דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מעודדים שירות קבע משמעותי גם השנה. הילדים מדביר פגשו את הנסיך רובי. והפתרון הזול והקיבוצי לחופשה מהנה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שנת שירות
שנת שירות
 18/07/2019

טור מיוחד - "שנת השירות נתנה לי כלים וחויות להמשך החיים"

נעה פרידר מקיבוץ אשדות יעקב איחוד שעשתה שנת שירות בכפר הנוער ויצ"ו נהלל מטעם התנועה הקיבוצית, בטור אישי ומרגש על החוויות הטובות ואלו שפחות טובות מבשנה של נתינה וקבלה, מציאת חברים בקומונה (וקצת ריבים) ובעיקר - שיעור לחיים
טור מיוחד - "שנת השירות נתנה לי לים וחויות להמשך החיים"
נועה פרידר (שניה משמאל) עם החברים בקומונה

אלו הימים האחרונים של שנת השירות שלי בכפר הנוער ויצ"ו נהלל. זו היתה שנה מלאת חוויות. חוויות טובות , שמחות, מצחיקות, מעייפות, מעצימות, מעצבנות, עצובות ומרגשות, ועל אף אחת מהן אני לא מצטערת.

החצי השני של היום שלנו הוא בפנימיה. בין השעות 16:00 ל23:00 אנחנו משמשים לחניכים אח בוגר ודמות לחיקוי שתמיד נמצאים שם לכל דבר ועניין: שיחות נפש, סיבובים, יציאה לטיולים שנתיים, ליווים לחוגים, ישיבות בחדר, פעילויות וכל דבר שהם צריכים.

הדבר שאי אפשר להכין אליו מראש הוא חיי הקומונה זה לחיות בקבוצה, חוויה עצומה וחיובית לצד הקשיים של השנה.

בסופו של דבר גרים עם עוד שבעה בני גילך, שנהפכים להיות החברים הכי טובים שלך ועם זאת נוצרים לעיתים חיכוכים וריבים. כי אין מה לעשות להיות ולעבוד כל היום ביחד זה קשה, לכל אחד יש דעה שונה ורצון שונה. אבל עברנו גם את הקשיים, למדנו איך לחיות כקבוצה ביחד וללמוד אחד את השני הרבה בזכות המלווה החברתי שלנו שכיוון אותנו לפתור כל בעיה חברתית שהייתה. 

שנת השירות התעצמה והייתה למשמעותית יותר בזכות החוויות מהקומונה - זכות האירועים שהקמנו, בזכות עבודת הצוות בכל פעם מחדש, ובזכות הרגעים של התמיכה והרגעים המאושרים אחד מהשני.

אני הגעתי לשנת שירות באיחור. לאחר ניסיון להתקבל במשך י"ב למקומות שונים, מחלקת שנת השירות הציעו לי להרשם לרשימת המתנה. ולשמחתי, הצלחתי!

בהתחלה חששתי , זהו חוסר וודאות לחתום על דחיית שירות מבלי לדעת אם באמת תגיע לשנת שירות, מתי, לאן, ומתי תתגייס לצבא. וגם שהתקבלתי לנהלל חששתי וחשבתי המון אם להצטרף לקומונה אחרי חודש שהם עובדים ביחד, למה אני עושה את זה לעצמי? אבל מהר מאוד הבנתי שזה שטויות ועכשיו אני אפילו לא זוכרת שהגעתי באיחור, הכימיה עם הקומונה קרתה מאוד מהר והם שכחו שהגעתי מאוחר יותר

המסר שלי זה שאין צורך לפחד, לוותר, והכי חשוב תלכו למקומות שהם לא רק השם ושבאמת מעניינים אתכם, יש המון גופים שרק מחפשים שינשינים או מכיניסטים אז אל תוותרו על השנה הזאת אם זה בלבכם. וגם אם בחרתם לוותר אז כל אחד מוצא את המקום שלו לתרום בחיים גם אם זה בצבא, גם אחרי. זה לא הופך אותי לבן אדם שווה יותר מאחרים, זה פשוט משהו שנתן לי המון כלים וחויות להמשך החיים.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

מטה התנועה הקיבוצית התארח במטה המועצה האזורית מגידו

כמדי יום שני יצא מטה התנועה הקיבוצית, בראשות ניר מאיר, לסיורו השבועי. הפעם, התארח מטה התנועה במועצה האזורית מגידו לפגישה של מטה מול מטה, ולאחר מכן המשיך לביקור בקיבוץ הזורע המשתייך למועצה האזורית. את הביקור ארגן והוביל רוני ברניר, רכז אזור הגלבוע, עמק יזרעאל ומגידו בתנועה, בשיתוף עם אורית פרום, מנהלת מחלקת ליווי יישובים של המועצה
האזורית מגידו
מטה התנועה במצפה אוכברג
מטה התנועה במצפה אוכברג

את מטה התנועה קיבלו בחום ראש המועצה, איציק חולבסקי (עין השופט), והצוות הבכיר של מחלקות המועצה השונות. מועצה אזורית מגידו היא מועצה אזורית באזור רמות מנשה. שטח השיפוט שלה משתרע על פני 170,000 דונם בין יקנעם עילית בצפון, עמק יזרעאל והרי הגלבוע ממזרח, ואדי ערה מדרום, ורכס הרי הכרמל ממערב. אוכלוסיית המועצה מונה כ-9,600 איש המתגוררים בתשעה קיבוצים, שלושה מושבים ומושבה אחת. 

היום נפתח בביקור במצפור אוֹכְבֶּרְג, שנקרא על שמו של יצחק אוכברג ונמצא על תוואי "השביל המרובע" לרוכבי אופניים והולכי רגל, בין עין השופט ורמת השופט, ובמרכז גילאור - מרכז יום לוותיקי המועצה. מיד לאחר הסיור התכנסו המטות במרכז תרבות מגידו להצגת הפעילות המקצועית של המועצה ושל התנועה, וכן לשיח על שיתופי פעולה וממשקים משותפים - הן לטובת תושבי הקיבוצים והן למען החברה הישראלית כולה.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה, סיכם את הדברים וציין כי "מועצה אזורית מגידו הינה מרחב ביוספרי, ומהווה סטארטאפ עולמי מאד מאתגר לצד אחריות גדולה, ועל כך ראויה לציון". כמו כן, הוא שיבח את שיתופי הפעולה הפוריים הקיימים בין אנשי המועצה לנציגי מטה התנועה, ציין שתמיד אפשר לשפר וכמובן את כך שהתנועה עומדת לשירותה של המועצה. ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, חתם את המפגש המוצלח בדברי תודה לכל אנשי התנועה שהגיעו לביקור, והודה לאנשי המועצה על הצגת תחומי פעילות המועצה, ושיתופי הפעולה הפוריים בין המטות.

לאחר ביקור מטה התנועה במועצה אזורית מגידו, המשיכו חברי המטה מטה לקיבוץ הזורע. זהו הקיבוץ היחיד שנוסד על ידי בוגרי תנועת הנוער היהודית גרמנית "ורקלויטה" (Werkleute - אנשי המעשה/עבודה), תנועה שהייתה במקורה בעלת אוריינטציה ליברלית-סוציאליסטית, והפכה להיות ציונית עם עליית הנאצים לשלטון.  בקיבוץ קיבלה אותם רותם לבנון, מנהלת מוזיאון וילפריד ישראל לאמנות ולידיעת המזרח, שנוסד בשנת 1951, והתבסס תחילה על אוספיו של וילפריד ישראל שהיה בן למשפחת סוחרים אמידה ממוצא גרמני, בעלי בית המסחר "נתן ישראל". בשנות ה-30 התיידד עם מייסדיו לעתיד של קיבוץ הזורע ובצוואתו הוריש את אוספיו לקיבוץ. חברי המטה צפו בסרטו של יונתן ניר  "וילפריד ישראל המציל מברלין" והקשר לחברי הזורע והקמת המוזיאון בקיבוץ. המטה סייר במוזיאון  בין חפצי האומנות שוילפריד הוריש לקיבוץ הזורע.

