דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחאת הנשים - בכרמים השביתו את מערכת החינוך כהזדהות עם מטפלת מובילה שאמה נרצחה

בקיבוצים רבים ברחבי הארץ כמו גם בערים ובצמתים המרכזיים, יצאו החברות והחברים להפגין יחד עם "מחאת הנשים"
מחאת הנשים - בכרמים השביתו את מערכת החינוך כהזדהות עם אמה של מטפלת מובילה שנרצחה
נשות החינוך בכרמים

בקיבוץ כרמים הוחלט להשבית את מערכת החינוך ולצאת להזדהות עם המחאה בעקבות סיפורה האישי והכואב של אביטל שיפריס, מובילת גן "נרקיס" בקיבוץ, שאמה נרצחה על-ידי בן זוגה אל מול עיניי אחיה.

כך כתבה אביטל לחברותיה לצוות החינוך: "מנסה לכתוב, מנסה ומנסה והכאב לא מרפה, הכל מציף והכל סוגר עלי.
בשביל מי שרואה חדשות זו עוד כתבה, עוד שביתה, עוד מישהי שנרצחה ולמחרת הכל נשכח.
בשבילי זה לא. זה סיפור חיי. והסיפור הזה כואב עד מאוד.

לא משנה שעברו כמעט 8 שנים, בשבילי זה כאילו קרה אתמול. 27/02/2011, ביום הזה הכל השתנה - אמא שלי, מירי קליין ז"ל נלקחה מהעולם הזה.
מישהו החליט שהגיע הזמן שלה מכיוון שלא רצתה להמשיך לחיות עם המישהו הזה, מכיוון שבחרה בחופש שלה, והמישהו הזה הוא האיש שנקרא אבא שלי.
הוא הבטיח לה ש"מהבית הזה" היא תצא רק בשקיות שחורות, היא לא האמינה שהוא יעז, עד היום אני לא מאמינה שהוא העז.
ומאז החיים שלנו השתנו לעד. העצב והחוסר פוגש אותי בכל יום.
בשבילי זו לא עוד כתבה, לא עוד אישה, כל פעם שמישהי נרצחת אני חושבת על הילדים שלה ועד כמה זה נורא מה שקרה להם והצער שלי עליהם שהם עדיין לא מבינים לפני מה הם עומדים ועד כמה האסון הזה הוא נוראי.

אסור לנו לשתוק יותר. אסור לנו לאפשר לזה לקרות שוב ושוב ושכולנו נעמוד מנגד ונשתוק. זה הזמן! זה הרגע! די לאלימות נגד נשים!
"דמם של נשים איננו הפקר".
24 נשים נרצחו מתחילת השנה, חייבים לעצור את הרצח הבא".

כזכור גם התנועה הקיבוצית הצטרפה למחאה ואפשרה לעובדות ולעובדים לשבות ובקיבוצים רבים יצאו למחאות ולהשבתות יזומות שאפשרו לנשים ולגברים כאחד להביע את מחאתם.

מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין: "האלימות נגד נשים בישראל היא תופעה שאסור לעבור עליה לסדר היום, זו בעיה של החברה כולה ולא רק של הנשים ולכן אנחנו רואים חשיבות בהצטרפות של כלל העובדות והעובדים לשביתה".

למחאה הצטרפו גם 800 בני ובנות י"ב מהקיבוצים אשר רכבו במסע אופניים בערבה, וביום שלישי ענדו על עצמם סרט בצבע אדום-לבן, כהזדהות לשביתה.

במקביל, הממונה על השוויון המגדרי בתנועה הקיבוצית, במרכז המועצות האזוריות ובתנועת המושבים, הילית בן-צבי העבירה לקיבוצים ולמרחב הכפרי ברחבי הארץ חומרים להעלאת מודעות בקרב החברים והחברות, וכן פעילות לבני הנוער בקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה