דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שבועות של תיקון – מכניסים מסורת חדשה לחג השבועות בקיבוצים

חג השבועות ידוע כ"חג הקיבוצי": טקסים, תינוקות, וחבילות קש הם חלק בלתי נפרד מהתפאורה שכל בת ובן קיבוץ, בכל גיל, מכירים. השנה מציעים בתנועה הקיבוצית להכניס לתודעה הקיבוצית פן נוסף, הרווח בקהילות שונות בישראל – תיקון חילוני.

שבועות של תיקון – מכניסים מסורת חדשה לחג שבועות בקיבוצים
מנכ"לית, התנועה הדס דניאלי-ילין, מתכוננת לתיקון שלה. מה אתכם?

רינה לבנון, מנהלת תכנית "כזה ראה וחדש", במחלקת "שבילים" של אגף החינוך בתנועה: "בכל שנה בשבועות אנחנו לובשים לבן, מתיישבים על העגלות, נדקרים מהחציר בכל מיני מקומות, מניפים בגאווה ובשמחה את התינוקות, וגאים בביכורינו ובמעשה ידינו. אולי אנחנו כבר לא יוצאים לגיוס בשבת בבוקר, שנים שלא עלינו על טרקטור, עקרנו יבלית או סיקלנו אבנים, אבל למזלנו אנחנו עדיין מוקפים שדות, גם אם מעבדים אותם אחרים, וסביבנו עדיין אפשר למצוא שיבולים. תמיד משמח לחזור בכל שנה אל מסורת אהובה. אבל אולי אנחנו כבר בשלים ליותר מזה? אולי כבר גדלנו, התפתחנו, השתנינו, ואפשר להוסיף עוד קומה לחג שלנו? אולי הגיע הזמן לדבר באמת את עצמנו ועל עצמנו, להכיר את החג מחדש, ואיתו גם את הקיבוץ שלנו שהשתנה, ואת המדינה שלנו, שחוגגת השנה 70. תיקון שבועות בקהילה שלנו הוא הזדמנות נדירה לשיחה, לימוד, התבוננות וחשיבה אמיתית, עם האנשים שאיתם אנחנו חיים. בואו נחזור לדבר אחד עם השני. בואו נחזור ללמוד. בואו נתבונן זה בזה בפנים". 

ריקי רז מנהלת מטה התרבות הקיבוצית מוסיפה: "הרעיון ליום העיון נולד מההיכרות עם העשייה התרבותית בקיבוצים וזיהוי צורך ורצון להעמיק וללמוד את נושא תיקון ליל שבועות וקבלת כלים וליווי מקצועי . מובילי התיקון יכולים להיות רכזי התרבות, רכזי חג בקיבוץ או חבר/ה שהנושא קרוב לליבם ומעוניינים להרים את הכפפה ולהתמודד עם אתגר הובלת התיקון".

תכנית "כזה ראה וחדש", אגף החינוך ומטה התרבות בתנועה הקיבוצית ייקמו מיד אחרי חג הפסח מפגש הכנה למובילי ומובילות ערב של תיקון שבועות בקיבוצים.

יום הכנה לתיקון יערך בבית התנועה הקיבוצית, ליאונרדו דה-וינצ'י 13 תל אביב

ביום ב', 9.4.10 בין השעות 9:30-14:30.

עלות יום העיון:

למשלמים מראש בכרטיס האשראי באתר: 50 ש"ח
למשלמים ביום המפגש בצ'ק או במזומן: 75 ש"ח  

להרשמה ותשלום באשראי: לחצו כאן
להרשמה ותשלום במועד המפגש: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה