דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כנס תו התקן החדש- רשת הגן הקיבוצי

כנס תן התקן

 

החינוך הקיבוצי רואה עצמו כחלק בלתי נפרד מערכי הקהילה ומחיי היום יום שלה. מערכת הגן הקיבוצי בתוכו, מהווה חלק מרצף רב דורי וממסורות הקהילה. השינויים שחלו בתנועה הקיבוצית ובמערכות החינוך, העמידו לדיון ולבחירה מחודשת את הקשר בין מערכת החינוך לבין הקהילה.
הבחירה באחריות כוללת של הקהילה על החינוך, נובעת מהבסיס של ערבות הדדית עליו מושתת הקיבוץ ואינה מובנת מאליה. לאור השינויים שנעשו בקיבוצים אנחנו נדרשים לא פעם להצדיק זאת גם כלפי פנים, על אף שבשנים האחרונות יותר ויותר מערכות חינוך מהדקות את הקשר חינוך-קהילה ו'מדברות בשפה קהילתית'.
אחת המחויבויות שלנו כתנועה, היא לברר מהם החלקים הייחודיים המשותפים לנו, לצד מתן אוטונומיה מלאה לכל קיבוץ וקיבוץ. לדעת לנהל בעת ובעונה אחת את הייחודי והמשותף.
בהלך הרוח המשתנה, כך יש לשנות גם את ההתייחסות לתו התקן הקיבוצי, שזוהי מהדורתו השלישית. בעבר, תו התקן היה מאד ברור בשאלת מהותו של חינוך קיבוצי, וכיום מבינים כי חלק מתפקידה של חוברת תו התקן הינו להוות חוברת מעובה, המסבירה את הרציונאל לכל פעילות ייחודית בחינוך הקיבוצי, כגון הטיול, ארגז החול, חצר הגרוטאות, תו התקן הגבוה ועוד ועוד. החוברת מיועדת למערכות החינוך, מנהלות, מחנכות המערכת (שבחלקן לא בהכרח גדלו על החינוך הקיבוצי) אך מומלצת מאד גם להורים נקלטים בקיבוצים, המבקשים להבין מה היא מערכת החינוך קיבוצית ולהיכנס אליה מוכנים יותר.

כנס תו התקן הקיבוצי, שיתקיים ביום ראשון, 3.12, בסמינר אפעל, בין השעות 9:00-15:00, מהווה "יריית הפתיחה" ללמידת הרציונאל בחוברת החדשה וחשיפה למערכות החינוך הקיבוציות ואנחנו מזמינים בחום את כל מנהלי מערכות החינוך, הגננות המובילות, מנהלי הקהילה וכל ממלא תפקיד רלוונטי לבוא להשתתף וכמובן לקבל את החוברת החדשה. 

לתוכנית הכנס והרשמה- לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה