דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שני קיבוצניקים יצטרפו לפורום המטכ"ל

תת-אלוף יהודה פוקס (חבר קיבוץ חורשים), יועלה לדרגת אלוף וימונה לנספח צה"ל בוושינגטון. תת-אלוף איתי וירוב (בן רמת הכובש וחבר מעלה גלבוע), יועלה לדרגת אלוף וימונה למפקד המכללות

שני קיבוצניקים הצטרפו לפורום המטכ"ל
תא"ל וירוב (מימין) ותא"ל פוקס. בקרוב אלופים. צילומים: דובר צה"ל

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אישר לפני כשבוע וחצי את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי לשורה של מינויים לשנת 2019 במטה הכללי. לנספח צה"ל בוושינגטון ימונה תת-אלוף יהודה פוקס שיועלה גם הוא לדרגת אלוף, ולמפקד המכללות הצבאיות ימונה תת-אלוף איתי וירוב, שיועלה גם הוא לדרגת אלוף.

תא"ל יהודה פוקס נולד בשנת 1969 והתגייס ב-1987 לחטיבת "הצנחנים". את פרסומו הראשון הוא קיבל בסרט "להיות קצין", שעקב אחרי מספר צוערים בבה"ד 1.

תא"ל פוקס שירת בכל תפקידי הפיקוד בחטיבת הנח"ל, ופיקד על פלנ"ט החטיבה, בין היתר בעת אסון המסוקים בו נהרגו מספר רב של לוחמים מהחטיבה מהפלנ"ט.

בהמשך מונה למפקד גדוד בחטיבה, מפקד חטיבת יהודה, מפקד בה"ד 1, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ותפקידו האחרון פיקד על האזור החם ביותר בגבולות המדינה – מפקד אוגדת עזה.

בנוסף לפוקס, יצטרף חבר קיבוץ נוסף לפורום המטה הכללי - תא"ל איתי וירוב נולד בשנת 1966 והתגייס לחטיבת "הצנחנים" ב-1985, בה שירת כלוחם וכמפקד .וירוב פיקד על גדוד 101 ועל בסיס האימון החטיבתי. לאחר תקופת לימודים חזר וכיהן כמפקד עוצבת חירם, ושימש בתפקיד עד שנת 2005. בהמשך מונה למפקד המכללה לפיקוד טקטי ובמקביל למפקד חטיבה  55, ולאחר מכן כמפקד חטיבת "כפיר". בהמשך הועלה וירוב לדרגת תא"ל, והקדים את תא"ל פוקס כקצין חי"ר וצנחנים ראשי ופיקוד על אוגדת עזה. בין השנים 2018-2016 היה ראש מטה זרוע היבשה.

 

 

 

הוספת תגובה חדשה