בהמשך המפגש  התכנסו חברי מטה התנועה עם הנהלות וממלאי תפקידים בקיבוץ ,שמעו סקירה מפי רענן פרנס מרכז המשק שהציג את הפעילות העסקית והחקלאית, קורן רביב, מנהל הקהילה, הציג את התהליך החברתי העמוק שנעשה בהזורע על מנת לייצר הסכמות רחבות ככל האפשר, מספר שנים אחרי החלטות השינוי באורחות החיים. שרה מענית, מזכירת הקיבוץ, הציגה את תהליכי הקליטה הנעשים בשנים האחרונות. 

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה, ורכזי האגפים בתנועה הציגו בקצרה את פעילות מטה התנועה בכל התחומים.
ניר מאיר סיכם את הביקור באומרו כי "אני מאחל לקיבוץ הזורע כי ישלים בהצלחה את התהליך החברתי הנפתח בימים אלה, וכי יגיע למבנה יציב שיאפשר לקיבוץ להמשיך ולהתפתח כקיבוץ מתחדש בהתאם לרצון חבריו."


ביטוח חקלאי

הנסיך רובי פגש את ילדי הגנים
מקיבוץ דביר

ילדי גן דרור וגן עפרוני מקיבוץ דביר הגשימו בשבוע שעבר חלום – הם נסעו לפגוש את "הנסיך", כפי שהם מכנים את נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין.
הנסיך רובי פגש את הגנים מקיבוץ דביר
כבוד הנשיא עם ילדי הגנים מקיבוץ דביר

הילדים בגן דרור יחד עם הוריהם אספו במהלך כל השנה בקבוקים למחזור. אבא עודד מיין, סחב, מכר וכשהיה בידינו סכום כסף מכובד יכולנו להתחיל ולדון עם הילדים על מימושו. השיחה החלה על נסיעה למתחמי שעשועים, אך מהר מאד עברה למפגש משמעותי ובעל ערך רב יותר.

בתיאום עם יובל פרטוש, סטודנטית שעבדה במערכת החינוך לגיל הרך בקיבוץ בשנה שעברה והיום עובדת בדוברות בית הנשיא, נקבע סיור בבית הנשיא.

ערכנו הכנה לנסיעה ולביקור, למדנו את פרטי סמל המדינה, תפקיד הנשיא, הדגל, ההימנון, שוחחנו על ירושלים כעיר הבירה ומקום משכנם של מוסדות המדינה, והמועצה והוועד המקומי סייעו במימון ההסעה, והילדים הנרגשים נסעו לעיר הקודש.

כבוד הנשיא, ריבלין, בכבודו ובעצמו ששמע על היוזמה ביקש להיפגש עם הילדים, שוחח אתם מעט ובירך אותם. הילדים התרגשו מאוד מהכבוד הגדול שזכו לו.

בהמשך סיירו העפרונים והדרורים במתחם הבית והחצר, התבוננו ביצירות האומנות, הפסלים והצמחייה שלכל אלו משמעויות מתולדות העם ומסיפורי התורה. תודה לכל שותפינו בדרך.

הנשיא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אין דבר יותר משמח מאשר לסיים את השבוע עם הילדים הנפלאים האלה"


באנר משקארד 1

קול קורא - המיזם לעידוד השירות בקבע על שם רב אלוף דן שומרון 2019

התנועה הקיבוצית פונה לחברי/ות ובני/ות הקבוצים המשרתים/ות כקציני/ות קבע בצבא או בתפקידי הובלה בכוחות הביטחון האחרים, להגיש את הצטרפותם/ן למיזם לעידוד השרות בקבע ממושך על שם דן שומרון - 2019
סא"ל עומרי טלר, שהשתתף במיזם דן שומרון 2018, מקבל תעודת הערכה על שירותו מניר מאיר, עופרי רביב ונוקי גולדפישר
סא"ל עומרי טלר, שהשתתף במיזם דן שומרון 2018, מקבל תעודת הערכה על שירותו בטקס למשתתפים במיזם

מטרות המיזם

  • לעודד את  בני/ות וחברי/ות הקיבוצים, לשרות קבע ממושך בצבא ובכוחות הביטחון האחרים,
  • לחזק את משקלה ותרומתה של התנועה הקיבוצית בעשייה ובמעורבות בחברה הישראלית.                                                              
  • לבטא את הערכת התנועה הקיבוצית לקציני/ות הקבע בזרועות הביטחון השונות.                                                                                   
  • לחזק את הקשר של התנועה הקיבוצית עם שליחיה/שליחותיה  המשרתים/ות.
  • לחזק את המוטיבציה לגיוס מיטבי  של בני הנוער  בסיוע  חברי/ות הקיבוץ משרתי/ות הקבע.                       

