דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוצניקים, תתפקדו ותשפיעו!

לראשונה: התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי חוברים לקמפיין פוליטי – קיבוצניקים, התפקדו למפלגות תחת הכותרת: אם לא נתפקד נכחד! מטרת הקמפיין חדה וברורה: להחזיר את הקיבוצניקים אל מוקדי קבלת ההחלטות ולהגביר את המעורבות הקיבוצית בחברה הישראלית, על ידי התפקדות רבה ככל הניתן של חברות וחברי קיבוצים – מהתנועה הקיבוצית ומהקיבוץ הדתי למפלגות הציוניות הדמוקרטיות (לפי השקפת העולם של כל מתפקד ומתפקדת) במטרה להגביר את הכח הפוליטי ואת ההשפעה של הקיבוצים בכללם.


קמפיין ההתפקדות

התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי יחלו היום בקמפיין לחברות וחברי הקיבוצים במטרה להגדיל את הכוח של הקיבוצניקים במגרש הפוליטי ואצל מקבלי ההחלטות, על-ידי התפקדות לכל המפלגות הציוניות והדמוקרטיות– משמאל ומימין.

מטרת הקמפיין חדה וברורה: להחזיר את הקיבוצניקים אל מוקדי קבלת ההחלטות ולהגביר את המעורבות הקיבוצית בחברה הישראלית, על ידי התפקדות רבה ככל הניתן של חברות וחברי קיבוצים – מהתנועה הקיבוצית ומהקיבוץ הדתי למפלגות הציוניות הדמוקרטיות (לפי השקפת העולם של כל מתפקד ומתפקדת) במטרה להגביר את הכח הפוליטי ואת ההשפעה של הקיבוצים בכללם.

קמפיין ההתפקדות הינו בעל חשיבות גדולה, במיוחד לאור האיומים והמשברים הניצבים לפתחן של התנועות הקיבוציות: הקפאת בניה בקיבוצים והמאבק מול רשות מקרקעי ישראל, הגנה וחיזוק החקלאות הישראלית ובכלל זה מאבק חוק המים, משק החלב ועוד, רפורמת קרקעות והמאבק בשערוריית הותמ"לים, מאבקי האוצר נגד ועל גב החקלאים להורדת "יוקר המחייה" (פתיחת השוק ליבוא דגים, למשל) וריסוק החקלאות הישראלית, ומעל הכל – שמירת הצביון והייחודיות של הקיבוץ, כדרך חיים לגיטימית וייחודית במדינת ישראל.

הקמפיין יכלול מודעות בעיתונות הקיבוצית, באתר התנועות הקיבוציות ובעמוד הפייסבוק של התנועה.

באחת ממודעות הקמפיין נכתב: "קיבוצניקים, המדינה לא סופרת אתכם. זה כואב אבל זו האמת. במוקדי הכח החשובים והמשפיעים באמת אנחנו כבר לא רלוונטיים ואם לא נשנה את המגמה ומהר, פשוט לא נהיה. מתפקדים עכשיו באתר התנועה הקיבוצית או באתר הקיבוץ הדתי, למפלגה שהכי מתאימה לכם, והכי חשוב - משפיעים מבפנים על מוקדי הכח. 100,000 קיבוצניקים חייבים להשפיע".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "הקיבוצים גדולים מאי פעם במספר תושביהם, במספר חבריהם וגם במספר ילדיהם. הצמיחה נמשכת ומספר הנפשות החיות בקיבוצים גדל באופן מתמיד. יש בכך הבעת אמון ברורה של החברים בקיבוציהם, בערכי התנועה הקיבוצית ואורח החיים הקיבוצי. גם בהיבט הכלכלי מראים רוב האינדיקטורים על המשך ההתאוששות והצמיחה.
כיום אין פרופורציה בין החשיבות של הקיבוצים כחלק מהחוסן הלאומי והחזון הציוני לבין המשקל הפוליטי שלהם. מדינת ישראל חייבת להבין - קיבוצים חזקים = פריפריה חזקה. פריפריה חזקה = ישראל חזקה.
המדינה לא סופרת את הקיבוצים, כי הקיבוצניקים לא מתפקדים. רק עם כח פוליטי בתוך המפלגות נוכל לדאוג לדברים החשובים לנו - חיזוק מדינת ישראל והמשך הקיום של הקיבוצים כאורח חיים לגיטימי וייחודי בישראל".
 

אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, מסביר את הצורך בהתגייסות הקיבוצניקים: "הגענו למסקנה שכדי להשפיע על המדיניות ועל נבחרי הציבור אנחנו צריכים להיות מעורבים בתוך המפלגות כחברים וכבעלי זכות הצבעה. אנחנו מקווים שכל חברי הקיבוצים, בניהם ובנותיהם, יבינו את המהלך ויתגייסו גם הם, כל אחד לפי השקפת עולמו, כדי להבטיח שקול הקיבוצים וההתיישבות יישמע ברור וחזק כבר בכנסת הבאה".

להתפקדות

הוספת תגובה חדשה