דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים רמת דוד ועין דור

כמידי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בשני קיבוצים.
הביקור נערך בקיבוצים רמת דוד ועין דור המשתייכים למועצה האזורית יזרעאל בהובלתו של רכז האיזור רוני בר ניר.
הסיור התחיל בקיבוץ רמת דוד הוותיק שנוסד בשנת 1926 וחוגג כבר 91 שנים להיווסדו. קיבוץ עין דור נוסד ב1947 ומציין השנה יום הולדת עגול- 70 שנים להיווסדו.
מימין: ביקור מטה התנועה בעין דור, משמאל: ביקור מטה התנועה ברמת דוד
מימין: ביקור מטה התנועה בעין דור, משמאל: ביקור מטה התנועה ברמת דוד

הפגישה בין בעלי התפקידים וחברי הנהלות הקיבוץ לבין המטה התנועה נערכה במועדון 60+ (מקלט ציבורי), נכח בו גם איל בצר ראש המועצה האזורית יזרעאל ודליה איל, מלווה ישובים במועצה האזורית. 

אורי שובל יו"ר הקיבוץ הציג את היעדים שיועדו לשנים הבאות והתהליכרמת דודים שהקיבוץ עושה, אביב מן מנהל הקהילה הציג את מצגת על הקיבוץ על כל ענפיו ופעילויותיו, רועי רבן מרכז המשק סקר את הפעילות העסקית של הקיבוץ ואת הקושי הרב לפתח את הבניה החדשה לחברים במגרשים עתידיים בצמוד לשדה התעופה. שי בירן בן דוד רכזת תרבות ורווחה הציגה את הפעילות הענפה בתחום הקהילתי הרב הנעשה בקיבוץ.

רמת דוד

אייל בצר ראש המועצה האזורית הציג את הנושאים והאתגרים שעומדים בפני המועצה, עם פירוט רב בהתנגדות שהמועצה בראשותו מובילה להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד ותהליכי השכנוע בדרגים הפוליטיים לבדוק גם חלופות אחרות מלבד רמת דוד אייל פירט את העשייה המרובה והתמיכה הקיימת במועצה לכל הישובים וחיזוק הקהילה בישובים.

ניר מאיר בחר לפתוח את דבריו בדברי תודה לחבר הקיבוץ חנן רבן, אשר בתפקידו כאיש ועדת הביטחון של "האיחוד", בעבר הרחוק, טיפל אישית בעיניינו. ניר פנה לחנן בהתרגשות ואמר, אני מי שאני גם בזכותך. בהמשך ציין את הטיפול המסור במיוחד שמעניקה המועצה האזורית עמק יזרעאל ליישוביה ובהם גם הקיבוצים. "למדנו עם הזמן שכדאי להיות תושב שלכם" אמר ניר לראש המועצה אייל בצר וציין כי התנועה תעמוד , ככל שתתבקש, לצד המועצות באזור ותושביהן, במאבקן נגד הכוונה להקים נמל תעופה בין לאומי ברמת דוד.

חברי מטה התנועה הביעו את התרשמותם הרבה מהיקף הפעילות החברתית והחינוכית המתקיימת בקיבוץ והציעו לחברי רמת דוד כי יקחו על עצמם גם משימות בתחומים שמחוץ לגדר הקיבוץ, בחברה הישראלית.

 

המפגש בקיבוץ עין דור נערך במועדון לחבר, אסף בר עין דורמנהל הקהילה הציג במצגת מפורטת את התהליכים שעבר הקיבוץ משנת 2000 דרך משבר גדול שחל משנת 2003, בהמשך אסף פרט את התהליכים שהקיבוץ עבר. אביהו כרמל רכז המשק הציג את הפעילויות העסקיות של עין דור.

נעמה לוי מנהלת האגודה המוניציפאלית הציגה את תהליך קבלת האחריות שקיבלה על עצמה האגודה הקהילתית ובניית ההסכמות בין הקיבוץ לאגודה המוניציפאלית.

בשיחה שהתפתחה בעקבות הצגת הדברים, ציין מזכ"ל התנועה כי קיבוץ עין –דור שהוא היום ישוב גדול ומורכב, ניצב על פרשת דרכים באשר לעתידו כקיבוץ. ניר מאיר הציע לנוכחים לבחון מחדש את כלל הנתונים ולגבש דרך מוסכמת אל העתיד על יסוד העובדות כפי שהן מוכרות ב- 2017. "מאז שקיבלתם החלטות בשנים 2003 -2006 השתנו לא מעט מרכיבים בסביבה שבה אנחנו מתנהלים ומומלץ לעצור לרגע ולנסות "לחשב מסלול מחדש", אמר.עין דור

אחד הנושאים העומדים על סדר היום עין דור הוא שאלת הקמת בית ספר במקום, על בסיס מתקני המוסד החינוכי לשעבר. אנשי התנועה הבהירו כי במהלך שכזה, כאשר הוא מתואם עם המועצה האזורית, קיים פוטנציאל של ממש לצמיחה, והציעו לחברי עין דור ללמוד היטב את כלל המשמעויות הגלומות בצעד שכזה.

 

 

הוספת תגובה חדשה