דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חשבתם שנגמרו החגים?

לוגו תנועה
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
HEADER
17.10.2017
 
מזל טוב לקיבוצים החוגגים חג קיבוץ עגול!
רמת דוד - 90!
0
בקיבוץ שחגג 90, ערכו מסע בזמן - הפסל של דוד המלך התעורר לחיים ועשה לאחד מבני הנוער מסע בזמן על נקודות מרכזיות בהקמת הקיבוץ
 
 
 
 
_____13
בית זרע - 90!
____________...
בטקס מרשים שהתחיל בסרטון על רעידת האדמה באום ג'וני והמשיך בקטעים על המעבר למקום הקבע, ציינו בקיבוץ תשעים שנות התיישבות בעמק הירדן. אחד משיאי הערב היה שחזור תמונה של ילדי הקיבוץ כיום שהצטלמו באותה העמדה של ילדי שנות החמישים בעת שחנכו את הגן בקיבוץ, שאגב פעיל עד היום. 
_____13
קבוצת שילר - 90!
____________...
חג ה-90 לקבוצת שילר נחגג בצורה "אחרת".
כל חברי הקבוצה, ילדיה וגם בנים שעזבו, התכנסו להפנינג שמח ורב אטרקציות.
אחרי טקס קצר בהשתתפות ראש המועצה דורון שידלוב ומזכ"ל התנועה ניר מאיר חבר הקבוצה, התפזרו הנאספים לשורת פעילויות עליזות ובלתי שגרתיות ובהן
מירוץ קלנועיות, תחרות רוורסים, משיכות חבל וחידונים משעשעים.
האירוע הסתיים בארוחת צהריים מפנקת בחדר האוכל ובסביבתו.
החברים ציינו בסיפוק את המפגשים המרגשים ואת האווירה הנהדרת (צילום: חנן גטריידה). 
_____13
שער הגולן - 80!
0
בחג הקיבוץ הוקרן הסרט "גבורות" – הסרט נעשה כהוקרה למייסדים, החולמים, אנשי העמל שנאחזו בקרקע הקשה של עמק הירדן. יואב ארזי, חבר קיבוץ שער הגולן, יוזם ובמאי הסרט, ביקש לספר סיפור מקום: להציג מזווית אחרת את פרשת הנטישה של שני הקיבוצים – מסדה ושער הגולן, בימיה הראשונים של מלחמת העצמאות.
בסרט סופר על גבורתם של חברי הקיבוץ, שהחזיקו מעמד ארבעה ימים ללא סיוע מול כוחות עודפים בהרבה, וגם על גבורתם בבחירה שלהם לפעול על דעת עצמם ולבחור בחיים (מתוך תוכניית הסרט)
 
 
 
 
_____13
____________...
חגיגות השמונים בעין-השופט נמשכו כל השנה האחרונה, והגיעו לאירוע השיא בראש השנה, אז העלו חברי הקיבוץ הצגה - "מרק אבנים". את ההצגה כתבה  חברת הקיבוץ עדנה קרמר, שלא רק הגיעה לגבורות השנה, אלא הייתה כאן כחלק מקבוצת התינוקות הראשונה.
(צילום: אור גולן) 
 
 
 
_____13
אושה - 80! 
____________...
מה יותר טוב מאשר לחגוג קליטה ובניה? באושה ציינו את חג השמונים תחת הכותרת - "חופרים שמונים", בהצגה וטקסים על הבנייה שהופכת את הקיבוץ. כשהכל יחזור על מקומו בשלום כולם יהיו מרוצים אפילו יותר מהיום. 
 
 
 
_____13
עברון - 80!
____________...
 בעברון חגגו בשילוב של מערכונים על הקמת הקיבוץ ובעיקר על מושגים ש"זר לא יבין" ומושגים קיבוציים בכלל, ובנוסף סרטונים על חיי הקיבוץ והוויתו מאז הימים הראשונים ועד ימינו אנו. המופע שהתבסס כולו על "תוצרת בית" בהשתתפות יותר מ-150 משתתפות ומשתתפים כלל המון מוזיקה – זמרים ונגנים, מנוער ועד זקני הקיבוץ. 
 
 
 
 
_____13
90 שנה לנוער הציוני
____________62
הועידה העולמית של הנוער הציוני התכנסה בירושלים בסימן 90 שנים ליסוד התנועה. 
הנוער הציוני יסדה 6 קיבוצים : אושה (שחגגו 80 כאמור לעיל), תל יצחק, הסוללים, כפר גליקסון, ניצנים ועין השלושה. בטקס פתיחת הוועידה העולמית לקחו חלק חניכים ומדריכים מעשרות מדינות  ומ- 48 קינים, וכן חברי קיבוצים ובוגרי תנועה מרחבי הארץ.
 
 
 
 
 
 
_____13
 
מאחלים מזל טוב לכל הקיבוצים שחגגו ימי הולדת עגולים ולכל אלו שעוד יחגגו השנה. תודה לקיבוצים ששיתפו אותנו בתמונות ובחגיגות, מטה התנועה שמח לקחת חלק ולברך בכל אחד מהקיבוצים שהזמינו. יום הולדת שמח!
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 

תגובות

אלה פני התנועה
מן הדרום
המזכיר הכללי של התנועה הולך להתחנף למתנחלים בטקס שהוא מכנה "50 שנה להתישבות" והם - "50 שנה לשיבה לחבלי הארץ". מי שיודע מעט הסטוריה יודע שהם צודקים משום שההתישבות החלה עשור מאוחר יותר.
המנכ"ל נשלח לטקס איזוטרי ולא חשוב - 120 שנה לציונות.

אלה סדרי העדיפויות של התנועה היום - התנחלויות קודם - ציונות אחר-כך. בנט קודם "המחנה הציוני" אחר-כך.

הוספת תגובה חדשה