תנאי סף להשתתפות במיזם:

  1. הפונה הינו/ה חבר/ת קיבוץ או בן/בת קיבוץ במסלול קבלה לחברות.
  2. הפונה משרת/ת כקצין/נה  בתפקיד קבע שני  לפחות, או איש כוחות הביטחון הנמצא בתפקיד מקביל.
  3. לפונה התחייבות למסלול שירות עתידי של שנה ויותר.
  4. הפונה עדיין לא השתתף בפעילויות  מיזם דן שומרון.

- את בקשת ההצטרפות למיזם יש להגיש למחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית  עד לתאריך 30.07.2019, במייל  - nuki@tkz.co.il  

- מועמד/ת שבקשתו/ה לא תתקבל, יוכל/תוכל להגיש בקשה חדשה בשנה הבאה

לפרטים נוספים: נוקי גולדפישר - 0522751575


באנר שבילים

תמונת השבוע – מבצע שלמה בחג הקיבוץ של גזר

האורחים מאיי שלמה בחג הקיבוץ של גזר

קיבוץ גזר חגג לאחרונה 45 שנים לעליה לקרקע, ואת המאורע כיבדו אורחים מארץ רחוקה. מאד רחוקה - Andy and Nesta Tolobua מאיי שלמה (כן, יש מדינה כזו), הנמצאת צפון מזרחית לאוסטרליה. את החיבור עשה חבר הקיבוץ, טיבור שלוסר, שגריר ישראל במדינה, ובעוד מספר לא קטן של מדינות הפסיפיק. אולי בעקבות המפגש יוקם קיבוץ על אחד האיים היפיפיים?

נחיה ונראה.


באנר הקאתון רשת הצעירים

תכנית מופת – אקסלרטור ליזמות חברתית בתנועות ההתיישבות ע"ש תמנע שוויקה – מחזור ב' יוצא לדרך

לאור ההצלחה האדירה של המחזור הראשון, בספטמבר 2019 יפתח מחזור ב' של תכנית מופת – מיסודה של המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית והתנועה הקיבוצית. בואו להיות חלק משדרת המנהיגות הצעירה בתנועה הקיבוצית ובחברה הישראלית!
תכנית מופת מחזור ב'

התכנית קמה במטרה לסייע לבעלות ובעלי יוזמות חברתיות פורצות דרך להגשים אותן. השאיפה היא שהתוכנית תיצור קבוצת צעירות וצעירים השותפים למעשה בעל חזון משותף ויכולת פעולה משותפת.

התכנית קרויה על שמה של תמנע שוויקה ז"ל בתם של איתמר וג'וליה מקיבוץ ברקאי, אשר נהרגה בתאונת דרכים באפריל 2017. בזמן לימודיה במוסד החינוכי "מבואות עירון", הדריכה תמנע בתנועת השומר הצעיר, ואף יצאה לשנת שירות במסגרת התנועה והדריכה בקיבוצי הגליל העליון. לאחר שנת השירות התגייסה לתפקיד לוחמת בגדוד "קרקל", שם הייתה חיילת מצטיינת ושימשה כמ"כית. עם סיום שירותה הצבאי, חזרה לבית הספר בו התחנכה – מבואות עירון - כמחנכת בפנימייה. תמנע היתה בחורה ערכית, שמחה ופעילה. היא אהבה מאוד את הקיבוץ ואת דרך החיים בו, וראתה בקיבוץ בית ומקום להתפתח בו. ערכי החברה, התרבות, ובעיקר השוויון והעזרה ההדדית, היו חלק מרכזי בחייה. בשל אופייה הייחודי ודרכה המיוחדת להנהיג, מצאנו את החיבור שלנו לתוכנית, ואנו רואים חשיבות גדולה באפשרות להכשיר צעירות וצעירים לעשייה מנהיגותית-חברתית, גם בתוך הקיבוצים עצמם וגם בחברה הישראלית. 

