דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אלפי היהודים שמצטופפים כרגע באושוויץ מוכיחים כי המזימה הנאצית, כשלה" - מזכ"ל התנועה בטור מיוחד ממצעד החיים

משלחת קק"ל במצעד החיים בפולין
משלחת קק"ל במצעד החיים בפולין

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר - 

אנחנו באושוויץ, רגע לפני תחילת מצעד החיים לעבר בירקנאו. אושוויץ מוצפת יהודים מכל העולם, ובעיקר מישראל.
ביחד עם משלחת הקרן הקיימת לישראל, בראשות דני עטר, עברנו ארבעה ימים מרוכזים בהם הלכנו על עקבותיה של יהדות פולין המפוארת וקיצה הברוטאלי.
היו במסע שיאים רגשיים לא מעטים, אבל עוד מוקדם לסכם, הכרתי את ההיסטוריה של השואה ושל מלחמת העולם השנייה, אך זה אחרת שרואים בעיניים שחווים את הדברים היכן שהתרחשה הזוועה.
לא למדתי פרטים טכניים שלא ידעתי. אבל זה אחרת כשרואים...
אפשר לסכם אולי בעובדה כי המצעד הזה ואלפי היהודים שמצטופפים כרגע באושוויץ מוכיחים כי המזימה הנאצית, כשלה. אבל "הישגיהם" היו בלתי מבוטלים. 
האנושות הפסידה את כל הטוב והיצירתיות שיכולים היו מיליוני יהודים להביא לה. עצוב ומתסכל ובלתי ניתן להכלה.
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מוביל את המשלחת הישראלית העצומה, לצידו צועדים ראשי מערכות הביטחון. דני דנון, מוביל משלחת של 44 שגרירי מדינות לאו"מ. גם התנועה הקיבוצית מיוצגת כאן בכבוד, במשלחת קק"ל, מלבדי, נמצאים ח"כ חיים ילין ואיתן ברושי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ, מתיתיהו ספרבר מיהל, אופיר ליבשטיין מכפר עזה ובנו אביב.
פרט לנו פגשתי כאן את ג'וחא מרמת רחל, את עמוס שלו מעברון ואת שמחה שטיין עד לאחרונה מזכיר לוחמי הגטאות ושימש כמנכ"ל בית לוחמי הגטאות והוא חבר ועד ההנהלה של הבית. יש בוודאי עוד כמה שלא זיהיתי.
זהו.
הגענו לבירקנאו. הרחבה הולכת ומתמלאת לקראת הטקס. התמונה הניבטת מכל עבר היא ללא ספק - "עם ישראל חי" הולכים ומתאספים כאן 13,000 אנשים, רובם יהודים כמובן, מכל רחבי העולם.
ברגע הזה, ביחד עם זיכרון הנספים על האדמה הארורה הזו, אני זוכר ומזכיר כי יום השואה הומצא ע"י מקימי קיבוץ לוחמי הגטאות שהיו ממנהיגי מרד גטו ורשה וקבעו את יום העליה שלהם אל הקרקע, כ"ז בניסן,  לתאריך מקודש בלוח השנה של כל העם היהודי. 
הם הצליחו למרוד.
הם הצליחו לשרוד. 
הם הצליחו להקים את מוזיאון השואה הראשון בעולם.
הם הקימו קיבוץ מצליח...
והם קבעו תאריך בלוח השנה  של העם היהודי.
אין ספק... ראויים להערצה.

הוספת תגובה חדשה