דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית מצטרפת לצעדת המחאה של הנוער בעוטף עזה 

בעקבות היוזמה של בני הנוער במועצה האזורית "שער הנגב" להתחיל הבוקר (ראשון) בצעדת מחאה מבית הספר האזורי ועד לירושלים החליטו באגף החינוך בתנועה הקיבוצית לקרוא לכלל בנות ובני הנוער בקיבוצים, במושבים וברחבי הארץ להצטרף לצעדה. "זה החינוך שאנחנו שואפים אליו – מעורבות ועשיה בחברה הישראלית בה כל אחד מאתנו חי, אנחנו גאים בהם ומחזקים אותם ואותן"
התנועה הקיבוצית מצטרפת לצעדת המחאה של הנוער בעוטף עזה 
מארגני צעדת המחאה. צילום: מאיה בן-ששון

דבי ברא"ס מנהלת "שבילים", חינוך חברתי-קהילתי בתנועה הקיבוצית אמרה: "החלטנו לסייע למארגני הצעדה, אשר פשוט מבקשים לעצמם ילדות נורמלית לא רק בסיוע לוגיסטי, אלא גם בקריאה לכל בני הנוער ולכלל הקיבוצניקים בארץ להצטרף אליהם ולדרישה הצודקת שלהם. זה החינוך שאנחנו שואפים אליו – בני נוער מעורבים ויוזמים בחברה הישראלית בה כל אחד מאתנו חי, ואנחנו גאים בהם ומחזקים אותם ואת הוריהם שנותנים רוח גבית ומעודדים את היוזמה ". 

בהודעה שפרסמו המארגנות והמארגנים, הם כתבו בין היתר :"אנחנו רוצים להתרכז בלימודים, בספורט, בחברים ולא לחשוב אם האחים הקטנים שלי הספיקו להיכנס לממ"ד בזמן- כמו שיש לכל ילד בפתח תקווה, מרום גולן, אור עקיבא או אילת. אנחנו דורשים שינוי ממשי, פיתרון מעשי ועתיד טוב יותר".

בנוסף לצעדת המחאה, מפגינים הבוקר מאות תלמידי תיכון ׳נופי הבשור׳ במועצה אזורית אשכול בצומת המועצה על המצב הבטחוני המתמשך בעוטף עזה.
במקביל קבוצת תלמידים מאשכול הצטרפה למסע המחאה לירושלים של חבריהם בתיכון שער הנגב. הבוקר חסמו תושבי אשכול את הכניסה למעבר הסחורות בכרם שלום.במהלך השבוע צפויים שורה של צעדי מחאה נוספים במספר מוקדים בעוטף .

בני הנוער אשר ארגנו את הצעדה יהיו אורחי התנועה הקיבוצית, בכנס יא', שתוכנן מראש ויתקיים בסוף השבוע הבא בקיבוץ רביבים, אליו יגיעו בני ובנות הנוער הלומדים בכיתה י"א מהקיבוצים והמושבים בכל רחבי הארץ. בני הנוער מכיתה י"ב, יוזמי הצעדה, יגיעו למפגש ובו ידברו על אורח החיים בו הם נאלצים לחיות ועל ההחלטה לצאת למחאה.

 

למעוניינים, מצ"ב תוכנית הצעדה: 

יום ראשון: יציאה בשעה 07:00 מספירים

הגעה 14:00-15:00

 

יום שני השכמה: 06:00 יציאה: 07:00

עצירת צהריים: בחציית כביש 40, בסביבות 12.

הגעה משוערת: 15:00

 

יום שלישי: השכמה 06:00

יציאה: 07:00

עצירת צהריים: צומת גוברין – הורים

בתחנת דלק 12:00

הגעה משוערת: שריגים/נתיב הל"ה 15:00

 

יום רביעי: השכמה 06:00

יציאה: 07:00

צהריים: השתלבות כביש לפני מטע

 

יום חמישי:

השכמה: 06:00

יציאה: 07:00

צהריים: כשנוח על שביל המסילה

 

הצטרפות של אנשים בבית צפאפא מתחת לטדי/גן החיות התנ"כי בסביבות 13:30

הוספת תגובה חדשה