דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מלכדים שורות במאבק על חלופת האגודה

כ- 100 נציגי קיבוצים השתתפו במפגש מיוחד שערכה התנועה הקיבוצית בנושא חלופת האגודה. במפגש הציגו נציגי התנועה הקיבוצית את תמונת המצב במאבק ליישום חלופת האגודה, וכן הוצגו נתונים מהשטח הקובעים כי 62 קיבוצים קיבלו החלטה על אימוץ חלופת האגודה ברוב הנדרש והחלו בפעילות מול הרשויות, ומעל 30 מתוכם נמצאים בתהליכים ישירים מול רשות מקרקעי ישראל. נציגי הקיבוצים עלו בזה אחר זה והציגו את התלאות והקשיים ביישום החלופה והציעו הצעות לפעולות משותפות ומתואמות בין הקיבוצים והתנועה
כנס חלופת האגודה

ביום רביעי השבוע התכנסו כמאה נציגים של קיבוצים ברחבי הארץ לדיון בנושא חלופת האגודה ומציאת פתרונות לקידומה בפועל.

דגן יראל, הממונה על ענייני הקרקעות והבניה בתנועה הקיבוצית: "בתנועה רואים חשיבות רבה ליישום החלטת הממשלה ומנהל מקרקעי ישראל שקיבלה אישור של בג"צ. מטרות המפגש

כנס חלופת האגודה
דגן יראל, זאב ביילסקי וניר מאיר

השבוע היו לרכז יחד את נציגי 62 הקיבוצים שכבר קיבלו החלטה על אימוץ חלופת האגודה וכן את נציגי הקיבוצים הנמצאים בתהליך בחירת חלופת שיוך, להציג את תמונת המצב הנוכחית במאבק על יישום חלופת האגודה, לשמוע מהקיבוצים על הקשיים והאתגרים בניסיונם ליישום החלופה, וכמובן ללכד שורות ולרכז מאמץ למאבק משותף, משולב ומתואם".

במפגש הציגו נציגי התנועה הקיבוצית את תמונת המצב במאבק ליישום חלופת האגודה, וכן הוצגו נתונים מהשטח הקובעים כי 62 קיבוצים קיבלו החלטה על אימוץ חלופת האגודה ברוב הנדרש והחלו בפעילות מול הרשויות, שמעל 30 מתוכם נמצאים בתהליכים ישירים מול רשות מקרקעי ישראל.

מנהל המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית, עו"ד מיכי דרורי, הציג את השתלשלות הדברים החל מאוגוסט 2014 עת אושרה ההחלטה על ידי מועצת מקרקעי ישראל ועד היום תוך מתן דגש על ניסיונות ה"סירוס", הסחבת ועצירת יישום החלופה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הציג את פעילות התנועה הקיבוצית בתחום הבניה והשיוך בכלל והמאבק ליישום חלופת האגודה בפרט, ופירט את שלל הפעילות שעושים אנשי התנועה הקיבוצית בשבועות האחרונים על מנת לפתור את משבר חלופת האגודה, ובתוך כך הדיונים בוועדת הפנים של הכנסת לפני כשבועיים שעבר ובוועדה לביקורת המדינה השבוע

מאיר הדגיש הבטחותיו של מנהל מנהל מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון לוועדה לביקורת המדינה - לאשר סופית לקיבוץ מעלה גלבוע לרכוש את הקרקע על פי חלופת האגודה ולזרז את ההליכים בכל קיבוצי עוטף עזה אשר ביקשו להצטרף לחלופה. 
עוד סיפר על פגישה שערך ביחד עם דגן יראל עם ראש מטה הדיור החדש זאב ביילסקי, וכן הפגישות הצפויות עם שרת המשפטים אילת שקד ועם שר החקלאות אורי אריאל בעניין בעיית ביצוע החלופה.

לאחר 3 שעות משותפות ומועילות סיכמו המשתתפים על פעילות מתואמת ומשולבת כנגד התעמרות רמ"י בקיבוצים המבקשים ליישם שיוך בכלל וחלופת האגודה בפרט.

הוספת תגובה חדשה