דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המשביר המרכזי מתחדש כאחד מנושאי דגל הקואופרציה במשק החקלאי

השבוע (יום ד') נערכה ועידה של המשביר המרכזי, בהשתתפות של למעלה ממאה נציגי קיבוצים ומושבים. הסעיף המרכזי על סדר היום היה אישור שינויים בתקנון המשביר. השינויים שקיבלו את ברכתו של רשם האגודות השיתופיות כוללים הגדרה מחודשת של מטרות המשביר, ובמרכזן: קידום הקואופרציה בכלל ובתחום החקלאי בפרט, טיפוח החינוך לקואופרציה, קידום החקלאות, ושיפור מעמדם של חקלאי ישראל.
המשביר המרכזי

הצעת השינוי התקבלה ברוב גדול של למעלה מ- 80% מהמשתתפים.
כמו כן נקבע בתקנות החדשות שהמשביר יסייע לגופים הפועלים לקידום מטרות האגודה, ובפרט לתנועות הקואופרטיביות המרכזיות של ההתיישבות החקלאית בישראל, קרי: התנועה הקיבוצית – לרבות הקיבוץ הדתי, תנועות המושבים והמשק המשפחתי.
השינויים בתקנון מעמידים את המשביר המרכזי ככלי יעיל וחשוב במאבקן ופעילותן של תנועות ההתיישבות למען חקלאי ישראל.
מאחר ולמשביר עצמו אין היום מנגנון ביצוע, משתמש המשביר בתנועות כ"זרועו הארוכה" לצורך ביצוע מטרותיו.
התקציב השנתי של המשביר, כולל תקציבי הסיוע כנ"ל, מתבסס על פירות ותשואות הנגזרים מנכסי המשביר, תוך שאיפה לשמור ואף להגדיל את קרן הנכסים, המורכבת מהשקעות סולידיות בשוק ההון, ובעלות חלקית בנכסי נדל"ן ששימשו את סניפי המשביר בעבר.
את הישיבה ניהל בהגינות ובנחישות שמואל ברקוביץ' ביחד עם אורית נוקד, יו"ר המשביר המרכזי ואודי פלד, מנכ"ל הארגון. מזכירי התנועות, ניר מאיר ומאיר צור השתתפו בדיון וברכו על ההחלטות המחזקות את התנועות ומביאות לידי ביטוי את שיתוף הפעולה ההדוק ביניהן.   

הוספת תגובה חדשה