דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אירוע שיתופים אישיים ושירה בערב יום הזיכרון, יועבר השנה בפעם הראשונה בשידור ישיר 

את הערב, המתקיים מידי שנה בערב יום הזיכרון, יזמה ומובילה איילה מינקר, ששכלה את אחיה באסון המסוקים. במהלכו עולים אנשים שונים ומשתפים חוויות הקשורות ליום הזיכרון, למלחמות ישראל ובכלל לחיים בארץ. הערב משלב שירה משותפת של שירים על פי בחירת הדוברים.
אירוע שיתופים אישיים ושירה בערב יום הזיכרון, יועבר השנה בפעם הראשונה בשידור ישיר 

איילה מינקר: "מטרת הערב היא לתת מקום ביום הזיכרון למגוון רחב של תחושות וחוויות, ולא להתמקד רק בחווית האובדן והשכול. היה לי חשוב ליצור ערב שמאפשר לכולם להיות שותפים בו ולא להשאיר את יום הזיכרון כשייך למשפחות השכולות בלבד".

כל דובר מביא את הזווית שלו על חוויית החיים מדינת ישראל בצורה אותנטית ופתוחה, כך שהצופים לא פעם מוצאים עצמם שותפים לחוויה ולתחושות.  

שילוב השירים עם החוויות האינטימיות שעולות, יוצר חיבור עמוק בין הדוברים ובין הצופים, חיבור שמזקק את החוויה הישראלית.

בין הדוברים השנה: תומר פישלר, מרמת השרון, ישים זרקור על הווי הלוחמים הייחודי בתקופת שירותו בלבנון כחייל וכמפקד, רינת שפרן, קיבוץ שניר תספר החוויה שלה ביום היציאה מלבנון, כקצינת אגף מבצעים של אוגדה 91 (עוצבת הגליל), אייל כהן, מחיפה, שיספר על התחושות שלו כסרן במילואים, חמוד אבו חיה, מבית ג'אן, על התחושות הקשות, סביב מותו של אחיו במהלך שירותו הצבאי בשנת 2000, איילה מינקר, קיבוץ ניר יצחק, צשתף בחוויית החיים בעוטף עזה, עינת עובדיה, מפתח תקווה, תדבר על התחושות האימהיות סביב לידת בן בישראל

 הצופים יוזמנו לשיר בביתם יחד עם איילה מינקר שתוביל את הערב בשירה ועומר קינן על הקלידים (ניתן יהיה להוריד מצגת מסודרת עם מילות כל השירים). בין השירים המוכרים, אשר מהווים חלק מרפטואר השירים הישראלי, תשיר איילה גם את השיר 'שישאר בינינו' שנכתב על ידי אחיה שנהרג באסון המסוקים בשאר ישוב בשנת 1997 והולחן על ידי יוני רכטר. השיר נכתב כמילות פרידה מחבריו בסוף יב'.

ניתן להאזין לו בקישור הזה: https://youtu.be/3cLY2LN5xaE

האירוע ישודר בדף הפייסבוק של 'בין הקולות- משיר אישי לסיפור קהילתי': בין הקולות- משיר אישי לסיפור קהילתי  

הוספת תגובה חדשה