דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה סייר בעוטף - "עומדים לרשותכם בכל רגע - בחירום ובשגרה"

בעקבות ההסלמה בסוף השבוע הקודם ותחילת השבוע, הגיעו חברי מטה התנועה הקיבוצית לביקור בקיבוצי העוטף ובמועצות האזוריות. מטרת הביקור היתה לשמוע את הנהלות הקיבוצים בהתמודדותם עם סבבי הלחימה הבלתי פוסקים ולהבין כיצד התנועה יכולה להמשיך ולסייע להם בעתות חירום כמו גם בשגרה.
מטה התנועה סייר בעוטף - "עומדים לרשותכם בכל רגע - בחירום ובשגרה"

במפגשים בכל הקיבוצים הביעו מנהלי הקיבוצים ואנשי הצח"י את דעתם על כך שה"סבבים" הופכים להיות אלימים יותר -  בשבת וראשון האחרונים נורו לעבר ישובי העוטף והשפלה כמעט אלף רקטות ופצמ"רים. וכן, שהלחימה לא רק שנעשית לעיתים קרובות יותר, אלא מסתיימת פעם אחר פעם מבלי שהתושבים מבינים מה היו המטרות שלה והאם השקט המיוחל שמגיע להם כאזרחי המדינה, יגיע מתישהו.

במפגש בקיבוץ ארז, אשר בצומת הכניסה אליו נהרג ביום ראשון משה פדר ז"ל מפגיעה ישירה של טיל נ"ט, הביעו חברי ההנהלה ואנשי הצח"י את החשש שלהם  ושל חברי הקיבוץ מאירוע דומה שיכול להתרחש בדרך החשופה לירי ישיר מהרצועה.

ביום שני דיווח כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, כי במערכת הביטחון יקימו קיר הגנתי בגובה של כשני מטרים ובאורך של כ-600 מטרים שיחסמו את האזור החשוף ויימנעו ירי ישיר. עבודות התכנון בשטח כבר החלו.

כתב חדשות 12, תמיר שטיינמן, דיווח במקביל כי נתיבי ההסעות של האוטובוסים של ילדי הקיבוץ שונו והוסתו לנתיבים חלופיים, שאינם חשופים לגבול הרצועה.

ביום רביעי בבוקר פרסם אלמוג בוקר בחדשות 13 כי צהל החל להציב הבוקר את קיר המגן נגד איום הנט מרצועת עזה. 
הכביש המוביל לקיבוץ ארז נסגר עד להשלמת העבודות והוכשר ציר חלופי לטובת התושבים. 

לאחר הפגישות בקיבוצים, נפגש מזכ"ל התנועה, ניר מאיר עם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני. 

נציגות אגף החינוך ביקרו בקיבוצי העוטף, חלק מחברות הילדים והנוער היו בפעילות הפוגה ומנוחה בצפון – מחוות של סולידריות של קיבוצים ואטרקציות. מנהלי החינוך שפגשנו הדגישו עד כמה האכפתיות, הסולידריות והדאגה של מנהלי החינוך הצפוניים להם, לילדי הדרום ולקהילות קיבוצי העוטף, מעוררות הערכה ומחממות כל כך את הלב. ניכרת ההתרגשות מפתיחת הלבבות שנתנה תחושה שיעשה כל מה שרק שאפשר על מנת להקל.
כפי שציינה אחת המנהלות: "לפעמים, רק עצם המחשבה והידיעה שיש מישהו שאכפת לו וחושב עלינו, נותנת אנרגיות ומלא מלא כח. זו הרגשה של משפחה מורחבת ענקית שפזורה מקיבוץ אילות ןעד ראש הנקרה:)
לצד ההתמודדויות, העייפות והדאגה, ניכרת הלמידה המערכתית ותחושת הידיעה כיצד יש לפעול במעבר לשגרה לחירום, ברמת הילדים והנוער, צוותי החינוך, המשפחות והחיבור לקהילה.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, מנהלת הצמיחה הדמוגרפית במועצה, צורית ירחי וניר מאיר
ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני,
מנהלת הצמיחה הדמוגרפית במועצה, צורית ירחי וניר מאיר

ניר מאיר: "חברי קיבוצי הגדר וכלל תושבי הדרום זכאים לתשובות ענייניות מצידם של מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל. תפקידנו, בתנועה הקיבוצית, שייך למישור אחר. אנחנו מחוייבים להציע עזרה לחברינו, המוצאים עצמם בחזית פעם אחרי פעם בסבב אלים החוזר על עצמו שוב ושוב. גם הפעם התגייסו קיבוצים וחברים בכל הארץ בכדי להציע עזרה כזו. אנחנו, במטה התנועה קשובים מאוד לצרכיהם של הקיבוצים הנהגותיהם וחבריהם ומשתדלים לקדם טיפול בכל נושא המוצג לנו. שמחתי להיווכח כי המועצות האזוריות העומדות בחזית העשייה, מיומנות, מתורגלות ואפקטיביות. נאחל לחברינו בדרום ימים ארוכים של שקט, בניה ושיגרה מבורכת

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין, שניהלה כמו בפעמים הקודמות את מוקד החירום של התנועה שמטרתו לתת מענה לקיבוצים בפינוי ויציאה להפוגות, אמרה: "בפעם התשיעית בשנה האחרונה, תושבי העוטף נמצאים בחזית ואנו עושים ככל יכולתינו על מנת לסייע ולהקל  עליהם בימים הקשים שעוברים עליהם, דרך מוקד החירום שלנו. אנו רואים נטייה של התושבים להשאר בבתיהם בשלב הראשון ולצאת להתאווררות בשלב מאוחר יותר אך גם שחיקה בחוסן בשל הסבבים התכופים והאלימים.

משיחות עם המנהלים בקיבוצים עולה כי הצורך בהפגה והתאווררות הוא לעיתים בימים שלאחר חזרת השקט לשגרה, ואנו פועלים להציע פתרונות גם לצורך זה על מנת לחזק את החוסן של הקיבוצים והתושבים גם בימי שגרה- כהכנה לחירום.

אנחנו עומדים לרשות קיבוצי העוטף בכל רגע - בחירום ובשגרה, בנסיון לסייע בכל צורך ומזמינים את מנהלי הקיבוצים לשתף אותנו בכל נושא הדורש תשומת לב. בנוסף אנחנו מודים לכל הקיבוצים וחברי הקיבוצים, שפתחו את ליבם וביתם וביקשו לארח את אנשי הדרום".

 

הוספת תגובה חדשה