דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"למשקיעים מישראל אין דרך לאתר השקעות נדל"ן טובות בעולם"

תנאי הכלכלה הנוכחיים מכתיבים זהירות ושמרנות בקבלת החלטות השקעה, במיוחד בכל הקשור לתחום הנדל"ן. אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ"ל פרופימקס, מסביר על מה צריך לשים דגש בביצוע השקעות נדל"ן גלובליות.
*המאמר הינו מטעם פרופימקס, ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית.
פרופימקס לוגו

לאחר עשור של גאות בשווקים, כולל שוק ההון ושוק הנדל"ן, נראה כי החגיגה מאטה ואולי אף נעצרת. משקיעים מנוסים מבינים שזו העת להתנהל ביתר זהירות ושמרנות, בכל אפיק השקעה.

בפרופימקס, הפעילה בתחום ההשקעות בנדל"ן זה 22 שנה, כולל בימי המשבר הפיננסי העולמי של 2008, מאמינים כי הגישה הטובה ביותר להגנה על כספי המשקיעים היא שימוש באסטרטגיה של פיזור בכל היבט אפשרי – גיאוגרפי, מנהלי, סקטוריאלי ועוד. כל זאת, תוך השקעה בקרן ייעודית בה הפיזור מובנה.

"סדרת קרנות הבית שלנו נולדה ב-2008, מתוך רצון לממש את האסטרטגיה של פיזור ההשקעות באמצעות קרן מתמחה", אומר אלחנן רוזנהיים, המייסד והמנכ"ל של פרופימקס. "להערכתנו, זו הדרך הטובה ביותר לספק למשקיעים שלנו את הביטחון שהם זקוקים לו".

בימים אלה, ולאחר ארבע קרנות שרשמו הצלחה, מגייסת פרופימקס את הקרן החמישית שלה - CircleOne V, המיועדת למשקיעים כשירים בלבד, וממשיכה את אסטרטגיית הפיזור של החברה. הקרן כבר התחייבה למספר השקעות, ובודקת השקעות נוספות בגובה של כמחצית מהיקפה. מתוך 16 העסקאות הראשונות, כ-70% הן בארה"ב והשאר באירופה, תוך התמקדות באזורים המציגים צמיחה כלכלית חזקה.

לקבלת פרטים על קרן CircleOne V של פרופימקס, לחצו כאן >>>

מתוך מחויבות עמוקה למשקיעים, פרופימקס מתחילה לגזור רווחים רק לאחר שלקוחותיה מקבלים את כל הכספים שהשקיעו – בתוספת התשואה השנתית שנקבעה מראש. "כך אנחנו שומרים על זהות אינטרסים בינינו לבין המשקיעים שלנו. כאשר כל הצדדים בעסקה רוצים אותה תוצאה – שניהם יוצאים מרוצים", אומר אלחנן רוזנהיים.

לדבריו, "כחברה בעלת ניסיון רב בהשקעות נדל"ן בחו"ל, אנחנו מביאים איתנו ערך מוסף רב – מאחר שלמשקיעים מישראל אין דרך לאתר השקעות נדל"ן טובות בעולם. כדי למצוא אותן, צריך להיות בקשר רצוף עם מנהלי השקעות מקומיים – כפי שאנחנו עושים לאורך זמן, תוך סינון קפדני של החברות שאנו בוחרים לשתף עימן פעולה. מתוך 1,000 חברות שבדקנו, אנחנו עובדים כיום רק עם 15 – שהצליחו לעמוד באמות המידה הגבוהות שקבענו לעצמנו".

"אנחנו והמשקיעים יחד, באותה סירה"

משקיעים רבים הבוחנים את האפשרויות העומדות בפניהם, מבצעים בדיקה השוואתית של תשואות הגופים השונים, במטרה להסיק מכך מסקנות לעתיד. ואולם לדברי אלחנן רוזנהיים, אין די בכך. "כיום, כל החברות מפרסמות את התשואות שלהן מאז 2008 – וזו חוכמה קטנה מאוד, כי כמעט כולם הרוויחו מאז, והרבה. הגישה שלנו שונה – לצד התשואה שהשגנו, אנחנו מראים גם את התשואה הצפויה לפי התוכנית העסקית. כך המשקיעים יכולים לראות אם עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו, בשקיפות מלאה.

"חשוב להדגיש שאנחנו אמנם מציגים את תשואות העבר שלנו, אבל נזהרים מלהבטיח למשקיעים תשואה כלשהי, או הצלחה. אמנם יש לנו ידע, ניסיון וקבלות, אבל בשווקים תמיד יכולים לקרות דברים שאינם בשליטתנו. אנחנו כן יכולים להבטיח דבר אחד – ההצלחה של המשקיעים היא ההצלחה שלנו, ולכן אנחנו עושים ככל יכולתנו להשיג את התשואה הטובה ביותר. אם המשקיע מפסיד, או שהתשואה נמוכה מהצפוי, אנחנו לא מרוויחים כלל".

לדברי רוזנהיים, מעבר לעובדה שהחברה מתחילה להרוויח רק אחרי שהלקוחות מקבלים את הכסף והתשואה שלהם, הוא עצמו משקיע אישית בכל השקעה שפרופימקס נכנסת אליה – וכמוהו גם בכירים ועובדים נוספים בחברה. "מבחינתנו, זו הדרך הטובה ביותר להביע אמון מלא בהחלטות ההשקעה של החברה, ולשדר למשקיעים את המסר שכולנו יחד, באותה סירה", הוא מסכם.

פרופימקס משרתת את מגזר הקיבוצים כמו גם את יתר המגזרים במשק, ומאפשרת להם להצטרף אליה בהשקעות נדל"ן בחו"ל. לפרטים נוספים וקביעת פגישה, ניתן ליצור קשר עם עידן בזק: 054-7779417, 09-7774417 idan@profimex.com

למאמרים קודמים:  נדל"ן מסחרי בחו”ל: כך תגנו על ההשקעה – גם כשהריבית עולה

                            כשטכנולוגיה פוגשת את ענף הבנייה: מתי נגור בבתים מודפסים?

                           השקעות נדל"ן בחו"ל: חשיבות הפיזור, יצירת תשואה עודפת, הפחתת התנודתיות וניצול הזדמנויות

                           השקעות נדל"ן בחו"ל: חשיבות השותף המקומי

                           שוק הנדל"ן הגלובלי: צפי להתמתנות התשואות – לצד הזדמנויות חדשות

                           קניות ברשת: האם הן באמת מאיימות על ענף הנדל"ן? 

הוספת תגובה חדשה