למי התכנית פונה?

התכנית פונה לצעירים וצעירות בוגרי המסגרות של תנועות ההתיישבות השונות, ביניהן התנועה הקיבוצית, שבוער בהם הרצון להשפיע ולעצב את המציאות, בעלי יוזמה או רעיון שמימושו בר ביצוע מסויים, במהלך שנה מסיום התכנית, ואינם למטרות רווח, באחד או יותר מהנושאים הבאים:

רווחה * בריאות * חינוך * אלימות מגדרית * צמצום פערים חברתיים * נוער בסיכון * חיזוק הפריפריה * מנהיגות צעירה * בטיחות בדרכים * חקלאות והתיישבות * קואופרציה * חיזוק הקשר בין קבוצות אוכלוסייה שונות בישראל  * קליטת עליה * שוויון ודמוקרטיה.

מה אנחנו מציעים?

  • תכנית הכשרה מקצועית בת 4 חודשים, הכוללת מפגשים שבועיים של תכנים פרקטיים להקמת מיזם חברתי - מבניית תוכנית עבודה, לגיוס משאבים ועבודה מול המגזר האזרחי והציבורי.
  • מנטור אישי לליווי היוזמה.
  • בסיום התכנית, יוזמות נבחרות יזכו למענק כספי ותמיכה של עד 20,000 ₪
  • חיבור למוסד ההסתדרות הציונית העולמית, לרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית והצטרפות לקהילת היזמים של האקסלרטור.

באנר שבילים

מייצרים מנהיגות שווה

בימים אלו מתארגנת משלחת ראשונה מסוגה, ביוזמת היחידה לקידום שוויון מגדרי במרכז המועצות האזוריות שתצא לוינה, אוסטריה. "סיור זה הינו תחילתו של תהליך שהמשכו בלימוד ומפגש עם מוקדים ואנשי מפתח בתחומי ההנהגה והקהילה שניתן ללמוד מניסיונם וחזונם", אומרת הילית בן צבי, מארגנת המשלחת ומנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית
מייצרים מנהיגות שווה

המשלחת תהיה מורכבת מנשים וגברים מובילים בקהילותיהם ובהם נציגים של מועצות אזוריות, קיבוצים, מושבים וארגונים נוספים.
על פי תכנית הסיור, המשתתפים יפגשו בוינה עם גורמים אקדמיים ומקצועיים בכירים. בין השאר, יפגשו חברי המשלחת עם שר החינוך האוסטרי, עם שגרירת ישראל באוסטריה, בכירים בעיריית וינה ובמרחב הכפרי שלה, ועם הנהגת הקהילה היהודית במקום. הם יערכו סיור מקצועי מודרך באתרי דיור בר השגה ודיור קואופרטיבי בעיר, ישמעו הרצאות על נושאי שוויון, מנהיגות ומגדר באוניברסיטת וינה. בנוסף ,תבקר המשלחת בבית הספר הנודע לעסקים ע"ש לאודר.

"אנו רואים בקיום המשלחת כלי חשוב ללימוד וליצירה של קבוצה משמעותית ומשפיעה על קידום ערכי השוויון בקיבוצים ובמרחב הכפרי והמוניציפלי", אומרת הילית בן-צבי, מארגנת המשלחת (ומנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית , תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות). "סיור זה הינו תחילתו של תהליך שהמשכו בלימוד ומפגש עם מוקדים ואנשי מפתח בתחומי ההנהגה והקהילה שניתן ללמוד מניסיונם וחזונם.


באנר הגן הקיבוצי

הכירו את הקיבוצניק הצעיר שמקפץ כל הדרך לאליפות אירופה

כנראה שרובכם לא שמע על ענף ספורט בשם "התעמלות אקרובטית", אבל לא רק שטל אברהמי מקיבוץ רגבים שמע עליו, הוא גם עומד לייצג את ישראל באליפות אירופה שתתקיים באוקטובר. ויש לו גם מסר לצעירים אחרים שחולמים: "לעבוד קשה בשביל להשיג את המטרה שרוצים, ולדבוק בזה"
טל אברהמי והדר פיינשטיין לאחר הזכייה באליפות ישראל והשגת הקריטריון לאליפות אירופה
טל אברהמי והדר פיינשטיין לאחר הזכייה באליפות ישראל והשגת הקריטריון לאליפות אירופה

טל אברהמי בן ה-18 מרגבים החל להתאמן בהתעמלות אקרובטית בגיל 12 ("מאוחר יחסית", לטענתו), וכעת הוא כבר קוצר הישגים ופרסים ואף השיג את הקריטריון המקנה השתתפות באליפות אירופה שתיערך השנה בישראל - בסוף חודש אוקטובר, בחולון.

