דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ניר מאיר בכנס הנהגות המושבים: "מרחב האינטרסים המשותף שלנו רחב, אם לא נשתף פעולה ונפעל בתיאום נהיה תלויים זה לצד זה"

כנס הנהגות המושבים ה- 7 התקיים השבוע במלון המלך שלמה באילת. כ- 650 משתתפים, נציגי מושבים, מכל רחבי הארץ, הגיעו בכדי לדון על הנושאים העומדים והתלויים על סדר היום של המרחב הכפרי – לרבות קרקעות, חקלאות, חברה וקהילה, ועוד
כנס תנועת המושבים

כנס הנהגות המושבים ה- 7 התקיים השבוע במלון המלך שלמה באילת. כ- 650 משתתפים, נציגי מושבים, מכל רחבי הארץ, הגיעו בכדי לדון על הנושאים העומדים והתלויים על סדר היום של המרחב הכפרי – לרבות קרקעות, חקלאות, חברה וקהילה, ועוד.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "מה שקורה בשנים האחרונות זה הדבר הכי נוראי שיש. הגניבות החקלאיות והטרור החקלאי זה שערבים נכנסים למשקים במושבים ובקיבוצים וגונבים. זה ערבים נגד יהודים.  דבר זה יכול להגיע לפגיעה בנפש. המיעוטים מהשטחים ומישראל מגיעים לשטחים החקלאיים. ועל המדינה צריכה להתעסק עם זה. ויותר מזה, על מערכת בית המשפט לשנות את התפיסה ולהעניש ענישה חמורה יותר שירתיעו את הגנבים".

צור התייחס לנושא הותמ"לים: "בעינינו הותמ"לים הוא אירוע לא דמוקרטי. אנחנו פועלים עם מרכז המועצות האזוריות. מדובר בראשי ערים שרוצים עוד ועוד קרקע. כשראש עיריית רחובות רוצה עוד שטח וקרקע על חשבון כפר בילו ולא רואה באמת מה יש שם. אנחנו לא מוותרים על זה ואנחנו בהצלחה מאוד מכובדת ונמשיך לפעול". הסיפור של הקרקעות, זה ההסדרה. צריך וחייבים להסדיר את הפל"ח , השימושים הנוספים. מה שאפשר להסדיר היום, יהיה הרבה יותר קשה להמשיך בהמשך.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "מרחב האינטרסים המשותף שלנו רחב לאין שיעור מהנושאים המפרידים. לפיכך ברור כי אם לא נשתף פעולה ונפעל בתיאום 'נהיה תלויים זה לצד זה'. החקלאים הם אלה שמשליטים את הריבונות הישראלית על אדמות המדינה. החקלאות הישראלית איננה רק אינטרס של החקלאים, היא בראש וראשונה אינטרס של המדינה. אם מוסדות המדינה לא ישכילו להבין זאת והחקלאות תיפגע באופן אנוש תתגלה העובדה הזאת כשכבר יהיה מאוחר מידי. מוסדות השלטון לא מפסיקה להכות בנו ולהנחית עלינו מכות וגזירות, מתוך גישה צרה ומוטעית הרואה בחקלאות מקור למזון זול ותו לא. הגישה הזאת המאפשרת לייבא מזון ונמנעת מתמיכה מקבילה בייצור המקומי היא גישה מאוד מאוד חד מימדית ומסוכנת. בהתמודדות הזאת על עתיד החקלאות הישראלית, נמשיך ונפעל זה לצד זה ונמשיך לשתף פעולה אל מול הכוחות העוינים שעומדים מולנו".

 

ח"כ איתן ברושי: "אם נגנב טלפון של איש מפורסם, ישר מעמידים את כל המשטרה על הרגליים, אבל החקלאים לא מקבלים יחס זהה. אם הממשלה נבחנת על טרור חקלאי לפי התוצאות שאנו רואים בימים אלה- היא מקבלת ציון נכשל"

 

ח"כ ברושי הוסיף: "בפשיעה החקלאית אין סיפורים, רק נתונים. אנו לא מרוצים מהתוצאות של מיגור הטרור. כשהייתה שריפה בחיפה לקח דקות עד שזה הוכרז כפשע לאומני. המקום הראשון שזה אולי יקרה זה בשקף, אבל זה לוקח המון זמן. לאחרונה התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה והיה עצוב לשמוע את שר החקלאות והממשלה מביעים חוסר אונים בנושא. הממשלה לא מצליחה ליצור תיאום למרות שכל העוסקים בדבר- שר החקלאות ושר האוצר נמצאים בה"

הוספת תגובה חדשה