דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תכנית מופת – אקסלרטור ליזמות חברתית בתנועות ההתיישבות ע"ש תמנע שוויקה – מחזור ב' יוצא לדרך

לאור ההצלחה האדירה של המחזור הראשון, בספטמבר 2019 יפתח מחזור ב' של תכנית מופת – מיסודה של המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית והתנועה הקיבוצית. התכנית קמה במטרה לסייע לבעלות ובעלי יוזמות חברתיות פורצות דרך להגשים אותן. השאיפה היא שהתוכנית תיצור קבוצת צעירות וצעירים השותפים למעשה בעל חזון משותף ויכולת פעולה משותפת. בואו להיות חלק משדרת המנהיגות הצעירה בתנועה הקיבוצית ובחברה הישראלית!
תכנית מופת מחזור ב'

תכנית מופת הינה אחת מהתכניות אותן מציעה רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, שהוקמה בשנה האחרונה במטרה לקדם ולפתח מנהיגות צעירה, ליצור קהילת צעירים חזקה ואיכותית הפועלת לחיזוק הקהילה, התנועה הקיבוצית והחברה הישראלית.

תמנע שוויקה ז"ל
תמנע שוויקה ז"ל

התכנית קרויה על שמה של תמנע שוויקה ז"ל בתם של איתמר וג'וליה מקיבוץ ברקאי, אשר נהרגה בתאונת דרכים באפריל 2017. בזמן לימודיה במוסד החינוכי "מבואות עירון", הדריכה תמנע בתנועת השומר הצעיר, ואף יצאה לשנת שירות במסגרת התנועה והדריכה בקיבוצי הגליל העליון. לאחר שנת השירות התגייסה לתפקיד לוחמת בגדוד "קרקל", שם הייתה חיילת מצטיינת ושימשה כמ"כית. עם סיום שירותה הצבאי, חזרה לבית הספר בו התחנכה – מבואות עירון - כמחנכת בפנימייה. 

תמנע היתה בחורה ערכית, שמחה ופעילה. היא פעלה עבור מעון לנשים מוכות וראתה בכך שליחות שלה ושל חניכיה. היה לה חלום להקים בית ספר לילדים בעלי מוטיבציה ויכולות הסובלים מלקויות וקשיי למידה, אשר מערכת החינוך אינה יודעת כיצד להתמודד איתם. כל זאת היה עטוף ביכולת מנהיגותית שקטה, ביכולת להוביל אנשים באומץ ובדרכה המיוחדת להגיד את מה שהיא חושבת ומרגישה, גם אם זו דעת מיעוט. תמנע דגלה בלא לעמוד מנגד ולהיות אדישים לעוולות, אלימות וחוסר שוויון, בעיקר כשזה נוגע לאוכלוסיות חלשות.
תמנע אהבה מאוד את הקיבוץ ואת דרך החיים בו, וראתה בקיבוץ בית ומקום להתפתח בו. ערכי החברה, התרבות, ובעיקר השוויון והעזרה ההדדית, היו חלק מרכזי בחייה. בשל אופייה הייחודי ודרכה המיוחדת להנהיג, מצאנו את החיבור שלנו לתוכנית, ואנו רואים חשיבות גדולה באפשרות להכשיר צעירות וצעירים לעשייה מנהיגותית-חברתית, גם בתוך הקיבוצים עצמם וגם בחברה הישראלית. 

למי התכנית פונה?

התכנית פונה לצעירים וצעירות בוגרי המסגרות של תנועות ההתיישבות השונות, ביניהן התנועה הקיבוצית, שבוער בהם הרצון להשפיע ולעצב את המציאות, בעלי יוזמה או רעיון שמימושו בר ביצוע מסויים, במהלך שנה מסיום התכנית, ואינם למטרות רווח, באחד או יותר מהנושאים הבאים:

רווחה * בריאות * חינוך * אלימות מגדרית * צמצום פערים חברתיים * נוער בסיכון * חיזוק הפריפריה * מנהיגות צעירה * בטיחות בדרכים * חקלאות והתיישבות * קואופרציה * חיזוק הקשר בין קבוצות אוכלוסייה שונות בישראל  * קליטת עליה * שוויון ודמוקרטיה.

מה אנחנו מציעים?

  • תכנית הכשרה מקצועית בת 4 חודשים, הכוללת מפגשים שבועיים של תכנים פרקטיים להקמת מיזם חברתי - מבניית תוכנית עבודה, לגיוס משאבים ועבודה מול המגזר האזרחי והציבורי.
  • מנטור אישי לליווי היוזמה.
  • בסיום התכנית, יוזמות נבחרות יזכו למענק כספי ותמיכה של עד 20,000 ₪
  • חיבור למוסד ההסתדרות הציונית העולמית, לרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית והצטרפות לקהילת היזמים של האקסלרטור.

להגשת מועמדות >>>> 

http://www.mofetwzo.org.il/

לשאלות ופרטים נוספים: מאיה ארבל-  mayaa@wzo.org.il

rotem@tkz.co.il רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה