דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ניפגש ב"שבילים" - עוד תוכנית בוגרים ברשת הצעירים יוצאת לדרך

מפגש פתיחה שבילים

השבוע נפתחה תוכנית בוגרים חדשה מבית אגף הצעירים בתנועה הקיבוצית בשיתוף קרן ברל כצנלסון. התוכנית נקראת "שבילים - לציונות וצדק חברתי", ומונה 24 צעירים וצעירות מהמגזר הכפרי וההתיישבות העובדת, שביקשו לקחת חלק בלמידה וחידוד תפיסת עולמם ולהיות אנשים יוזמים ומשפיעים במסגרות חייהם ובחברה הישראלית כולה.

התוכנית שתכלול כ12 מפגשים, תעסוק בנושאים מדיניים בטחוניים, חברתיים-כלכליים ודמוקרטיים אזרחיים, ותנסה לייצר עבור המשתתפים סל כלים להעצמה אישית, מנהיגות וחזון לשינוי ועיצוב פני המדינה והקהילה. מפגש שבילים

את התוכנית ילווה וינחה נחשון אלוני (עין החורש) ובמפגש הראשון בירכו את המשתפים גיל לין המשנה למזכ"ל התנועה, שי צ'רפנוב מנהל תוכניות המנהיגות מקרן ברל כצנלסון, רותם שניצקי מנהלת רשת הצעירים ואבישי בן אהרון רכז מעורבות והגשמה באגף הצעירים. כמו כן, ערכו המשתתפים שיחה ערה ומעניינת עם ח"כ עומר בר לב (המחנה הציוני) שסיפר על הסיבות ודרך החיים שהובילו אותו לעשייה חברתית ולפעילות ציבורית ופוליטית. בהמשך יפגשו המשתתפים אנשים ונשים משפיעים ומשפיעות בתחומים רבים - חברי כנסת, מנהלי פרויקטים ותוכניות, מעצבי דעת קהל, מומחים בתחום הכלכלה והמדיניות הציבורית ועוד ועוד. 

בסיום התוכנית, תינתן למצטיינים הזדמנות להצטרף לתוכנית המשך ובמסגרתה יינתנו הזדמנויות נוספות להתפתח ולהוביל. 

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "לאחר הרבה שנים שהתנועה הקיבוצית לא התמקדה בצעירי התנועה וההתיישבות העובדת בכלל בכל מה שנוגע לפיתוח מנהיגות צעירה, היום זה קורה. תכנית שבילים היא אחת מתוכניות הבוגרים של רשת הצעירים וכמוה עוד יהיו לנו נוספות במגוון נושאים והכשרות. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם הקרן והיציאה לתכנית המשותפת. מרגש כל פעם מחדש לראות עוד ועוד צעירים שמתחילים להגיע לכאן למסדרונות התנועה ובכלל צעירים שרוצים לקחת חלק ולהשפיע על חייהם והחברה הישראלית.
זהו המחזור הראשון לתכנית ואנו מקווים שהוא יפתח צוהר לעוד הרבה צעירים וצעירות שיקחו חלק ויחד יפעלו בזירה החברתית והפוליטית".

אבישי בן אהרון, רכז מעורבות והגשמה בתנועה, מוסיף: "התוכנית באה להכשיר את דור המנהיגות והפעילים הפוליטיים של התנועה, לחבר רעיונות עם אנשים ולייצר פלטפורמה חדשה לשינוי חברתי וערכי בתנועה ומחוץ לה. זוהי שותפות חשובה עם קרן ברל כצנלסון שאנחנו מתכננים שתלך ותתרחב כי רק ביחד אפשר יהיה להביא לשינוי אמיתי".

להצטרפות לרשת הצעירים: לחצו כאן

 

הוספת תגובה חדשה