קהילה רב דורית מתבגרת עד הצורך באיתנות כלכלית ושימור העוגנים הקיימים לצד הצורך בפיתוח מקורות, תעסוקה, שימור וחיזוק הזהות הקיבוצית והאזורית ועוד.

לאחר המיפוי ואיפיון נקודות החוזק לצד האתגרים שעומדים בפני האזור, הוחלט על מתווה הכשרה שבוגריו יוכלו לקחת חלק פעיל ומשמעותי בהובלה האזורית.

ההכשרה יצאה לדרך לפני מספר שבועות ובהם נציגים מקיבוצי: לוטן, קטורה, גרופית, יטבתה, סמר, אליפז ואילות סה"כ קבוצה של 20 חברים וחברות מחוייבים שיוצאים יחד למסע של למידה והעצמה אישית, חיבור לחבל, לאנשיו ונשותיו.

מדובר על 10 מפגשים לאורך השנה אשר ינדדו בין הקיבוצים השונים. בכל מפגש תהיה הכרות עם הקיבוץ המארח, למידה והתנסות. כל זאת לצד פיתוח וצמיחה אישית וגיבוש קבוצה משמעותית שתהווה עוגן עבור חבריה והאזור.

את הקורס מובילים שרון ארובס, מנהל צמיחה דמוגרפית, צעירים ודוברות יחד עם יובל ילובסקי מנהלת "המקפצה" בשיתוף עם איילת הריס מהתנועה הקיבוצית.

איילת הריס: "כילידת קיבוץ קטורה, הובלה של קורס הכשרה של מנהיגות קהילתית בחבל אילות, היא בגדר הגשמת חלום.

בעשור האחרון אני עוסקת בתחום הקהילות ופיתוח מנהיגות ומאד שמחתי על ההתגייסות הטבעית ועל החיבור עם שרון ויובל יחד עם הרוח הגבית של חנן המאפשר לנו לחלום ולהגשים". 

שרון ארובס: "בשנים האחרונות התהדק מארג שיתוף הפעולה של המועצה האזורית חבל אילות יחד עם התנועה הקיבוצית, אני מברך על הליווי המקצועי שאנחנו מקבלים יחד עם היוזמות המקומיות מתבצע חיזוק משמעותי לחיי הקהילות בקיבוצים וביישובי החבל". 

במקביל, המשיכו גם השבוע להגיע לקיבוצי המועצה בתים יבילים שישמשו למגורי המשפחות הצעירות המבקשות לבנות בקיבוצי הערבה הדרומית את ביתם. הבתים שהגיעו השבוע לאילות הם חלק מפרויקט "בית קטן בערבה", שהתאפשר גם בזכות ערבות שנתנה קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית, להבאת כ-120 בתים במטרה לחזק את ההתיישבות בערבה הדרומית.

הוספת תגובה חדשה