דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ולסיכום הכנס - מה יהיה לנו ב-2019?

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית גיל לין אשר נעל את הכנס אמר בדבריו "זה היה כנס מרגש ומעודד אשר ריכז את הידע והעוצמה המרשימה של התנועה הקיבוצית, קיבוציה והמוסדות הקשורים אליה. אולם אסור שהדברים יישארו בגדר חוויה מרגשת ומעצימה ככל שתהיה. אנו מתחייבים לקחת את הדברים שנאמרו ולהפכם לתכניות עבודה מעשיות. זוהי האחריות שלנו וזה מה שאנחנו עושים ונמשיך לעשות גם בעתיד".
גיל לין כנס הנהגות

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית גיל לין אשר נעל את הכנס אמר בדבריו "זה היה כנס מרגש ומעודד אשר ריכז את הידע והעוצמה המרשימה של התנועה הקיבוצית, קיבוציה והמוסדות הקשורים אליה. אולם אסור שהדברים יישארו בגדר חוויה מרגשת ומעצימה ככל שתהיה. אנו מתחייבים לקחת את הדברים שנאמרו ולהפכם לתכניות עבודה מעשיות. זוהי האחריות שלנו וזה מה שאנחנו עושים ונמשיך לעשות גם בעתיד". עוד הוסיף לין, כי "בשנתיים הקודמות מיקדנו את התחומים בהם עלינו להתרכז וחידדנו את הגדרת הזהות והסיפור הציבורי של התנועה הקיבוצית, כעת ניגשים לביצוע". לצורך הצגת התכניות האסטרטגיות בתחומים השונים הזמין לין את ראשי האגפים שתיארו את פעילותם והציגו את התוכניות לשנים הקרובות.

ראשי אגפים

ראשונה עלתה ממלאת מקום ראשת אגף החינוך ומנהלת "שבילים", דבי ברא"ס, שאמרה: "סדר היום של אגף החינוך משלב עשייה במסגרת הפנים קיבוצית לרמה האזורית והארצית, כדי לקדם, לייצג ולהוביל את העשייה וההכרה בחינוך הקיבוצי כזרם מוכר במדינת ישראל. תפקיד האגף להיות מטרייה ובית לכל מערכות החינוך בקיבוצים ולתת ליווי, הכשרה מקצועית, כלים למימוש זכויות תוך כדי הבניית התאמות לרגולציה קיימת ובמקביל – למסד את קשרי העבודה עם משרדי הממשלה, ולקדם יוזמות רלוונטיות למערכות החינוך בקיבוצים.

מנהלי הקהילה ומנהלי החינוך הם צוות מוביל והכרחי לכל קיבוץ המבקש להבטיח המשך מענה חינוכי קהילתי מיטבי לילדים, לנוער, למשפחות וכלל חברי הקהילות. ההיכרות האישית  שלנו, צוות אגף החינוך, עם הנהגות הקיבוצים היא בסיס להמשך שיתופי הפעולה. אנחנו כאן עבורכם".  

ראשת אגף חברה ד"ר אילת גלס אמרה: "מודל העבודה באגף חברה, שעבר שינויים בשנה האחרונה, הוא מודל "שולחן השותפים", או ליתר דיוק שולחן השותפות (יש לנו רוב נשי באגף). אנחנו פועלים ביחד לחיזוק השפה הקיבוצית, מפתחים מתודות לחיזוק הזהות הקיבוצית, סביב ערכי הליבה - שיתופיות, ערבות הדדית  וקהילה רב דורית חזקה וחסונה. במקביל ממשיכים לתת מענה לצרכים בתחומים השונים בהם אנחנו מומחים - בריאות ורווחה, פנסיה וביטחון סוציאלי, צרכים מיוחדים ופניות הפרט, קידום שוויון מגדרי, פיתוח הון אנושי, תרבות בונה קהילה וצמיחה ופיתוח קהילה. ב-2019 מלבד המשך הפעילות הקיימת  הרבה שמנו לנו ליעד להקים שולחן שותפים עם ממלאי וממלאות תפקידים מהשטח וכן להקים שולחן שותפים עם היועצים המלווים את התהליכים החברתיים. שנה מלאת אתגרים ותכניות לפנינו!"

לאחריהן עלה ובא ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה הנכנס, עפרי רביב: "אגף צעירים פתח השנה שתי תכניות מנהיגות, הקים מכינה חצי שנתית, הרחיב את תכניות המעורבות החברתית בקיבוצים תלם, חיילים בודדים והקים את רשת הצעירים המחברת את צעירי הקיבוצים. בשנה הבאה תפתח תכנית הכנה לשרות הציבורי, נרחיב את פורום הקיבוצים המעורבים בחברה ותורחב העשייה לחיבור הצעירים לקיבוצים. ועוד היד נטויה!

את החלק הזה סיכם ראש אגף כלכלה, רו"ח דגן לוין שאמר: "גם בשנת 2019 פעילות אגף כלכלה תעמוד על שלוש רגליים: שמירת הזכויות והאינטרסים של הקיבוצים, סיוע לקיבוצים וטיפול בנכסי התנועה.

בשמירת הזכויות נמשיך להתמקד בבניה, שיוך וקרקעות, לצד חקלאות, אנרגיה, מיסוי ועוד; בסיוע לקיבוצים בבניה, שיוך, דחיפת הקיבוצים לעלות על רכבת "אומת ההיי טק" וסיוע לעסקים הקטנים; ובטיפול בנכסי התנועות נפעל להשלמת מיזוג התנועות הקיבוציות ולמכירת בית התנועה".

לאחר הצגת ראשי האגפים, עלתה מנכ"לית התנועה, הדס ילין-דניאלי: "אנחנו עוסקים בקידום חדשנות קיבוצית. את השנה האחרונה הקדשנו לנושא ניהול הידע , בכנס השקנו שתי מערכות חדשות לניהול ידע בקיבוצים- שיק, מערכת לשיתוף מסמכים הפתוחה  לכל חברי התנועה הקיבוצית, וקיבוץ נתונים, מערכת פנימית לקיבוצים לניהול המידע הכמותי והאיכותי של כל קיבוץ.

האתגר שניקח על עצמנו השנה בתחום החדשנות הקיבוצית הוא יצירת כלים חדשניים לחיזוק הדמוקרטיה הפנים קיבוצית והבין הקיבוצית. הדמוקרטיה היא אחד מיסודות קיומנו ואנו רואים שחיקה בהשתתפות החברים בנעשה בקיבוצים ובתנועה, ואת זאת ננסה לשנות".

"אז מה עושים עכשיו?" סיכם לין, "את כל מה שהצגנו ועוד, פועלים למיתוג התנועה הקיבוצית והסיפור הציבורי של הקיבוצים, מתגייסים לשינוי פני החברה בישראל ובחודשים הקרובים גם נאבקים לשינוי השלטון. כי אין לנו ארץ אחרת!"

הוספת תגובה חדשה