דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"בהנחיית השרה גמליאל, המשרד ימשיך לתמוך בתוכנית תל"מ החשובה גם ב 2019, ואף להוסיף בה דגשים נוספים"

מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי, אבי כהן סקלי, ביחד עם אנשי משרדו, המפעילים את התוכנית יחד עם התנועה הקיבוצית, ביקרו השבוע בקיבוץ צרעה. גיל לין:"התנועה הקיבוצית הגדירה את המאבק לצמצום פערים בחברה הישראלית כאחד הנושאים העיקרים בהם היא ממקדת את פעילותה החברתית"
מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי, אבי כהן סקלי: "בהנחיית השרה גמליאל, המשרד ימשיך לתמוך בתוכנית תל"מ החשובה גם ב 2019, ואף להוסיף בה דגשים נוספים"

בתחילת השבוע ביקרו בקיבוץ צרעה מנכ״ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן, ויועציו שיפי זרביב וחי בדרה, יחד עם אלישבע סבתו, מנהלת רשות הצעירים במשרד לשוויון חברתי וכן מנהלי התכנית הלאומית לצעירים יתד, מרב דדיה-מולד ויואב בוקעי. מטעם התנועה הקיבוצית ליווי את המשלחת המכובדת המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה עפרי רביב, מנהלת תכנית תל"מ נגה שמיר וצוות תל"מ. 

הביקור כלל מפגש עם חניכות התכנית במקום וסיור במגוריהן. חניכות התכנית אירס סבהט, שרה טפרה ורחל אמבאו סיפרו כיצד העבודה, ה"חדר משלהן", הלימודים, כישורי החיים, הליווי האישי והקהילה אפשרו להן לבחור כיוון ולהתחיל לצעוד בו בבטחה. החניכות ציינו כי הדבר המשמעותי בתכנית מבחינתן הוא האמונה של אנשי התכנית ביכולתן, אשר עזרה להן להאמין בעצמן. 
לאחר מכן התקיים מפגש עם מגוון גורמים הפעילים בקיבוץ, ביניהם מנהל הקהילה רון שצברג, מנהלת משאבי אנוש אלזה הר, מנהלת החינוך לשעבר מיכל פורמן ומקשרת התכנית עינת פורת, שסיפרו על האופן בו גם הקהילה נתרמת, מועשרת ונפתחת בזכות הנוכחות של חניכות וחניכי התכנית בארבע השנים בהן פועלת התכנית בקיבוץ.


לבסוף, התקיים דיון על המשך התכנית. מנכ״ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן סקלי הצהיר כי למשרד כוונה מלאה להמשיך ולהרחיב את התכנית, ולחתום על הסכם חדש בפברואר הקרוב.
 כמו כן היתה הסכמה על פתיחת התכנית לאוכלוסיות נוספות ורקימת שותפות אסטרטגית עם ׳יתד׳ התכנית הלאומית לצעירים. מרב דדיה מולד, מנהלת תכנית יתד ויואב בוקעי, מנהל יחידת ילדים נוער וצעירים בג'וינט אשלים, אמרו כי זה הזמן לייצר שפה משותפת של העצמה ומתן מענים מגוונים לצעירים, וכי שיתוף הפעולה עם המשרד לשוויון חברתי בתלמ הוא מתבקש ומרגש.
המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין סיכם את הביקור המוצלח ואמר: "התנועה הקיבוצית הגדירה את המאבק לצמצום פערים בחברה הישראלית כאחד הנושאים העיקרים בהם היא ממקדת את פעילותה החברתית. תכנית תל"ם היא אחת התכניות המובילות המיישמת באופן מלא יעד זה. אחד המאפיינים הייחודיים של התכנית, אשר יש לו חשיבות דווקא בימים אלה, הוא מיקודה בצעירים בני העדה האתיופית. בזכות התכנית נפתחת החברה הקיבוצית ולומדת להכיר ולהוקיר את בני העדה, מנהגיה ותרבותה. העמדת הקהילה הקיבוצית לטובת העצמת חניכי התכנית ופתיחת הזדמנויות עבורם במסגרת התכנית, והשותפות עם המשרד לשוויון חברתי מאפשרת פתרון ייחודי ומוצלח לאתגרים עמם מתמודדים המשרד לשוויון חברתי ותכנית יתד". 
ראש אגף הצעירים בתנועה, עפרי רביב: "המחויבות של המשרד לשיוויון חברתי להמשכיות וצמיחת תכנית תלם היא מרשימה. אנו מודים לשרה גמליאל למנכל אבי כהן לראשת רשות הצעירים אלישבע סבתו ומאוד שמחים לצרף לשותפים המרכזיים את התכנית הלאומית לצעירים בסיכון- תכנית יתד בהובלת מרב דדיה מולד ממשרד הרווחה ויואב בוקעי מהגוינט. השותפות עם יתד, תחדד את הליווי, הטיפול ואת המענים לבוגרי התכנית"
נגה שמיר: "תעסוקת חניכי תל"מ בתכנית היא צורך אמתי של הקיבוץ ולא "מתודה". זה סוד התכנית המייצר מפגש יומיומי ומפרה בין החניכות והחניכים לקהילת הקיבוץ. מאותה סיבה ממש חשוב לדאוג לרצף התכנית, לגדילתה ואף לפתיחתה לפריפריה החברתית גיאוגרפית כולה".

הוספת תגובה חדשה