דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית בפנייה דחופה לקיבוצים: "ארחו את מבקשי המקלט. זו שעת מבחן לכולנו!"

ניר מאיר הדגיש בפנייתו כי יש לקלוט שוהים בעלי ויזה חוקית בלבד. בפניה נכתב בין היתר: "אנו קוראים בזאת לקיבוצים לעשות כל מאמץ לארח/לקלוט, ולו לתקופה של כמה חודשים, את מירב מבקשי המקלט, ולספק להם דיור ועבודה ככל הניתן. מדובר בשוהים בעלי ויזה חוקית ואפשרות לעבוד כחוק.  זו שעת מבחן לכולנו, וזו יכולה להיות שעתנו היפה. אנא היענו ברוחב לב ובהתאם לערכינו הקיבוציים, היהודיים והאנושיים!"
מזכ"ל התנועה הקיבוצית בפניה דחופה לקיבוצים : "ארחו את מבקשי מקלט. זו שעת מבחן לכולנו!"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ביחד עם ד"ר אבי עופר המרכז את צוות המשימה של התנועה לטיפול בגירוש מבקשי המקלט, שלחו אתמול (שלישי) פניה לכלל הקיבוצים בארץ בבקשה כי יקלטו מבקשי מקלט.

בפנייתם כתבו השניים: "אנו קוראים בזאת לקיבוצים לעשות כל מאמץ לארח/לקלוט, ולו לתקופה של כמה חודשים, את מירב מבקשי/ות המקלט, ולספק להם דיור ועבודה ככל הניתן. מדובר בשוהים בעלי ויזה חוקית ואפשרות לעבוד כחוק.  זו שעת מבחן לכולנו, וזו יכולה להיות שעתנו היפה. אנא היענו ברוחב לב ובהתאם לערכינו הקיבוציים, היהודיים והאנושיים!"

קריאה זו מצטרפת לדיון שנערך בנושא כבר לפני חודש במזכירות התנועה לבקשת מספר קיבוצים. בסיכום הדיון נכתב בין היתר: "התנועה הקיבוצית אינה יכולה לעמוד מנגד נוכח הליך הגירוש הצפוי של מבקשי המקלט, הנחזה להיות מנוגד היהדות, ההומניזם והתנועה הקיבוצית.

מזכירות התנועה תלמד ותבחן את החקיקה האחרונה והחלטות הממשלה בעניין הפליטים, ותהיה שותפה עם קיבוציה, עם הגורמים הקשורים לתנועה ועם גורמים אחרים בציבור הישראלי לפעול לכך כי מבקשי המקלט כולם יזכו ליחס הוגן ושקוף ויקבלו את מירב הסיוע שהמדינה, הציבור הישראלי, התנועה וקיבוציה יכולים להעניק.

עוד נקבע כי מזכירות התנועה הקיבוצית  תקבע את המסגרת האופרטיבית לקידום פעולתה ופעולת קיבוציה והגורמים הקשורים לתנועה, בכפוף לאמור לעיל.

חברי מזכירות קראו בישיבה לכל העוסקים בנושא - "לפעול בנחישות למען טיפול הוגן במבקשי המקלט ברוח אמנת האו"ם בדבר מעמדם של פליטים ובמסגרת מגבלות החוק והדין".

בנוסף דרשו חברי מזכירות התנועה הקיבוצית מהממשלה לבחון את כלל בקשות המקלט בצורה מסודרת עפ"י סטנדרטים בינלאומיים, על מנת לקבוע מי זכאי/ת למעמד "פליט";  להעביר תקציבים לשיקום השכונות בדרום תל אביב שנפגעו כתוצאה של ריכוז מבקשי המקלט בתחומן; לקבוע מדיניות הגירה ופליטות, הכוללת חלוקה גיאוגרפית הוגנת של מבקשי המקלט, למימוש ריבונות מדינת ישראל. לגבש תוכנית מסודרת להתמודדות עם מי שהוכר/ה כ"פליט/ה" - בדגש על פיזור גיאוגרפי וצרכי המשק הישראלי".

חברי המזכירות סיכמו את הדיון בכך כי התנועה תטה כתף ותפעל להשתתפות התנועה, ארגוניה וקיבוציה בסיוע לגיבוש ויישום הפתרונות הללו, וכפי שיידרש.

בהמשך לדיון זה הוציא מזכ"ל התנועה פניה ברוח דברים אלו אל נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי

 

תגובות

קליטת משפחות סודניותואריתראיות
יוסף אבי יאיר אנגל
זו יכולה להיות שעתה היפה של התנועה הקיבוצית. במקום להפגין נגד, לעשות מעשה בעד. לקלוט משפחות של פליטים , לשחרר את הלחץ מדרום תל אביב ולעשות מעשה נכון .
צביעות מדוע לא מהרת לעשות דבר דומה לאוכלוסית הנכים או אזרחים חלש
אורן
חלשים אחרים שגרים בישראל באופן חוקי ואינם פורי חוק . מדוע אהבתכם לזר גדול מאהבתם לאחייכם ?
מבקשי מקלט?
דני
האם כולם מבקשי מקלט? לפי הנתונים פחות משליש מהם אכן ביקשו מקלט כך שגם הם מעידים על עצמם שהם מסתנני עבודה. חבל שגם אתם נגררים למסע השקרים בנושא. מוכן לארח מי שבקשתו נבחנת עד לאחר הבחינה, ואם אכן זקוק למקלט שישאר בשמחה.
לגבי היתר, מוטב שיורחקו/יגורשו/יוסעו להיבן שזה לא יהיה

הוספת תגובה חדשה