דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצדיעים לו (2) – אמנון עין-דר (בן גבעת חיים מאוחד) נכנס לתפקיד ראש להק אוויר

תא"ל עין-דר הגיע לתפקיד לאחר פיקוד על בסיס רמת-דוד. "המוקד של הלהק הוא טיפוח מוחו ויכולותיו של האדם בחיל"

תא"ל אמנון עין-דר
תא"ל אמנון עין-דר. צילום: סליה גריון. מתוך אתר חי"א

החלפת פיקוד בצמרת החיל: בתחילת החודש נכנס לתפקידו באופן רשמי ראש להק-האוויר, תא"ל אמנון עין-דר (בן גבעת חיים מאוחד), במקומו של ממלא מקום רל"א בחודשים האחרונים, תא"ל ניר נין-נון, המפקד על להק השתתפות ומסוקים. "ניר, ביחד עם אנשי להק-אוויר הצלחת להוביל את העשייה בלהק בתקופה דינאמית ורוויה באימונים, תרגילים ועשיה הדרכתית", בירך אלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל-האוויר. "אמנון, אתה הופך לשותף בכיר בקבוצה קטנה המובילה את העצמה האסטרטגית של צה"ל ומדינת ישראל. אני בטוח ביכולותיך, מוקיר את עשייתך עד כה ומאחל לך הצלחה".

"להק-אוויר הוקם במתכונת החדשה לפני כשלוש שנים, כמהלך משלים להקמת להק מבצעי-אוויר. המהלך כלל איחוד של תחומי ההדרכה, התורה, האימון ומפקדת בקרת איכות תחת קורת גג אחת, ותחת אותה קורת גג אוחדו גם תחום המיוחדים, מפקדת יחידות הבקרה והתכנון המערכתי בחיל", תיאר תא"ל עין-דר. "במבט ראשון התחומים שונים ונפרדים לחלוטין והדבר היחיד המשותף להם הוא שכל אחד בפני עצמו קריטי עבור חיל-אוויר מוצלח. אבל במבט שני ניתן להבין שהמוקד של הלהק הוא טיפוח מוחו ויכולותיו של האדם בחיל, וזאת בהיותו האחראי על כלל בתי-הספר ומרכזי האימון וההדרכה, ובהיותו אחראי על הובלת האימונים בחיל תוך ליווי צמוד של גורמי בקרה, בטיחות, וסנכרון תהליכי הפעלה רבים".

שני ראשי להקים בחיל הינם בוגרי קורס-טיס 120
אתר חיל האוויר מציין כי עם כניסתו לתפקיד רל"א סיים תא"ל עין-דר תקופה של שלוש שנים בהן כיהן כמפקד בסיס רמת-דוד בצפון הארץ. במהלך שירותו בחיל פיקד תא"ל עין-דר על צוות ההקמה של טייסת ביום האויב של החיל, טייסת "הדרקון המעופף", בשנת 2007 מונה למפקד טייסת "הנגב" המפעילה את מטוס ה"סופה" (F-16i) וכן שירת במגוון תפקידים במטה חיל-האוויר, בניהם כראש מחלקת מבצעים. חילוף הפיקוד בינו לבין תא"ל נין-נון סימנה גם סגירת מעגל: תא"ל נין נון ותא"ל עין-דר התגייסו יחד לקורס טיס מספר 120 שנפתח לפני 30 שנים.

באתר החייל הכחול הוסיפו כי תא"ל עין-דר סיים במגמת קרב ותא"ל נין נון במסוקים, אך היום העביר זה לחברו את הפיקוד על הלהק, החולש על כלל המערכים והפלטפורמות בחיל. "התגייסנו לפני שלושים שנה לקורס 120 ואנחנו מכירים כבר שנים רבות. אני יודע שתוביל את הלהק בדרכך הייחודית לשיאים חדשים ושתקדם את חיל-האוויר כולו", ברך תא"ל נין נון. "אתה מקבל היום פיקוד על להק הטרוגני בתחומי עיסוקו, שבזכות ריכוז כל תחומי האחריות תחתיו הוא מעורב ומשפיע בכל תחום פעילות ועשייה של החיל". 

הוספת תגובה חדשה