דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה נערך לבחירות

"אל לנו לוותר על המשקל שלנו, 12 אחוז מכלל המתפקדים, והמבחן יהיה ביום הפריימריז, כאשר טובת התנועה הקיבוצית צריכה להיות לעיני החברים בקיבוצים"
כנס מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-21
המטרה היא מקסום המצביעים למפלגת העבודה ובניית יעדי עבודה ליו"ר ומזכירת המחוז, לרכזי האזורים, לנאמן

ביום שישי האחרון התכנס מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה כדי לחשוף את תכנית העבודה של המחוז לקראת הבחירות לכנסת ה-21, ולדון בה. במפגש השתתפו כ-80 חברות וחברים - מהגליל העליון ועד עוטף עזה -  יו"ר המחוז ומזכיר התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ח"כ מיכל בירן (מרכזת מטה הארגון במפלגה בבחירות), גיל גולדנברג (מנהל הבחירות במפלגה) וחניק מרשק, מזכירת המחוז. 

את תכנית העבודה של המחוז לבחירות בנה צוות אנשים המורכב מצעירים וותיקים, מטה ארגון שטח במפלגה וח"כ מיכל בירן, בהובלת חניק מרשק. הצוות שקד על התכנית מספר חודשים ודאג להתאימה לתכנית עבודת המפלגה. 

בכנס הוצגה תכנית העבודה ברמת המפלגה על-ידי גיל גולדנברג, ותכנית עבודת המחוז על-ידי חניק מרשק. 

לאחר מכן, התחלקו החברים לארבעה חוגי דיון, ועיקר הדיון נסב סביב הפרק של עבודת הנאמנים בקיבוצים והצוות המקומי, רכזי אזור והסברה, איתור הבעיות והעלאת פתרונות ברמת המפלגה, המחוז והקיבוץ היחיד.

חניק מרשק, מזכירת מחוז הקיבוצים: "המטרה היא מקסום המצביעים למפלגת העבודה, ובניית יעדי עבודה ליו"ר ומזכירת המחוז, לרכזי האזורים, לנאמן ולצוות המקומי בקיבוץ. בנוסף הוצגו גם יעדים בתחום התקשורת וההסברה. תכנית העבודה היא גם פועל יוצא של הפקת לקחים ממערכות בחירות קודמות, והקמת תשתיות רלוונטיות. על פי התכנית, כ-1.5 מיליון אזרחים מהווים את קהל היעד לתמיכה במפלגה. עלינו להחזיר את התומכים הביתה". כנס מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-21

ניר מאיר, יו"ר המחוז ומזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מחויבות החברים ליום זה הרשימה מאוד. תפקיד יו"ר המחוז מקנה לתנועה הקיבוצית ולשלוחיה כוח ומהווה כלי בארגז הכלים של מזכיר התנועה. אני מתנגד לנוהג הפסול של עריפת יו"ר מפלגה נבחר. עלינו לפעול נגד הדחת היו"ר גם אחרי הבחירות, וגם אם לא נרכיב את הממשלה הבאה. הנוהל הכרוני הזה מחליש את המפלגה, לה ח"כים מכהנים מהטובים בכנסת, אך פועלים כסיעות יחיד ולא כמפלגה מגובשת. כל חברי הכנסת של הסיעה סייעו לנו כאשר התבקשו ואנחנו לא נפרסם "רשימות מומלצים". עם זאת, אני קורא לחברים לתמוך בפריימריז ב-3 ח"כים אשר לחמו עבורנו בכנסת הנוכחית במחויבות עמוקה במיוחד: ח"כ עמר בר-לב, ח"כ מיכל בירן וח"כ איתן כבל. עומדת בפנינו הזדמנות להדגים כי אנחנו יודעים להכיר תודה ואל לנו לוותר על המשקל שלנו, 12 אחוז מכלל המתפקדים. המבחן יהיה ביום הפריימריז, כאשר טובת התנועה הקיבוצית צריכה להיות לעיני החברים בקיבוצים".

ובאופן כללי : הסקרים אינם חזות הכל, הבחירות הדמוקרטיות בעבודה בהשוואה לרשימות שיורכבו בידי מנהיגי מפלגות אחרות, יביאו לנו , כך אני מקווה את "הדיבידנד  הדמוקרטי" ואם נשכיל להוביל גם חיבורים ותמיכה של מצביעים מהימין הרך, "ישנם עוד המון מנדטים בקופה".

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה: "אני מאמין בכוחה של מפלגת העבודה, ובערכיה ההיסטוריים עוד מתקופת בן גוריון: בטחון, כלכלה צודקת וסולידרית וחתירה לשלום. רוב הציבור תומך בעמדותינו. אני עוסק ללא הרף בחיבורים בגוש השמאל-מרכז וכולם רוצים להתחבר ולייצר מחנה אחד גדול שיוביל לשינוי במדינה. כולנו רוצים שהדבר הזה יקרה, שנהיה ביחד מפלגה אחת גדולה, קבוצה גדולה, מחנה אחיד גדול שמאמין בשינוי. אך כדי שיהיה מחנה אחד גדול, צריך לא רק לוותר על האגו, אלא קודם כל, ולפני הכל, להסכים על הדרך, להסכים על המטרות, ולהסכים שאנו מחויבים לשינוי ושלא נשב בממשלת נתניהו. יש להתחייב שלאחר הבחירות הולכים ביחד, ומי שהכי חזק בגוש יעמוד בראשו".

כנס מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה

גבאי הדגיש: "עלינו להעביר קולות מהימין הרך. שינוי בדפוס ההצבעה אצל אנשים בא מהלב ולא רק בגלל אידאולוגיה, והמטרה היא לא להמשיך ולהיות אופוזיציה. בחירה מחודשת בנתניהו תוביל להמשך העמקת הפגיעה במוסדות המדינה ושלטון החוק, כולל בצבא. אני רואה בקיבוצים כוח שורשי, סולידרי ומאורגן."

יו"ר מפלגת העבודה הוסיף: "גם עליכם מוטלת האחריות לחולל את השינוי. שר חקלאות בממשלת נתניהו לא יעזור, אם המדינה הולכת לאיבוד. אני מודע לביקורת בנוגע למהלך ההיפרדות ממפלגת התנועה והעומדת בראשה. התנהלותה במקרים אחרים דומה, ולולא הקדמנו ויזמנו את הפרידה - היינו נפגעים. בשטח קיימת תחושה שיש לנו תמיכה יותר מכפי שמשתקפת בסקרים. אני מאמין שתהייה הפתעה בקרב ערביי ישראל".

ח"כ מיכל בירן: "המצב הנוכחי של המפלגה עשוי להשתנות, כמו שקרה בבחירות הקודמות באותה העת ובתקופת אהוד ברק. המפלגה ערוכה ומוכנה יותר מכל מערכת בחירות קודמת - בהון אנושי, איוש תפקידים, תכניות, הסברה והדרכה, ארגון ועוד. המטרה היא לנצח, ועל כולנו לשים בצד את המאבקים והחיכוכים בתוכנו".

כנס מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה

 

תגובות

איתן כבל איבד את קולי מרגע שהחל לפגוע במפלגה וביו"ר
נרקיס רגב גביש

הוספת תגובה חדשה