דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנבחרת הצעירה - הצעירים והצעירות המשפיעים

ממשיכים את המסורת (כבר שנה שלישית!) קבלו את הנבחרת הצעירה - הצעירות והצעירים המשפיעים לשנת 2018 מהתנועה הקיבוצית! ברכות וגאווה אמיתית!
מוזמנים לקרוא על כל המשפיעות והמשפיעים בגיליון "ידיעות הקיבוץ" המוקדש לנושא
נבחרת הצעירים והצעירות

במסגרת אגף צעירים ומעורבות בחברה, ורשת הצעירים החדשה של התנועה הקיבוצית, בחרו גם השנה - זו הפעם השלישית - את נבחרת הצעירות והצעירים המשפיעים של התנועה הקיבוצית.

בכנס הנהגות הקיבוצים התקיים טקס ההוקרה החגיגי לצעירים והצעירות המשפיעים בתנועה הקיבוצית, אשר הגיעו ליום מלא פעילות ומפגש עם התנועה הקיבוצית שבשיאו הוענקו להן תעודות ההוקרה והציון לשבח.

לאחר שנים רבות שבהן לא עסקה התנועה הקיבוצית בפלח האוכלוסייה החשוב של הצעירים והצעירות בתנועה, קם בשנה האחרונה אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, בדיוק כדי לענות על הצורך הזה - מתן מקום לצרכים ולרצונות של הצעירים בקיבוצים, ובעיקר חיבורם חזרה אל התנועה הקיבוצית ואל הקיבוצים עצמם.

זאת בעזרת פרויקטים ותוכניות המיועדות עבורם, ומעל הכל - דרך הקמת רשת הצעירים של התנועה, בניהולה של רותם שניצקי, ששמה לה למטרה לשמש בית בעבור אותם צעירים המחפשים הזדמנויות להשתלב ולהיות שותפים פעילים. הרעיון העומד בבסיס האגף הוא שילובם של הצעירים עצמם, תוך כדי מענה ייחודי לצרכים שלהם.

לצד זאת, לאחר שנים שבהן עסקה התנועה קיבוצית די מעט במעורבות בחברה, להגדיל את תוכניות המעורבות, תוך כדי ניסיון לחבר את אותם צעירים וצעירות לתרומה ולעשייה בחברה, כיוון שצעירים אלו מחפשים פעמים רבות מלכתחילה.

אגף הצעירים מפתח ופועל במגוון מסלולים ותוכניות עבור צעירי התנועה. לדוגמה, ההאקתון הקיבוצי הראשון שנועד לקדם יזמים צעירים; תוכנית מופת למנהיגות וליזמות ע"ש תמנע שוויקה; תוכנית שבילים לציונות וצדק חברתי. האגף יוצר ומחזק שיתופי פעולה עם גופים ברוח ערכי התנועה, כמו הסוכנות היהודית, קרן ברל כצנלסון, עתודת לישראל והתאחדות הסטודנטים.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: "מדהים לראות את ההתפתחות שמתרחשת בשנים האחרונות בתחום הצעירים. אנו רואים מגמה הולכת וגוברת של צעירים וצעירות שחוזרים לקיבוצים ומחפשים קהילה ושייכות, ולא כמו שמקובל לחשוב - רק בית, דשא וסבתות וסבים קרובים. הצעירים האלה מבקשים להיות מעורבים ומשפיעים על הקהילה הקיבוצית, ובמקביל - לקחת חלק גם בניסיון להשפיע בחברה הישראלית כולה. לאט־לאט רואים אותם יותר במסדרונות הכנסת, בתקשורת, בחינוך, בהנהגה המקומית, האזורית והארצית ובגופים חברתיים. אחת המטרות המרכזיות של הרשת היא לחבר בין הצעירים והצעירות, להוות קרקע פוריה לשיתופי פעולה וליוזמות, וכמו כן לחבר בין הצעירים לתנועה הקיבוצית המתחדשת, הזקוקה לצעירים בשינוי ורואה בהם כוח מניע להתחדשות".

פרויקט הצעירים המשפיעים החל ב־2015 עם הקמת צוות "הטורקים הצעירים". המחשבה בייסוד פרויקט זה הייתה לשים את נושא הצעירים על השולחן, לפרגן לעשייה צעירה, ולחבר בין צעירים וצעירות משפיעים לבין התנועה הקיבוצית. הפרויקט נועד להוקיר את הצעירים על פועלם ותרומתם לקהילה ולחברה הישראלית.

בספטמבר השנה יצא קול קורא לאיתור המועמדים הפוטנציאליים. הגיעו מספר רב של שמות מועמדים, והתכנסה ועדת בחירה (ראו למטה את שמות חברי הוועדה). הוועדה חיפשה צעירים וצעירות עד גיל ארבעים, העונים לקריטריונים הבאים:
1. צעירים הנמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית (משרדי ממשלה, ארגונים לאומיים, ביטחון, כלכלה, חינוך, תרבות, הייטק, תעשייה, העולם הפיננסי, רפואה, עמותות וכולי).
2. צעירים הנמצאים בהנהגה המקומית - בקיבוצים, בארגונים האזוריים, במועצות האזוריות וכולי.
3. צעירים רגע לפני פריצה - צעירים המעורבים ופעילים בחברה ומסתמנים כ"דבר הבא" במגזר הציבורי־מוניציפלי.

הוועדה התכנסה מספר פעמים, ובהן דנו חבריה בכל אחד משמות המומלצים. לאחר בחינה מעמיקה של המועמדים, נבחרו 15 המשפיעות והמשפיעים לשנת 2018, על פי הקריטריונים של גודל האוכלוסייה (פוטנציאל ההשפעה); משך הזמן בתפקיד; תפקידים קודמים; השפעה מקומית, אזורית או ארצית; והובלתם במגוון תחומי השפעה שונים.
צוות הבחירה מברך באופן אישי את הזוכים, מאחל המשך עשייה משמעותית ומבורכת, ומקווה שיראו בתנועה הקיבוצית בכלל, ובאגף הצעירים בפרט, כתובת ובית לעשייה משותפת. הלוואי ונזכה גם בשנים הבאות לעוד צעירות וצעירים פעילים, הנמצאים בעמדות מפתח ומבקשים להשפיע בקיבוצים עצמם ובחברה הישראלית כולה.

צוות ועדת הבחירה: מיכל קראוס (יו"ר הצוות) - מנכ"לית מועצת החלב; רותם שניצקי - מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית; יוחאי וולפין - מזכ"ל הבונים דרור; נׂגה בוטנסקי - חברת מזכירות התנועה הקיבוצית; מירב בן שימול - מנהלת אסטרטגיה וצעירים, מרכז המועצות האזוריות. לימור ספראי - מנהלת מחלקת חינוך וצעירים, הקיבוץ הדתי; ורד יהלום - מתכננת חברתית, החטיבה להתיישבות מרחב צפון; מזי אילון - מנהלת מרכזת צעירים, שער הנגב, יאיר פז - דובר התנועה הקיבוצית; צפי אופיר - דוברות התנועה הקיבוצית; ניר שטיינברג - עורך עיתון ידיעות הקיבוץ.

לקריאה אודות הצעירות והצעירים המשפיעים בידיעות הקיבוץ: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה