דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "בחודשים האחרונים אנחנו עדים לטרור נגד חקלאים ועל המשטרה להלחם בכך ללא פשרות"

המשטרה לכדה פורצי כספות בקיבוצים. מזכ"ל התנועה: "זהו צעד חשוב במאבק בפשיעה נגד החקלאות וההתיישבות החקלאית ואני מברך את משטרת ישראל, אך כמובן שבכך לא די - המשטרה חייבת להכריז מלחמה חסרת פשרות בכל מי שרוצה לפגוע בחקלאי ישראל".
הכסף שנתפס. "בכך לא די"
הכסף שנתפס. "בכך לא די"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך היום (שלישי) על לכידת גנבי הכספות מהקיבוצים בצפון הארץ: "זהו צעד חשוב במאבק בפשיעה נגד החקלאות וההתיישבות החקלאית ואני מברך את משטרת ישראל, אך כמובן שבכך לא די - המשטרה חייבת להכריז מלחמה חסרת פשרות בכל מי שרוצה לפגוע בחקלאי ישראל. בחודשים האחרונים אנחנו עדים לטרור נגד חקלאים, ועל המשטרה להתייחס לכך בהתאם". מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר את הדברים בעקבות חשיפת המשטרה כי לאחרונה עצרה ארבעה חברי כנופיה בחשד לעשרות התפרצויות לקיבוצים ועסקים שונים בדרום ובצפון הארץ. 

חברי הכנופיה נהגו להיעזר בקלנועיות אותן גנבו בקיבוצים על מנת לשנע את הכספת מהמקום. המבצע שנקרא על-ידי המשטרה "הסכם קיבוצי" כלל חקירה אינטנסיבית ומקצועית שנערכה על ידי היחידה המרכזית במשטרת ישראל לאורך חודשים רבים, הביאה בתחילת השבוע למעצרם של ארבעה חברי כנופיה תושבי הפזורה הבדואית בדרום לאחר "מסע" התפרצויות בצפון הארץ. 
חברי הכנופיה, לה מייחסת המשטרה עשרות מקרים בהם היו מעורבים בהתפרצויות לבתי עסק ומזכירויות בקיבוצים שונים בדרום הארץ ובצפונה, גנבו על פי החשד ממקומות אלו סכומי כסף רבים שחלקם אוחסן בכספות אותן נטלו תוך שהסתייעו בשינועם על ידי טרקטורונים וקלנועיות אותן גנבו גם כן בקיבוץ.
ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) אמר מוקדם יותר: "פגשתי אתמול את מפקד מג"ב וקציני המטה הבכירים כדי לדון בדרכים למיגור התופעה. בדיון השתתף גם קב"ט המועצות האזוריות וסיכמנו על המלצות וצעדים חשובים ביותר לחיזוק המניעה, האכיפה והענישה. נדרשים צעדים ומשאבים נוספים כדי למגר את התופעה. הנושא ידון בימים הקרובים בדיונים רחבים במשרדי החקלאות וביטחון הפנים.  שוטרי מג"ב עושים מאמצים גדולים ואנו מעריכים זאת ומודים להם אך אין בכך די.  נדרשת התייחסות אחרת גם של כוחות הביטחון, משרדי הממשלה ושל החקלאים. בנוסף לכך, שאלת ביטוח הרכוש והמענה הביטוחי לפשיעה החקלאית מעסיקה אותנו כבר זמן רב. במקרי ההצתות האחרונים ישנם סממנים לאומניים. במקרים של טרור לאומני מגיעים פיצויים מרשות המיסים ונבחן לעומק את הנושא. הסיוע לחקלאות מחייב עבודה רב תחומית ובין משרדית".

הוספת תגובה חדשה