דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצדיעים לרמטכ"ל המיישם את מורשתו של בן-גוריון!

סרן (מיל.) אסיף איזק, ראש אגף צעירים ומעורבות בתנועה הקיבוצית, מברך את רא"ל אייזנקוט על התוכנית לתגמול החיילים הקרביים. "שורה של צעדים שעשויה להטיב עם אלו המסכנים את חייהם באשר הם למען בטחון מדינת ישראל ולשימור המשך הכח"
איזק (ראשון מימין) ביחד עם חייליו ביחידת שמשון
איזק (ראשון מימין) ביחד עם חייליו ביחידת שמשון

כבוד הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, התוכנית שיזמת ופורסמה היום המגדירה ומחדדת את מעמד הלוחם בצה"ל ומיטיבה עם אלו המחרפים נפשם כדי להגן על המדינה, היא זריקת עידוד משמעותית לנערים לחיילים הקרביים ולנערים ולנערות העומדים בפני גיוס.

ההתיישבות העובדת והתנועה הקיבוצית בראשה נמצאת מאז קום המדינה ועוד בתקופת המאבק על הקמת המדינה מתחת לאלונקת השירות הקרבי ביחידות המיוחדות ובכל מקום שנדרשנו ונדרש אליו.

כקצין קרבי שהוביל לוחמים בקרב אני מבקש להודות לך ולחזק את ידך בבוקר זה על שורה של צעדים שעשויה להטיב עם בנינו החיילים הקרביים, אשר מסכנים את חייהם באשר הם למען בטחון מדינת ישראל ולשימור המשך הכח. כידוע אחוזי הגיוס וההתנדבות בקרב בנות ובני הקיבוצים לשירות הקרבי, ליחידות המיוחדות ובקורסי הפיקוד הוא הגבוה ביותר בישראל,  ואנו מתחייבים לעשות כל מאמץ שנדרש  לשמור על הקיים כי זוהי דרכנו - ככה חונכנו וככה נמשיך. זהו החיבור לארץ הזאת. זהו החיבור למאבק עליה שטרם הסתיים.

למעלה מ3000 השמות החקוקים באנדרטת הבנים הן עדות אילמת להיותנו חלק בלתי נפרד מתקומת העם במולדת .

אגף חינוך יחד עם אגף הצעירים והמעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית מכוונים את הנוער לערכי הליבה החברתיים שאנו שואפים אליהם, פיתוח מחוייבות, משימתיות ועשייה למען החברה . בקיץ האחרון למעלה מ2500 בני נוער מההתיישבות העובדת היו ברפסודיה השנתית כאשר הנושא המרכזי היה "אין לי ארץ אחרת"  . מעגלי שיח מרתקים עם קצינים עסקו בחיבורים הרגישים ביותר שמביאים אותנו לחיבור הבלתי מנותק עם הארץ שלנו.

דבריו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון כל כך ש"...תדע כל אם עברייה" ידועים, אך פחות ידועים הם הדברים שפתחו את המשפט והרי הם  "לא די שיידע המפקד את מלאכתו. עליו להיות אוהב את האדם, שחיי הפקוד שלו יהיו יקרים לו והחייל שנשלח אליו יהיה יקר לו, שיאהב אותו. רק מפקד כזה ימצא בפקודיו מסירות-הנפש שתוליכם לכל אשר ישלח אותם. אם המפקדים יעוררו את האמון, את הדבקות ואת האהבה בחיילים שלהם - אזי תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי המפקדים הראויים לכך".

רא"ל אייזקוט, המהלך שאתה מתחיל הבוקר הוא יישום המשפט הזה הלכה למעשה. יישר כח!

 

אסיף איזק
סרן במיל.
ראש אגף צעירים ומעורבות בתנועה הקיבוצית

תגובות

חיזוק לנאמר
איילת
יפה מאד !
עדיין נלחמים על זכותנו לחיות כאן בשקט ובביטחון.
כבת למשפחת לוחמים- דברים יפים ומדויקים אמר אסיף.
כבוד לרמטכ"ל.

הוספת תגובה חדשה