דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש: מעל 60 כוורות גדושות בדבש נשרפו כליל עקב ההצתות בעוטף עזה

על ממשלת ישראל לפצות את החקלאים על הנזק הכבד שנאמד במאות אלפי שקלים
כוורות שרופות

מועצת הדבש מוסרת, כי עקב ההצתות הנמשכות בעוטף עזה, נשרפו כליל עוד מעל- 60 כוורות גדושות דבש, ושטחי מרעה רבים באזור קיבוץ רעים, בהם מציבים דבוראים מכל אזור הדרום, את כוורותיהם. עד כה נשרפו מעל ל- 100 כוורות כאשר תפוקת הדבש של כוורת עומדת בין 30-50 ק"ג דבש. עקב השריפות נגרם נזק של מאות אלפי שקלים למכוורות מאזור הדרום.

הדבוראי ניצן פצ'ורניק: "לצערי, רוב שטחי המרעה בהם אני מציב את הכוורות בעוטף עזה, נשרפו, מדובר במאות דונם של שטחי צוף, המשמשים כמזון לדבורים, כ- 23 כוורות נשרפו כליל ולא אוכל לשקמן, ומאות כוורות נוספות נמצאות בסכנה בכל רגע מהצתה נוספת. מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו".

בועז כנות, יו"ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל, ודבוראי שכוורותיו נשרפו כליל אומר: "אנו נמצאים בעונת רדיית הדבש, בה, לאחר חודשי עמל רבים, היינו אמורים לרדות את הדבש מהכוורות. השריפות האחרונות כילו עשרות כוורות מלאות דבש, רגע לפני רדייתן, מדובר בהפסד של מאות אלפי שקלים לענף ולדבוראים, וכפועל יוצא גם חקלאי עוטף עזה ניזוקים, מאחר ולא נותרו לנו כוורות עם דבורים להציב בשטחי החקלאות, בכדי להאביק (להפרות) את גידולי החקלאות" אומר כנות ומוסיף "מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים, פועלים על מנת שכל הדבוראים שנפגעו, הן במישור הכלכלי והן ברכוש, עקב ההצתות יקבלו את הפיצוי המתאים. אנו בקשר יומיומי עם כל הדבוראים במרחב דרום ובהתאם להנחיות צה"ל, המשטרה וכיבוי אש, מסייעים בהצלת כמה שיותר כוורות".

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש: "אנשים לא מקשרים בין הפירות והירקות שהם צורכים לבין הדבורה, אך חשוב להבין- כי במידה לא תתקיים האבקה ורעיית דבורים מוסדרת, ייפגעו כל שטחי הגידולים החקלאיים בעוטף עזה. שטחי החקלאות בעוטף עזה נפגעים פעמיים- פעם אחת בשל השריפות ובפעם השנייה אי יכולת של הדבוראים להציב כוורות בשטחים שרופים ולכן לא מתבצעת האבקה של הגידולים החקלאיים. הדבר מהווה נזק כלכלי לחקלאות בכלל ולענף הדבש בפרט. גם כוורות שנותרו בשטח אינן נגישות עקב שטחים שרופים שאינם עבירים, ולכן אין אפשרות לבצע רדיית דבש, דבר הגורם נזק נוסף והפסד לדבוראים, בעונת רדיית הקיץ, הנאמד במאות אלפי שקלים. אנו מקווים, כי ממשלת ישראל תעמוד בהבטחתה לפצות את החקלאים והדבוראים על הנזק הכבד שנגרם עקב ההצתות".

הוספת תגובה חדשה