דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אבי גבאי: "אנשי עוטף עזה הם אנשים נפלאים שעונים לאיומים ביטחוניים בציונות של התיישבות"

יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני סייר השבוע בשדרות ובקיבוצי עוטף עזה - נפגש עם חקלאים, תלמידים וחברי קיבוצים. בנוסף סייר לאורך הגדר וקיבל סקירה ביטחונית
אבי גבאי: "אנשי עוטף עזה הם אנשים נפלאים שעונים לאיומים ביטחוניים בציונות של התיישבות"
בתצפית על-שם אסף סיבוני ז"ל

 

יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני סייר השבוע בקיבוצי ויישובי עוטף עזה. את הסיור החל גבאי מלווה בשר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ ומפקד פיקוד הדרום לשעבר, אלוף (מיל.) ד"ר יום-טוב סמיה בשדרות, שם נפגשו עם ראש העיר אלון דוידי.

לאחר מכן המשיכו לקיבוץ כיסופים שם קיבלו הסבר על המתרחש מבחינה בטחונית בקיבוצי אשכול מקב"ט המועצה אילן אייזקסון ולאחר מכן ערכו סיור רכוב וצפו מרחוק בבניית המכשול ההולך ונבנה וערכו תצפית על המנהרה שהתגלתה סמוך לקיבוצים נירים ועין השלושה לפני כשלושה שבועות.

בהמשך היום הגיעו לבית הספר התיכון האזורי, נופי הבשור, שם הצטרפו לסיור גם מזכ"ל התנועה ניר מאיר וח"כ איתן ברושי.

גבאי דיבר עם התלמידים על חזונו וכך גם השאר, ולאחר מכן הפנו התלמידים מספר שאלות אל יו"ר המחנה הציוני.

נערי ונערות האזור ביקשו לדעת על תפיסתו את מצב הביטחון באזור, על שחיתות ועל איכות הסביבה. השאלה האחרונה מהקהל שהופנתה אל גבאי היתה על תפיסתו את הלגליזציה של סמים. תשובתו של גבאי על הצורך להתיר לגליזציה זכתה למחיאות כפיים סוערות מהתלמידים והתלמידות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לתלמידות והתלמידים: "חבל אשכול והפיתוח שלו הוא נס – נחישות העולים ל11 הנקודות שחלקן היו ועודן באזור הזה, והקיבוצים הישובים שהתפתחו מהן ולצידם, יצרו נווה מדבר שלא ייאמן. האיומים הביטחוניים מייצרים מבחנים לשלטון ולאזרח ואין ספק שאתם עומדים במבחן הזה. אין הרבה דברים טובים שאפשר להגיד על השלטון כיום, אבל גם הם מבינים שחוסנה של מדינת ישראל ייבחן כאן".

הסיור המשיך לאחר מכן לקיבוצי המועצה האזורית שער-הנגב ואל הפמליה הצטרף עד סיום הסיור, ראש המועצה אלון שוסטר. באזור זה התחיל הסיור באנדרטה לזכרו של בן קיבוץ ניר-עם, אסף סיבוני, שנפל באסון המסוקים, הצופה אל רצועת עזה. באנדרטה אמר יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני: "אנשי עוטף עזה הם אנשים נפלאים שעונים לאיומים ביטחוניים בציונות של התיישבות. אני מאמין במדיניות שמשלבת אפס סובלנות לפגיעה באזרחי ישראל ומנגד מייצרת תקווה לשינוי ולכן אני דוגל בהכנסת עובדים מעזה לעבודה בישראל כחלק מעסקה לשחרור שבויים".

שר הבטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ דיבר על תקופתו במשרד הבטחון והתעקשותו להנחיל תורת מיגון חדשה ובתוך כך מיגון פאסיבי על-חשבון המדינה בקו שבעה ק"מ מהגדר וכמובן כיפת-ברזל ושרביט קסמים לטווח הרחוק יותר.

פרץ הדגיש כי הקושי של מדינת ישראל הן לא המלחמות – "אם הן אורכות שישה ימים או שישים יום, ישראל מנצחת בסוף. הבעיה היא לנהל שגרה בין המלחמות. אבל להתמגן, להתגונן ולנצח במלחמה זה לא מספיק, חייבים לשאוף להסדר".

ח"כ איתן ברושי אמר: " התושבים ביישובי עוטף עזה ובשדרות מוכיחים, עימות אחר עימות, לאורך שנים רבות, את נחישותם וכוח עמידתם ועל כך מגיעה להם תודה. בעצם התיישבותם שם הם תורמים לביטחון המדינה ומשמשים כחומת המגן של  מדינת ישראל. הם השילוב האמיתי של התיישבות וביטחון, דרך בה אנחנו מאמינים".

המשך היום היה בקיבוץ כפר-עזה ומפגש מרגש עם אנה, אלמנתו של ג'קי קדושים, חבר הקיבוץ שנהרג בביתו מפגיעת פצמ"ר בשנת 2008.

לאחר מכן שוחח גבאי עם הנהלת הקיבוץ - זיו מצליח יו"ר הקיבוץ, קארין אפגן מנהלת הקהילה, ורדה גולדשטיין הדוברת, שחר אבאני רבש״צ הקיבוץ, דורון אדמוני חבר קיבוץ, וכן עם חבר הקיבוץ ומנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית אופיר ליבשטיין. השיחה נסובה על חזרת הבנים והבנות למקום והצורך לעודד תעסוקה בעוטף. כפר עזה

מי שמכיר היטב את האזור ופרש בפני גבאי בעיות נוספות היה מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שכיהן כיו"ר הקיבוצים – ניר-עם וכפר עזה. למאיר גם קשר עז לקיבוץ האחרון בו ביקר גבאי – נחל עוז, לו סייע לצאת מהבעיות הכלכליות שפקדו אותו בחיבור שעשה לקיבוץ בארי, פרויקט אותו הוביל חבר הקיבוץ אז וראש המועצה לאחר מכן, ח"כ חיים ילין.

בנחל עוז התקיימה שיחה פתוחה של גבאי עם כלל תושבי האזור.

הוספת תגובה חדשה