דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אוספים מזון למען החברה הישראלית

ברחבי הארץ נתרמו במהלך תקופת הקורונה, טונות רבות של תוצרת חקלאית ומזון יבש לנזקקים באמצעות הארגונים הכלכליים האזוריים וקיבוצים
אוספים מזון למען החברה הישראלית

במהלך החודש האחרון, התנועה הקיבוצית יזמה שיתוף פעולה עם "קיבוצניקים עם החברה" למען איסוף מזון לנזקקים ברחבי הארץ. לאחר חשיבה משותפת הוחלט שכל קיבוץ שיתגייס יקבל מידע על אפשרויות לתרומה באזורו ואנשי קשר רלוונטיים לתיאום, כל זאת באמצעות מידע שנאסף ב"קיבוצניקים עם החברה". שיר גורן שהובילה את הפרויקט: "המטרה הייתה לחבר בין רצון הקיבוץ לצורך הקיים בגזרתו. ובמקרים מסוימים, בהתאם לצרכים, קיבוצים תרמו מחוץ לאזור הגאוגרפי והמזון שונע למקומות שונים ברחבי הארץ. ניסינו לבצע התאמה מרבית בהתאם לכמות המזון שנאספה, תוך מיפוי הצרכים במועצות ובערים הסמוכות לקיבוצים שהצטרפו לפרויקט. הכל נעשה בכובד ראש תוך כדי תנועה, עם רצון עז לסייע ככל שניתן".
אחד הצרכים הראשונים שעלו היה סיוע מהותי לתושבי עיריית רמלה והמחשבה הייתה לייצר סיוע של הקיבוצים הסמוכים. ראשון התגייס, קיבוץ נען, מיד אחריו נרתמו קיבוצי הדרום, צאלים ומשאבי שדה ותרמו תוצרת חקלאית שכללה מעל 700 ק"ג של תפוחי אדמה, גזר וצנונית בנוסף למזון היבש שנתרם אף הוא.
ראש העיר, מיכאל וידל ומנכ"ל קרן רמלה עו"ד ליאור רשף (עין החורש), ברכו והודו ליוזמי התרומה. ראש העיר, וידל:" בשמי ובשם תושבי רמלה אני מודה לתנועה הקיבוצית על התרומה וגילוי של סולידאריות חברתית וערבות הדדית. תבורכו". עו"ד רשף: "אנו מודים מקרב לב לחברים היקרים בקיבוצים, משאבי שדה וצאלים על תרומתם. כולי תקווה ששיתוף הפעולה עם התנועה הקיבוצית והחברים התורמים והמתנדבים יימשך ויורחב למען תושבי העיר".
קיבוצים רבים התגייסו למשימה, פרסמו, אספו במרכוליות מזון יבש בהתאם לצרכים ושינעו למקום החלוקה הרלוונטי.
עין המפרץ וכפר מסריק העבירו תרומות מזון לתושבי עכו, גונן והגושרים העבירו תרומות ל"בת שרה" בקרית שמונה, משמר העמק סייע במנות מזון לפליטים, למעון לנשים מוכות, ל"איחוד והצלה" ולארגון "יד עזר לחבר" (בית חם וקהילה תומכת לניצולי שואה) אליו בחר לתרום גם קיבוץ יגור, גן שמואל רכשו מזון עבור משפחות נזקקות ממועצה אזורית מנשה ול-15 נשים מוכות. מעגן מיכאל סייע לשכניהם מג'יסר א-זרקא ועוד רבים וטובים...
מיזם משמעותי נוסף נרקם בימים אלו בין הקיבוצים מעלה החמישה, הראל וקריית ענבים אשר נרתמו לאיסוף מזון משותף. בתיאום עם הרווחה של מועצת מטה יהודה הרימו קיבוצים אלו מבצע ערכי מעין כמותו בו הנוער משולב באיסוף המזון, באריזתו ובשינוע למשפחות נזקקות ברחבי המועצה.
גורן: "יש משמעות אדירה בהפיכת פרויקט לעשייה חברתית קהילתית. שיתוף הפעולה בין הקיבוצים רוקם חיבורים וקשרים בינאישיים בין העוסקים במלאכה ושיתוף בני הנוער הוא ערך חינוכי עליון. הנתינה וההתנדבות בשיתוף בני הנוער מהווה את הבסיס לחינוך לאמפתיה, לפלורליזם, לקבלת השונה, ליצירת שיח רב תרבותי. עשייה למען האחר מאפשרת לראות צד אחר של המטבע ולבסוף הופכת אותנו לאזרחים טובים יותר".

כמו כן, עשרות קיבוצים נרתמו לטובת החיילים הבודדים שאנו מהווים להם בית והארגונים הכלכליים האזוריים השונים וקיבוצים נוספים תרמו טונות של תוצרת חקלאית.

ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה, עפרי רביב: " הקיבוצים הם האורים והתומים בהתגייסות למען החברה הישראלית, הם מובילים גם בשדה היצרני והחקלאי וגם מבחינת המעורבות החברתית למען האחר. לשמחתנו, המבצע עדיין לא הסתיים ומידי יום מצטרפים קיבוצים נוספים לפרויקט".

גורן: "כולי תקווה שפרויקט זה יהווה את הסנונית הראשונה לפרויקטים נוספים בתחומים חברתיים מגוונים ויחזק את שיתוף הפעולה בין "קיבוצניקים עם החברה", התנועה הקיבוצית, המועצות האזוריות והשלטון המקומי בכלל.

הוספת תגובה חדשה