בחודש אפריל האחרון הוא זכה במדליית זהב בתחרות בינלאומית שנערכה בעיר ולנסיה שבספרד, ביחד עם בת זוגו המקצועית עמה הוא מתאמן ומתחרה. לפני כחודש הם קטפו את המקום הראשון באליפות ישראל, והשיגו את הקריטריון לאליפות אירופה. בת זוגו לאימונים ולתחרויות היא הדר פיינשטיין בת ה-13 מחיפה והם מתחרים בקטגוריה של זוגות מעורבים בקבוצת הגיל 12-18. את ההחלטה על ציוותם ביחד קיבלו המאמנים, ולמרות הפרש הגילים ביניהם הם זוכים להצלחה ופרסים. בכל יום נוסע טל לטירת הכרמל כדי להתאמן, ומדי פעם למאמן שלו הנמצא בחולון.

התעמלות אקרובטית היא ענף ספורט תחרותי צוותי, המשלב בין כוח, גמישות ואלמנטים מענף ההתעמלות, לבין קואורדינציה, זריזות ושיווי משקל מענף האקרובטיקה. כל התרגילים מבוצעים על משטח לצלילי מוזיקה ומשלבים אלמנטים צוותים ואלמנטים אישיים מעולם המחול, התעמלות הקרקע והאקרובטיקה.  סוגי הצוותים בענף הם: זוג נשים, זוג גברים, זוג מעורב, שלשת נשים ורביעיית גברים.

טל מספר כי בקיבוץ ממש מפרגנים לו ובירכו אותו על ההישגים האחרונים ("זה מביך אבל נחמד"), ואומר כי זה יהיה מרגש מאוד לייצג את ישראל באליפות אירופה, ומקווה שהם ייצגו את המדינה על הצד הטוב ביותר ויגיעו להישגים אותם הם שואפים להשיג.

ולסיום, טיפ שאתה רוצה לתת לצעירים אחרים בקיבוצים שמתחרים בענפי ספורט ובכלל?

"לעבוד קשה בשביל להשיג את המטרה שרוצים, ולדבוק בזה."

רשמנו לעצמנו. בהצלחה טל!


פייסבוק התנועה

מי שחלם גבעתי, מי שנשם גבעתי

אלוף-משנה איציק כהן מקיבוץ נגבה נכנס ביום ראשון (14.7) לתפקיד מפקד חטיבת "גבעתי": "אני חוזר לבית. היום אני מישיר מבט אליכם – פקודיי – תוך חרדת קודש ונשבע שוב: נשבע שנהיה מוכנים תמיד, ואחת שנקרא – אנחנו נתייצב וננצח"
מי שחלם גבעתי, מי שנשם גבעתי
אל"מ איציק כהן. צילום: דו"צ

טקס החילופים נערך במצודת יואב, במעמד מפקד פיקוד הדרום, האלוף הרצי הלוי, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף סער צור, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.
 
אלוף-משנה איציק כהן מחליף בתפקידו את אלוף-משנה דוד בר כליפא, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, יועלה לדרגת תת-אלוף וייכנס לתפקידו החדש כמפקד עוצבת "סיני".

מדברי מפקד חטיבת "גבעתי" הנכנס, אלוף-משנה איציק כהן:"לפני 24 שנים עמדתי כאן, במצודת יואב כטירון. כאן בהתרגשות נשבעתי אמונים למדינת ישראל, כאן פיעמה בי תחושת השליחות, כאן נשאתי את עיניי אל מפקדיי, חלקם נמצאים פה היום ומהווים עבורי דוגמא ומופת, ונשבעתי לעמוד במשימה, לאהוב את אנשיי ולשמור אמונים למדינת ישראל. כעבור 24 שנים שוב אני חוזר למצודה אבל יותר מכך – אני חוזר לבית. היום אני מישיר מבט אליכם – פקודיי – תוך חרדת קודש ונשבע שוב: נשבע שנהיה מוכנים תמיד, ואחת שנקרא – אנחנו נתייצב וננצח. אם נקרא נרדוף את אויבנו ולא נשוב עד כלותם.

