דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

'פועלי כל העולם התאחדו' דגלים מאוסף ארכיון יד טבנקין יתנוססו בקרוב בתערוכה במוזיאון היהודי בווינה

יד טבנקין
ד"ר אהרן (רוני) עזתי, מנהל ארכיון יד טבנקין מוסר את הדגלים לאוצרת גב' סבינה ברגלר מטעם המוזי

יד טבנקין, מארכיוני התנועה הקיבוצית, משמש בשנים האחרונות משאב היסטורי – תיעודי למוזיאונים יהודיים ברחבי העולם. יונה פריטל, מנכ"לית יד טבנקין, מציינת שיש עניין רב לאוצרים ברחבי העולם באוספים הייחודיים, המספרים את סיפורן של התנועות החלוציות, הציונות והישוב טרום מדינה. כך, קיבל מקום מרכזי בתערוכה לזכרה במוזיאון היהודי בניו יורק לפני מספר שנים, מכתב הגיוס של חנה סנש, אשר נשמר ביד טבנקין.
לאחרונה, בעקבות פנייתו של המוזיאון היהודי בווינה, הושאלו שני דגלים ייחודיים מתוך אוסף הדגלים של יד טבנקין, המונה 350 דגלים ודגלונים, לתערוכה במוזיאון היהודי בווינה, אוסטריה.
הדגלים שנבחרו הם דגלי מפלגת פועלי ציון שמאל באוסטריה (שלימים התמזגה עם אחדות העבודה): דגל מראשית שנות השלושים של המאה העשרים, ודגל נוסף ממחנה עקורים בתום מלחמת העולם השנייה.
לדברי האוצרת הראשית של המוזיאון, הנחשב לאחד המוזיאונים היהודים החשובים בעולם, יסייעו הדגלים לבטא את תפקידם וגורלם של מהפכנים ותנועות יהודיות-אוסטריות, בבניית חברה אוטופית.

התערוכה "Comrade Jews – The dream of a better world", תיפתח בדצמבר 2017 במוזיאון היהודי בווינה, לציון 100 שנה למהפכת אוקטובר.

הוספת תגובה חדשה