דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אילת שקד: "חוק קמיניץ השיג תכליות שלא התכוונו אליהם"

שרת המשפטים לשעבר ממפלגת ימינה, ח"כ איילת שקד, שוחחה על הבמה עם הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, ביום השני של כנס הנהגות הקיבוצים. "אני רואה בהתיישבות העובדת ובחקלאים חלוצים שמחזיקים את אדמות הלאום ומבטיחים ביטחון תזונתי", אמרה לנוכחים
איילת שקד ודפנה ליאל על במת הכנס. צילום: דנה בר-און
איילת שקד ודפנה ליאל על במת הכנס. צילום: דנה בר-און

שקד פנתה למנהלי הקיבוצים מכל הארץ שישבו באולם: "אני רואה בהתיישבות העובדת ובחקלאים חלוצים  שמחזיקים את אדמות הלאום ומבטיחים ביטחון תזונתי. מאז ומתמיד הערכתי וכיבדתי את המגזר החקלאי ואני מחוייבת אליו גם אם אין לי ערך אלקטורלי בכך".

לעניין תיקון 116 הוסיפה: "חוק קמיניץ השיג תכליות שלא התכוונו אליהם. אנחנו בודקים, איך אפשר לשנות את החוק והתקנות שמושבניקים ותיקים וקיבוצניקים ותיקים לא יפגעו מזה."

וסיכמה את דבריה ברצון להלחם בפשיעה החקלאית: "החוק הראשון שהעברתי בכנסת היה החמרת ענישה על פשיעה חקלאית. ביקשתי פרקליטים יעודיים לפשיעה החקלאית במחוז צפון ודרום. חייבים לעשות מה שאפשר כדי להתמודד עם התופעה. זה טרור לכל דבר."

לשאלתה של ליאל, מדוע ימינה פוסלת את כחול לבן שבה יש שלושה רמטכ"לים בהנהגה, ודבקים בבלוק של נתניהו, ענתה שקד: "אנחנו מפלגת ימין אידיאולוגית, רצינו וניסינו להקים ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. אמרתי לבני גנץ שחבל שלא קיבל את הצעת נתניהו לממשלת אחדות ולהיות השני ברוטציה אחרי כמה חודשים. אני חושבת שהסיכויים בפעם הבאה לממשלת אחדות הם יותר נמוכים ולכן נדרשת הכרעה.  
אנחנו לא ניכנס לממשלת שמאל מובהקת. כחול לבן זה מפלגת שמאל ולא צריך להתבייש בזה, מתי המילה שמאל הפכה למילה גסה? הם לא צריכים להתחבא. בנט קיבל את תפקיד שר הביטחון כי אנחנו מכירים היטב את נתניהו ויודעים לנהל מו"מ. לא היה מו"מ עם כחול לבן, הם הציעו לנו את תיק הביטחון והמשפטים, אבל אמרנו שאנחנו לא מעוניינים."


ח"כ שקד הוסיפה: "סיפוח הינו תנאי של ימינה לכניסה לממשלה. הפעלנו לחץ כדי להכיל את החוק הישראלי על היישובים ביו"ש ובבקעה. רצינו שזה יקרה לפני הבחירות."

שקד התייחסה למערכת הבחירות ואמרה: "אני חושבת שבבחירות האלה נדרשת הכרעה בין ימין לשמאל. אחד מהגושים צריך לקבל 61 מנדטים ואני מקווה שאנחנו נצליח ושתהיה הכרעה. להצביע לישראל ביתנו זה להצביע למערכת בחירות רביעית, אם הם יחליטו לאיזה גוש הם מצטרפים תהיה הכרעה – אם לגוש הימין והחרדים או השמאל והערבים".

לגבי תפקודו של נפתלי בנט בתור שר ביטחון אמרה: "בנט בתפקיד בערך חודשיים-שלושה וזה לא רציני לחשוב שיהיה שינוי בעוטף עזה בתקופה קצרה כזו שבועיים לפני בחירות. הוא בקשר טוב עם כל ראשי הרשויות שם. ההערכה של כולם היא שבסוף יצטרכו לעשות פעולה נרחבת אבל זה יהיה בזמן הנכון ולא לפני בחירות."

הוספת תגובה חדשה