דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אנשי התרבות מתגייסים – והפעם למען אחרים

התקופה המאתגרת מאז התפרצות נגיף הקורונה בישראל, הכניסה הרבה משפחות לטלטלה, הן ברמה הכלכלית והן בפן הנפשי הכרוך לעתים בעצירה או שינוי דרסטי של שגרת החיים. בשעה כזו יפה לגלות שוב את רוח הנתינה והעזרה לאחר בקהילות הקיבוציות. בשובל החליטו, דווקא עכשיו, לארח משפחות של אמנים ואנשי במה שפרנסתם נפגעה במשבר הקורונה, ובכפר מסריק התגייסו לטובת הקיבוץ השכן, עין המפרץ, שבו נכנסו לבידוד חברים וילדים רבים
100 מלונים מהגד"ש ועוגות מעשה ידי חברי וחברות קיבוץ, כפר מסריק, נשלחו לשכנים בעין המפרץ באהבה
100 מלונים מהגד"ש ועוגות מעשה ידי חברי וחברות קיבוץ, כפר מסריק, נשלחו לשכנים בעין המפרץ באהבה

"אם רק היה אפשר לעצור בזמן ולהקפיא ולשמור לרגע את הפרצופים של הילדים שלי כשפתחנו את דלת החדר שהכנתם עבורנו... התחושה שמישהו שלא פגשת מעולם חשב עליך וביקש לשמח אותך היא תחושה מרגשת באמת".

קיבוץ שובל ראה את מצוקת האמנים ועולם האומנות ופתח את דלת הצימרים שלו לאמנים ומשפחותיהם שיבואו להתארח. האמנים יכלו לבחור אם להעניק לקיבוץ בזמן זה מופע לחברי הקיבוץ, אך בכל מקרה זכו באירוח בצימר, ובנוסף חיכו להם ואוצ׳רים לרוב שזיכו בהפעלות שחברי הקיבוץ התנדבו לעשות: סדנת שוקולד, סדנת יצירה, נסיעה בטרקטור בשדה, רכיבה על סוסים, סיור ברפת, ביקור בפינת חיות ועוד. מפעילי הסדנאות והסיורים מקרב חברי הקיבות עשו זאת בהתנדבות מלאה ובשמחה כמובן. האמנים קיבלו לחדרי הצימר שלהם ארוחות בוקר וערב וארוחת צהרים מחדר האוכל וללא עלות. לפרויקט היו שותפים כ- 30 חברים שמאוד מאוד נהנו לתרום ולעשות.

חיבוקורנה בשובל - אירוח משפחות אמנים ועובדי במה
חיבוקורנה בשובל - אירוח משפחות אמנים ועובדי במה

המשפחה הראשונה להגיע להתארח היו יזהר, טלי ושלושת ילדיהם שנהנו מאוד מהחוויה והתרגשו. שניהם עובדי במה - יזהר מעצב תאורה בהפקות של ברי סחרוף, משינה, מוש בן ארי, פורטיס, אוהד בנאי ועוד, טלי מפיקה בחצי משרה בהפקה של אהוד בנאי. במרץ עבודתם נעצרה (למעט 10 ימי עבודה בסוף ביוני). הם מספרים ש"כשהגיעה ההודעה מקיבוץ שובל לקבוצת הוואצאפ של עובדי הבמה, שמחנו על ההזדמנות להעניק לשלושת ילדנו בקיץ המאתגר הזה חופשה. לא דמיינו שיהיה כל כך כיף, מרגיע ומחבק. כבר בשיחת הטלפון עם נטע עברה תחושה של נתינה ואיכפתיות. ארזנו בהתרגשות ויצאנו לדרך. במהלך החופשה פגשנו חברי קיבוץ מקסימים, נדיבים, מסבירי פנים ועם רצון לנתינה. התרגשנו בכל פעם מחדש שהביאו לחדר עם חיוך ארוחות מושקעות וטעימות ביותר. פגשנו בבריכה היפה והמטופחת מאוד, ילדים ומבוגרים מסבירי פנים. אנחנו רוצים להודות לנטע ואורית שחשבו על הרעיון המרגש הזה, לכל חברי קיבוץ שובל שפתחו את הבית והלב שלהם, להודות על האירוח המושלם והמפנק, החיבוק החם מאוד בימים קשים של אי וודאות, על האור בימים חשוכים כאלה, המילה תודה קטנה בשביל להסביר את התחושות שלנו."

בקיבוץ כפר מסריק הוקם בתחילת הסגר צוות ״אהבה בימי קורונה״ - שש נשים מדהימות שעושות בהמון מרץ ויצירתיות וכמובן אהבה פעילויות רבות לטובת הקהילה. הפעילויות בתחילה היו חלוקה של חלות ופרחים לבתים בשישי, חלוקת עוגות לותיקים, אתגרי צילום לילדים ומשפחות - ועוד הרבה פעילויות ויחס חם לכל החברים כדי לעזור לכולם לעבור את הימים המאתגרים והלא ברורים של אז.  

לפני שבוע התבשרו שבקיבוץ השכן, עין המפרץ, נכנסו הרבה מאד חברים וילדים לבידוד. צוות "אהבה בימי קורונה"  נכנס לפעולה ומיד, והפעם – למען הקיבוץ השכן. חברים רבים מכפר מסריק התגייסו לאפות עוגות, הגד״ש דאג למיטב התוצרת ותגבר בארגזי מלונים, הנעורים של הקיבוץ  התגייסו לחלוקה וביום שישי קיבלו כל חברי וילדי עין המפרץ שבבידוד כיבוד והרבה יחס חם מהשכנים.

הוספת תגובה חדשה