בני המשפחות השכולות, פצועי החטיבה, אתם משפחת גבעתי המורחבת מהווים לנו השראה בכל יום. אנחנו נמשיך לחבק אתכם ככל שנוכל, נוסיף לפעול לאורם של אלו שאינם כבר עוד ואני מבטיח כי הקשר ביננו ישמר לעד. חטיבת גבעתי זוכרת את סגן הדר גולדין ז"ל ואת כלל נעדרי צה"ל. אנו נשארים מחויבים למסע שטרם הושלם ונעשה הכל להשיבו לקבורה מלאה בקבר ישראל.

אני מבקש בהזדמנות זו להודות לכם מפקדי. תודה על האמון ועל הזכות לפקד על החטיבה, חטיבת גבעתי. אעשה הכל כדי לממש את אחריותי למול החובה והזכות הגדולה המונחת היום על כתפי. דדו היקר, זכיתי לצעוד לצידך במבצעים מורכבים ולהחליף אותך כמפקד בא"ח גבעתי לפני כחמש שנים. תודה לך חבר יקר על הלמידה ועל התהליך שחוויתי בשנה האחרונה. בזכותך נחשפתי לעוצמת החטיבה האמיתית והיא האנשים הנוכחים כאן בשורות הראשונות. מאחל לך הצלחה רבה בתפקיד הבא, אשרי העם שאלו הם מפקדיו. בני משפחת גבעתי, למול ההשתנות המתמדת האזורית, מחוייבים אנחנו להיות תמיד מוכנים, רלוונטיים, חדי ביצוע וראשונים להתייצב. נידרש לנצל כל רגע פנוי להתכוננות, ליצירה מבצעית ולטיפוח ופיתוח אנשינו המיוחדים. סומך עליכם ובוטח בכם".


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

הפתרון האולטימטיבי לחופשה בזול - החלפת דירות!

כדי להוזיל את עלויות החופשות בישראל נפתחה בעבר בדף הפייסבוק של התנועה הקיבוצית קבוצה להחלפת דירות בין קיבוצניקים (אבל לא רק) ברחבי הארץ. מטבע הדברים הייתה הקבוצה רדומה בחורף, ולקראת עונת החופשות מחדשים בתנועה את פעילותה
חופשה בהחלפה

חופשת הקיץ בפתח, ועונת הזמנת החופשות בעיצומה. כדי להוזיל את עלויות החופשות בישראל נפתחה בשנה שעברה בדף הפייסבוק של התנועה הקיבוצית קבוצה להחלפת דירות בין קיבוצניקים (אבל לא רק) ברחבי הארץ. מטבע הדברים הייתה הקבוצה רדומה בחורף, ולקראת עונת החופשות מחדשים בתנועה את פעילותה.
איך זה עובד? פשוט מאוד:
הצטרפו לקבוצה 'חופשה בהחלפה - חילופי דירות בין קיבוצניקים (אבל לא רק)', פרסמו פוסט עם הפרטים על הדירה שלכם, נסו לתאר בכמה מילים את אופי הדירה, את הקיבוץ שלכם וקצת על האטרקציות בסביבה שלכם. אחר כך חפשו פוסטים של חברים אחרים בקבוצה, ואולי תמצאו את הדירה הבאה שבה תנפשו. הגיבו למפרסם או שלחו לו הודעה אישית. מכאן זה בידיים שלכם. חופשה מהנה!
חשוב להבהיר - את הקבוצה מתחזקת התנועה הקיבוצית. עם זאת, התנועה אינה נושאת באחריות על פרסומים בקבוצה ועל סיכומים שיתקבלו בין חברי הקבוצה. כל מחלוקת יש לפתור מול האדם שעמו סיכמתם על חילופי הדירה.

להצטרפות לקבוצת החלפת הדירות בפייסבוק 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה