דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אפיקים ראשונים לעבר מגזר משרתי הציבור

לאחרונה הסתיימה תכנית "אפיקים לשירות הציבורי" - תכנית מנהיגות להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים, מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואגף 'עתודות לישראל', משרד ראש הממשלה. 17 צעירים וצעירות מכל הארץ, קיבוצניקים וגם כאלו שאינם, סיימו את התכנית שכללה 10 מפגשים, סיור בירושלים וסמינר בן יומיים בעוטף עזה
בוגרי התכנית יחד עם רותם שניצקי, עפרי רביב ושחר ניר
בוגרי התכנית יחד עם רותם שניצקי, עפרי רביב ושחר ניר

מטרת התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגזר משרתי הציבור, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית. במהלך התכנית המשתתפים נפגשו עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). בין הנושאים השונים שנלמדו בתכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, סמינר פריפריה מול מרכז, כלכלת ישראל, הפרטה וההקשר הקיבוצי ומפגש חשיפה לתוכניות הצוערים השונות.

במהלך התכנית נחשפו המשתתפים למגוון האתגרים וההזדמנויות שבשירות הציבורי וניסו להבין האם הם רוצים להשתמש בכלי "השירות הציבורי" כדי להשפיע על החברה הישראלית ולהוביל שינוי שיוביל לחברה צודקת ושוויונית יותר. במפגש האחרון והמרגש של התכנית, שיתפו משתתפי התכנית בנרטיב האישי שלהם. בסיפורים האישיים שהובילו אותם למחשבה על השפעה על החברה בה הם חיים- דרך השירות הציבורי או נתיבים אחרים שיפלסו בדרך להטבעת חותמם על החברה הישראלית.

במקביל לציר הלמידה על השירות הציבורי, המשתתפים נחשפו לתנועה הקיבוצית, לאגף הצעירים ורשת הצעירים. למדו מעט על ההיסטוריה הקיבוצית ובעיקר חשבו קדימה על המקום שלהם כצעירים בקיבוץ ובתנועה. בסיום התכנית החליטו המשתתפים לשמור על קשר - בתוך הקבוצה ועם הרשת כולה - מבטיחים לעדכן כשיתבשל משהו...

המפגש האחרון הסתיים במשפט "כאשר אתה מתחיל לפסוע בדרך, הדרך מופיעה". המשתתפים עשו את הצעד הראשון, יצאו לדרך, שאלו, חקרו, התעניינומפגש סיכום אפיקים, יצרו שיח ואנחנו בטוחים שהדרך תופיע. כל שנותר להם הוא להמשיך ללכת בה, לייצר שיח, לחשוב, לשאול ולפעול ולהגיע למקומות ההשפעה בהם הם אמורים להיות.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית מספרת כי "שיתוף הפעולה שהחל בשנה שעברה רקם עור וגידים לתוכנית מנהיגות ייחודית לשירות הציבורי. אחת המטרות המרכזיות שהצבנו במסגרת הקמת האגף, היא השתלבות של צעירות וצעירי התנועה במגזר משרתי הציבור, מתוך ראייה שהמגזר מאפשר השתלבות בעמדות מפתח להובלה והשפעה משמעותית על החברה הישראלית. המשתתפים בתכנית נחשפו למגזר משרתי הציבור, פגשו בעלי תפקידים שונים ורכשו כלים שיאפשרו להם להשתלב במגזר זה.  במהלך התכנית המשתתפים בנו את הנרטיב האישי שלהם לשירות הציבורי ונוצרה קבוצה מגובשת שחלקה כבר צועדת את צעדיה הראשונים למסלול השירות הציבורי. אני בטוחה שעוד נשמע על הבוגרים והבוגרות. תודה לעתודות לישראל על האמון, השותפות והיציאה לדרך משותפת".

את שיתוף הפעולה עם 'עתודות לישראל' נמשיך בבנייה והוצאה לפועל של מחזורים נוספים שיחשפו צעירים וצעירות נוספים להשפעה משמעותית דרך השירות הציבורי.

"עתודות לישראל' היא תכנית אסטרטגית לאומית, השואפת לתרום לשגשוג מדינת ישראל על ידי שיפור מגזר משרתי הציבור בישראל, המונה יותר ממיליון עובדות ועובדים, באמצעות משרתי ציבור המייצגים את שונות ומגוון האוכלוסיות בישראל ופועלים יחדיו במקצועיות, בערכיות, בממלכתיות, במוכוונות לאזרח, לטובת הכלל ובתכנון ארוך טווח. עתודות לישראל מפעילה תכניות עידוד מצוינות, תכניות צוערים המיועדות לצעירות וצעירים המעוניינים להשתלב בשירות הציבורי במשרות התחלתיות, תכניות עתודה לדרג ביניים ובכיר המיועדות בעיקר למנהלות ומנהלים אשר עובדים בשירות הציבורי ומעוניינים לרכוש כלים, ידע ורשת מקצועית ולהתקדם למשרות בכירות, וכלה בתכניות לבכירים.

לתוכניות נוספות של רשת הצעירים - 

https://www.facebook.com/groups/hareshet/

https://hareshet-tkz.co.il/

הוספת תגובה חדשה