דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אני קורא לקיבוצים למנות פרוייקטור להכנת הדיווח הראשון על-פי החוק החדש"

הכנס השנתי של ברית פיקוח-מבט נערך בסימן יישום ראשוני של חוק המיסוי החדש

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אני קורא לקיבוצים למנות פרוייקטור להכנת הדיווח הראשון על-פי החוק החדש"

את הכנס פתח רו"ח ירון רייכמן, מנכ"ל ברית פיקוח, שאמר: "הקיבוצים נמצאים היום בשיא מבחינת התוצאות הכלכליות, יש גידול של עשרה אחוז מהשנה הקודמת. אמנם צריך לראות את ההתפלגות ובהחלט להבין שיש קיבוצים חזקים שמושכים את הרכבת קדימה, אבל גם מספר הקיבוצים שהיו בהפסד ירד.

זו הפעם הראשונה שעל הקיבוצים לדווח על פי חוק המיסוי החדש, אחרי מאבק שניהלנו ביחד עם התנועה הקיבוצית, שבתוצאותיו, הכירה רשות המיסים ביחסים בין הקיבוץ לחבר כמו בשותפות, כאשר המס הוא על מה שהחברים מקבלים בפועל. אבל וזה אבל חשוב - כרגע נדרשת עבודה לדיווח הזה. אני קורא לקיבוצים: אל תשנו בעמידה, תכינו את החומר לרשות המיסים על כל חבר וחבר. זה הרבה עבודה בעיקר בשנה הראשונה".

יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים והקיבוצים ויו"ר ברית פיקוח, יאיר ריינמן: "התפיסה הבסיסית של הממשלה לא השתנתה - תחרות, שוק חופשי ויוקר המחייה. צריך להכין תשתית חדשה כדי להתאים עצמנו לנרטיב הקיים היום". ריינמן הוסיף: "צריך לעגן את מערכת היחסים בחקיקה- מי זה חקלאי, מה זכויותיו וחובותיו. הגדרות אלו יאפשרו לנו להמשיך לעבוד בשוטף ולתכנן את צעדנו לטווח הארוך".

 מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "החקלאות הישראלית סובלת מקללת הברכה – ככל שמצבה של החקלאות טוב יותר, מצבו של החקלאי נעשה רע. ככלל, החקלאות הישראלית היא נס אחד גדול, אבל יש רק אחד שלא נהנה ממנה והוא החקלאי עצמו.

בתנועה הקיבוצית לא היה מצבנו טוב יותר, שלב אחרי שלב, קיבוץ אחרי קיבוץ במשך עשרים שנה נחלצנו ממצב ביש. לכאורה נס, אבל זהו שלא. הגענו לזה בעזרה גדולה של מוסדות המדינה, וכיום יש מי שחושב שהמדינה עזרה יותר מידי והם מנסים לחבל בהישג".

מזכ"ל התנועה התייחס כאמור גם ליישום חוק המיסוי החדש: "עכשיו באמת מתחיל החוק החדש, וזה מסוג הדברים שאם אתה נוטע עקום, זה לעולם לא יהיה ישר. מי שלא יהיה מוכן השנה, יעשה לעצמו קשיים כל שנה מחדש בדיווחים. אני קורא לכל קיבוץ וקיבוץ למנות פרוייקטור לפחות בשנה הראשונה לדיווח הראוי על פי החוק".

רו"ח רביב ישי מנכ"ל "מבט יועצים" דיבר על ההערכות ליישום הרפורמה במיסוי, ואמר לנוכחים: "עד 2016 קיבוצים שילמו מס הכנסה לפי רווח הקיבוץ, קיבוצים שילמו ביטוח לאומי לפי היקף משיכות החברים. משנת 2017, בעקבות הרפורמה, קיבוצים משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי על פי תקציב החברים.

אנחנו נמצאים כעת בשנת הדיווח הראשונה מאז הרפורמה ורואים שהערכות נכונה לניהול ודיווח תקציבי החברים על פי החוק החדש עשויה לחסוך לקיבוץ מאות אלפי שקלים מידי שנה.

אנחנו רואים חשיבות רבה בניהול נכון של מצבת אוכלוסיית החברים. בניגוד לעבר, דיווח חלקי יכול לגרום לתוספות מס משמעותיות לקיבוץ".

רו"ח ישי הוסיף בעניין חלוקת כספים ל"זכאים שאינם מדווחים דרך הקיבוץ" (יורשים, עוזבים וכו'): "מדובר בסוגיה בה התנהלות לא נכונה עלולה להוביל לחבויות מס מהותיות ומיותרות לקיבוצים. אני קורא למנהלי הקיבוצים לשים דגש בעניין טרם חלוקת הכספים הללו".

הוספת תגובה חדשה